Fem dagars träningsläger på Mallis för ... 30000 dollar!

lundatok

Aktiv medlem
Ja, hade han inte blivit utsatt för mobbning på arbetsplatsen så hade han inte behövt podda och vara influencer för att ge mat till sina barn.

sdx

Aktiv medlem
betalar man för 5 dagar 285.990.00kr svenska leksaks pengar för 5 dagar då bör man söka en läkare om man drar ner bralorna på han som håller i eventet så har han en liten sur sak som flugorna vill ta kål på det finns inga övermänniskor.

bigmollo

Aktiv medlem
Om man ska vara seriös så kan man klura på hur mycket det skulle kosta att åka på en veckas träningsläger med Messi eller Bolt?

Jag antar att det är ett skämt eller en tankevurpa då jag lätt kan komma på 10 andra sätt som ger mer är 5 dagar med en fuskare som dessutom åkte dit.
Nej då, det är absolut inget skämt. Man lär säkerligen nå helt nya nivåer med denna intensivsatsning.
Men har dom testats 10000 gånger och aldrig positivt?
Alla som blir världsmästare dopar. Enkel logik.
Förresten godkänner WADA viss doping iom sina höga marginaler, men en världsmästare lär gå way beyond sådana marginaler.

Ofta kommer facit efter ett antal år då doparna hela tiden kör nya metoder.

GoranS

Aktiv medlem
Fläskiga bilder tillsammans med Lance på sociala medier kan vara värt hur mycket som helst för nån som vill boosta sitt svaga ego.
Om det gör underverk för ens ego att hänga med LA och socialmedialisera om det tror jag man ska a) fundera igenom sin självbild, b) uppsöka en psykolog för en längre serie med samtal.

Spacekitty

Aktiv medlem
Det står inget om träning, bara att det är en tour där man får cykla runt och gnida sig mot Lance och äta, dricka och bo flott. En lyxigare variant av mallisresan som många här gör på vinter/vår och fikacyklar. "the tour will feature the Island’s most iconic rides"

Jag tror man ska se det som motsvarigheten till den dyra 50-års jaktresan, för fettogubbar, till Afrika där man får möjligheten att skjuta ett stort djur och betala jättemycket pengar. En upplevelseresa.

GoranS

Aktiv medlem
Om man vill kan man säkert få träna lite också. Misstänker att LA & GH är i hyggligt skick och skulle kunna ge gubbarna med tjock plånbok en skaplig match. Hur som helst jättemycket pengar och även om de säkert inte bor på vandrarhem så är den enda delen som man inte kan få på annat sätt närvaron av de två cyklisterna. Och denna kan rimligen inte påverka ens form på ett sätt som inte kan nås på annat (och billigare) sätt. Så åker man på resan är det nog precis att få gnida sig mot LA (och GH) som gör att man tycker det är värt det. Personligen skulle jag inte betala ett öre för det men det är väl upp till var och en vad man vill göra av sina pengar och vem man vill stödja.

ooms

Aktiv medlem
Äh, är väl inte konstigare än att det finns de som frivilligt betalar enorma summor för att bo i Sthlm m omnejd när man kan bo för en tiondel av priset på landsbygden. Antagligen bor man precis lika bra på båda ställena utifrån de behov man har. Och som tur är väljer man själv vad man gör med sina (beskattade) pengar.

staine

Aktiv medlem
Längre serie samtal, hugget som stucket vad man ska lägga de 30000 på då. ;)

Om det gör underverk för ens ego att hänga med LA och socialmedialisera om det tror jag man ska a) fundera igenom sin självbild, b) uppsöka en psykolog för en längre serie med samtal.
Om man ska vara seriös så kan man klura på hur mycket det skulle kosta att åka på en veckas träningsläger med Messi eller Bolt?
Mer nyfiken på vad mollo, GoranS eller

staine

Aktiv medlem
Fast nu var det 30000 dollar och givet att du går via det offentliga så lär väl högkostnadsskyddet kicka in.

Sista meningen verkar blivit kapad, eller ...?
Ja dollar såklart det är fan inte gratis med samtalsterapi! ;)
Och väldigt mycket får man betal själv, lita inte på nåt högkostnadsskydd inte!
(Tror inte jag undrade nåt om dig eller mollo. Allt som finns att veta är redan vetet) Smajli.

aland33

Medlem
Skulle jag åka om jag hade onödigt mycket pengar? JA
Jag skulle även skaffa en lyxjakt för flera miljoner, åka världen runt, inte jobba, köpa stuga i Aspen, köpa de finaste cyklarna som man drömmer om.

Att sitta här och dividera om det är dyrt eller inte är bara onödigt för oss som detta evenemang är inte riktat åt.

Min kompis lotsade in en större (120m) amerikansk lyxjakt till hamn. Han frågade artigt av ägaren vad en sådan "båt" kostar. Ägaren svarade med ett leende att man inte ska fundera på att köpa en sådan båt om man undrar vad det kostar.

Så om Armstrong får gruppen full så har priset varit det rätta. Sedan får Happy och resten av cykelforumens krigare tycka vad de vill. Men fel hade de.

Fjärdebrunn

Aktiv medlem
Jag skulle även skaffa en lyxjakt för flera miljoner, åka världen runt, inte jobba, köpa stuga i Aspen, köpa de finaste cyklarna som man drömmer om.

Att sitta här och dividera om det är dyrt eller inte är bara onödigt för oss som detta evenemang är inte riktat åt.

Min kompis lotsade in en större (120m) amerikansk lyxjakt till hamn. Han frågade artigt av ägaren vad en sådan "båt" kostar. Ägaren svarade med ett leende att man inte ska fundera på att köpa en sådan båt om man undrar vad det kostar.

Så om Armstrong får gruppen full så har priset varit det rätta. Sedan får Happy och resten av cykelforumens krigare tycka vad de vill. Men fel hade de.
Kul att du fick biljett!

Crocko

Aktiv medlem

Världens dyraste kaffe är ju bajs för värddjuret som deltar i processen med att tillverka det, så uppenbarligen är vissa beredda att betala dyrt för bajs, så "värdet" på en vara är nog mer relaterat till köparens tillgångar och brist på omdömme än något annat.
Kopi Luwak.jpg

Pfaff

Aktiv medlem

Handlar nog mera om att en sjufaldigt fuskare slår ihop sig med en likaledes dömd fuskande polare och hoppas att tilltagen skall vara bortglömda när de skall casha in på sin solkiga gloria. Inte bara detta forum bland många som reagerat utan även också professionella cykelvärlden.

lundatok

Aktiv medlem
De cashar redan in med tanke på vad de drar in på sin pod, så allt är förlåtet. Cykelamatörerna i USA verkar ha vänt blad i alla fall.

GoranS

Aktiv medlem

Jag skulle personligen inte åka oavsett hur mkt pengar jag hade. Det intryck LA gett indikerar att det är en person som jag inte skulle tycka det var speciellt roligt att umgås med. Och utöver hans närvaro misstänker jag att det inte finns något som särskiljer denna resa från vad man skulle kunna få på en annan high-end-cykelresa. Dessutom lär personer som åker på en sådan resa ha rätt annorlunda sätt att resonera än jag vilket ökar risken att jag inte skulle vara så förtjust i deras sällskap heller.

Dessutom är din definition av korrekt pris något underlig. Jag gissar att om det är så att resan blir full med nuvarande pris hade den även blivit full med ett pris på 20000 dollar varmed det enligt din logik är så att priset 20000 dollar också är "det rätta". Att två olika priser båda skulle vara "det rätta" är orimligt.

aland33

Medlem
Känslig diskussion :)

Vi bryr oss för mycket vad en och annan är villig att göra. Avundsjuka på högsta nivå. Kan man inte bara acceptera om någon skulle vara beredd att göra det? Dom flesta som tänker göra detta vill väl göra det och ser upp till Armstrong.
Jag själv har ingen synpunkt om Armstrong, det enda jag tror att det fanns fler dopade cyklister under hans guldtid än det finns idag.

Vad tycker du är rätt pris? Det ifrågattes det "höga" priset. Om resan blir fulltecknad så har det ju inte varit för högt iaf. Det var så jag menade om jag uttryckte mig oklart.
Det är den som är dum som betalar, inte den som begär. Ifall ett pris är för "högt" vill säga.

GoranS

Aktiv medlem
Om du tycker det är en känslig diskussion förstår jag inte riktigt varför du ger dig in i diskussionen.

Och, nej, jag är inte ett dugg avundsjuk, vilket torde framgå av det jag skrivit ovan.

Ekonomerna skulle väl säga att LA hade satt rätt pris på resan om han valt högsta möjliga pris som gör att resan blir fullbokad alternativt det pris som ger största möjliga vinst. Det förstnämnda torde ge ett unikt korrekt pris vilket det sistnämnda inte nödvändigtvis gör det så om det ska vara "det rätta" priset får det nog bli det förstnämnda.

Sen kan jag, utan att för den sakens skull vilja förbjuda fri prissättning, tycka att det kan vara lite intressant att diskutera vad man får för det man betalar och ffa i relation till andra liknande varor. Om inte annat så tycker jag det visar på att människor knappast är så rationella i sitt ekonomiska beslutsfattande.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer