Feedback på Öhlins ttx och stx22

Bofinken

Medlem
Funderar på uppgradera min enduro med ny bakdämp Öhlins TTx22 eller STX22 vad att välja kör allt från kondition på stig till DH med min enduro, synpunkter och erfarenheter på dämparna är uppskattat. För och emot de två modeller med ;)

Senast ändrad:

soderblom

Aktiv medlem
Kolla Specialized Enduro-tråden samt Öhlinstråden här på happy för fler erfarenheter.

Uppdaterade från RS Monarch Plus till TTX 22M på min Devinci. Väldigt nöjd över förbättringarna. Allt från hur den filtrerar bort småstök till bättre stöd i början av slaget och ett mer linjärt beteende.

/David

AddeN

Aktiv medlem
Är det inte märkligt ofta Öhlinsdämoare kommer ut just nu på köp och sälj? Varför då? Folk som plockat av dem från sina Spez enduro osv.... Är de inte nöjda och vad uppgraderar man till från Öhlins?

Lite märkligt?
Eller är det sponsrade åkare som fått dubletter och passar på att skaffa lite kapital?

Lulle

Ny medlem
AddeN sa:
Är det inte märkligt ofta Öhlinsdämoare kommer ut just nu på köp och sälj? Varför då? Folk som plockat av dem från sina Spez enduro osv.... Är de inte nöjda och vad uppgraderar man till från Öhlins?

Lite märkligt?
Eller är det sponsrade åkare som fått dubletter och passar på att skaffa lite kapital?
Jag har (vilt) gissat på att folk sätter på fjäderdämpare.

AddeN

Aktiv medlem
Det låter rimligt, och de som säljer fjäderÖhlinare sätter på luftÖhlinare. :)
Borde finnas en Öhlinbytestråd.

Bofinken

Medlem
Är det icke-fjäder som du ser till salu? Är själv inne på fjäderdämp vill bara få nån recension av denna av lite brukare innan bilan faller.

Lulle

Ny medlem
AddeN sa:
Det låter rimligt, och de som säljer fjäderÖhlinare sätter på luftÖhlinare. :)
Borde finnas en Öhlinbytestråd.
Det skulle också kunna vara så att folk uppgraderar till Öhlins, men säljer vidare cyklarna med originaldämparna.

AddeN sa:

Lite märkligt?

Jag har sett RS-sponsrade åkare kränga sina öhlinsgrejer.

De står kanske inte för så många enheter, men Söderström sålde väl ett gäng?

Senast ändrad:

eh

Medlem
Väldigt nöjd med ttx. Blev ännu nöjdare när jag bytte till en mjukare fjäder enligt öhlins rekommendationer.

felt

Medlem
Bumpar den här tråden lite.

Spanat in en cykel med Öhlins stx22 bakdämpare.
Det recensioner jag läst hävdar att det är en bra dämpare, men eftersom det verkar som att den inte går att serva själv eller på den lokala LBS:en, så vill jag ju att den ska vara tillförlitlig.

Ni som kör med en STX22, har den funkat bra?

/Magnus

H.

Aktiv medlem
felt sa:

Det recensioner jag läst hävdar att det är en bra dämpare, men eftersom det verkar som att den inte går att serva själv eller på den lokala LBS:en, så vill jag ju att den ska vara tillförlitlig.

/Magnus
I princip kräver alla bakdämpare att du lämnar ifrån dig dem för service. Hur mkt jobbigare det är att skicka mot att åka till LBS vet jag inte, men i min värld är det ingen större skillnad.

Mtamme

Medlem
Hej,

jag köpte en begagnad stx 22 förra året. Den funkade bra ett tag sen började den läcka och tappa tryck. Skickade på service några gånger utan att det blev bättre. Sen fick jag veta att Öhlins uppdaterat och att det finns olika versioner av dom. Den senaste med uppdaterad konstruktion har tre frästa streck på den tjocka delen. Den funkar grymt bra jämfört med de två tidigare jag hade av tidigare versioner. Kan varmt rekomendera den nyare :)

felt sa:

/Magnus

Jimel

Aktiv medlem
Nöjd med min stx22a, haft den i över ett år nu och har servat den en gång.
Såg på plush suspensions instagram att det fanns en gen 3 air can och enligt dom skulle det vara en stor uppgradering. Vet inte vad som skulle vara bättre.

felt

Medlem
H. sa:
felt sa:

/Magnus
I princip kräver alla bakdämpare att du lämnar ifrån dig dem för service. Hur mkt jobbigare det är att skicka mot att åka till LBS vet jag inte, men i min värld är det ingen större skillnad.

Nja, rockshox kan man ju serva själv. Men för övriga märken är det nog som du skrkver.

/Magnus

Paco

Aktiv medlem
felt sa:
H. sa:
felt sa:

/Magnus

Nja, rockshox kan man ju serva själv. Men för övriga märken är det nog som du skrkver.

/Magnus
Nja, jag har servat min DVO Topaz själv utan problem.

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer