Fedex - om man inte är hemma?

Rudan

Ny medlem
Hur brukar Fedex göra ifall man inte är hemma på någon vecka? Lägger de en lapp i lådan redan vid första försöket och sedan har man 2 veckor på sig innan prylarna destrueras och deponeras i Chiles gruvor eller hur funkar det?

Selast

Ny medlem
Sätt ett kuvert på dörren där du skriver Fedex på. I kuvertet lägger du en fullmakt där du skriver något i stil med: Jag förnamn efternamn ger Fedex fullmakt att lägga min leverans med nummer xxxxxxx utanför min dörr ifall jag ej är hemma när Fedex försöker leverera denna försändelse. Sen skriver du under detta. Gör detta ifall du är cool med att dom lägger paketet utanför din dörr. En annan variant är att du ger en granne som är hemma fullmakt att ta emot paketet.

Little Stereo

Ny medlem
Selast skrev:
-------------------------------------------------------
> Sätt ett kuvert på dörren där du skriver Fedex
> på. I kuvertet lägger du en fullmakt där du
> skriver något i stil med: Jag förnamn efternamn
> ger Fedex fullmakt att lägga min leverans med
> nummer xxxxxxx utanför min dörr ifall jag ej är
> hemma när Fedex försöker leverera denna
> försändelse. Sen skriver du under detta. Gör
> detta ifall du är cool med att dom lägger
> paketet utanför din dörr. En annan variant är
> att du ger en granne som är hemma fullmakt att ta
> emot paketet.

+1 Funkar lika bra hos Fedex som UPS :) T

fredrikw

Aktiv medlem
Vad du än får för svar här så hoppas jag du inser rimligheten i att ringa till Fedex och fråga, om inte lider du nog av sömnbrist på grund av alla hantverkare :)

kalis

Aktiv medlem
Little Stereo skrev:
> Selast skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Sätt ett kuvert på dörren där du skriver
> Fedex
> > på. I kuvertet lägger du en fullmakt där du
> > skriver något i stil med: Jag förnamn
> efternamn
> > ger Fedex fullmakt att lägga min leverans med
> > nummer xxxxxxx utanför min dörr ifall jag ej
> är
> > hemma när Fedex försöker leverera denna
> > försändelse. Sen skriver du under detta.
> Gör
> > detta ifall du är cool med att dom lägger
> > paketet utanför din dörr. En annan variant
> är
> > att du ger en granne som är hemma fullmakt att
> ta
> > emot paketet.
>
>
> +1 Funkar lika bra hos Fedex som UPS :) T

Ja, fast UPS brukar ju lämna till grannarna iallafall UTAN fullmakt. Jag har fått tjata mig till mina egna paket hos en granne en gång. Först blånekade hon sen erkände hon efter ett tag när jag visade på telefonen att det stod på UPS tracking att hon tagit emot paketet ;-)

MR hyde

Ny medlem
ha en alternativ adr för leverans, som exempelvis en granne man det kan ju vara
bra och prata med grannen först ..

Suck snart kommer väl en tråd om *hur öppnar jag ett paket på ett säkert sätt iaf det är en bomb*

oakhammer

Aktiv medlem
UPS lämnar till vem som helst. Min polare gick ut från ett annat hus och gick fram till UPS killen.
Sen fick han ta min 30k cykel in till sig.....helt sjukt!

DrGT

Ny medlem
Little Stereo sa:
Selast skrev:
> Sätt ett kuvert på dörren där du skriver Fedex
> på. I kuvertet lägger du en fullmakt där du
> skriver något i stil med: Jag förnamn efternamn
> ger Fedex fullmakt att lägga min leverans med
> nummer xxxxxxx utanför min dörr ifall jag ej är
> hemma när Fedex försöker leverera denna
> försändelse. Sen skriver du under detta. Gör
> detta ifall du är cool med att dom lägger
> paketet utanför din dörr.

+1 Funkar lika bra hos Fedex som UPS :) T
Testade senast igår med FedEx och skrev på papperet enligt Selasts förslag och det fungerade kanon :)

ooms

Aktiv medlem
marr sa:
sterud sa:
Jag har alltid jobbet som leveransadress. Funkar varje gång.

//Stefan
Ganska många har ett jobb som inte tillåter det.
+1
Eller att det ens funkar. Jag skulle aldrig lita på att det kommer fram till mig isf. Och om det funkar ska det hem fr jobbet sedan, inte helt enkelt om man är miljömedveten och pendlar via tåg och totalt ca 2 km promenad i ändarna.

marr

Aktiv medlem
ooms sa:
marr sa:
sterud sa:

//Stefan
+1
Eller att det ens funkar. Jag skulle aldrig lita på att det kommer fram till mig isf. Och om det funkar ska det hem fr jobbet sedan, inte helt enkelt om man är miljömedveten och pendlar via tåg och totalt ca 2 km promenad i ändarna.
Sitter man på ett kontor med tre andra så klart att det kan fungera. Men hur måmga gör det?

Jag tex. Skicka det till jobbet? Sjukt opraktiskt då mitt kontor bor i Kista och jag i Skåne.

Raggamuffin

Aktiv medlem
marr sa:
ooms sa:
marr sa:
sterud sa:

//Stefan
+1
Sitter man på ett kontor med tre andra så klart att det kan fungera. Men hur måmga gör det?

Jag tex. Skicka det till jobbet? Sjukt opraktiskt då mitt kontor bor i Kista och jag i Skåne.
Man kan skicka till arbetsplatsen med, kräver lite mer planering och en speditör som sköter sig så man inte rest vidare :)

Annars har man kanske en kamrat i sin närhet med en arbetsplats som lämpar sig. Jag skickar allt till tjejens jobb, när lådan landat där så får jag ett mail av hennes chef att hon har med sig cykelgrejer hem :).

sandos

Medlem
Jag skickade en gång ett par lurar till svägerskans jobb, där det typ jobbar 1 eller 2 åt gången. De är spårlöst försvunna :(

UPS för övrigt har ju en grymt bra tjänst nu där man kan bestämma exakt hur de ska leverera. Safe place är lite intressant, man välja front porch eller bara skriva in egen text med vad som.

Jag skrev in pin och instruktioner för garageporten och det fungerade fint för en cykel från wiggle. Dock hade de skrivit instruktionerna på själva kartongen så verkar inte som att chauffören kan se de elektroniskt?!? Verkade lite konstigt men det gick iaf. Har övervakningskamera och han kollade dock i telefonen under tiden.

marr

Aktiv medlem
Raggamuffin sa:
marr sa:
ooms sa:
marr sa:
sterud sa:

//Stefan
+1

Man kan skicka till arbetsplatsen med, kräver lite mer planering och en speditör som sköter sig så man inte rest vidare :)

Annars har man kanske en kamrat i sin närhet med en arbetsplats som lämpar sig. Jag skickar allt till tjejens jobb, när lådan landat där så får jag ett mail av hennes chef att hon har med sig cykelgrejer hem :).
Haha :)

Hade jag alltid varit i Kista eller dess omnejd hade jag absolut kunnat skicka dit.

Att skicka det till mina arbetsplatser nu hade varit knepigt.

h.g.j

Aktiv medlem
Raggamuffin sa:
marr sa:
ooms sa:
marr sa:
sterud sa:

//Stefan
+1

Ibland när transportörer ringde om utkörning hänvisade vi in dom till fruns dåvarande jobb som låg i stan. Problemet blev då dom började ta egna beslut och lämna det mesta som skulle till min firma där, vare sig hon var där eller inte. Har för mig att dom gjorde försök efter att hon slutat där också. Numera står det som för marr Kista på hennes visitkort men hon är bara där max någon timme per år....

Säga vad man vill om utvecklingen, men ombudslösningarna är inte bara av ondo...om man tar PostNord i mitt fall, så om det går till vanliga ombudet är det inga problem 7-22 alla dagar...hamnar det däremot på PostNords Företagscenter, så är det mån-fre 8-9 och 15-16....

Jimel

Aktiv medlem
ooms sa:
marr sa:
sterud sa:

//Stefan
+1
Jag jobbar på ett företag där den senaste siffran jag hörde var 17000 anställda i en stad och internposten har lågt förtroende så skulle aldrig få för mig att beställa till jobbet, sjukt nöjd med alla leverantörer där jag bor iof sig men det får man väl inte säga på Happy :)

ooms

Aktiv medlem
Jimel sa:
perzzon sa:
Med 17000 anställda får man väl anta att du inte har samma adress som alla de övriga ;)
Jo utåt så är det det, internt har vi olika men där kommer ju internposten in och rör till det :)
+1
Det är ju inte själva adressen det hänger på, utan att det kommer in obehöriga stolpskott i kedjan mellan transportören och mig. Och transportörens ansvar upphör ju när de lämnat paketet till reception/varumottagming el vad det nu kan vara. Ok om chauffören ringer till mig så att jag kan gå ner och ta emot, men de tar naturligtvis enkla vägen ut och lämnar till första bästa gubbe på bygget som är villig att signera...

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer