Fika paus på Norges högst belägna cafe [RR]

Road_Runner

Ny medlem
Vi lämnade cyklarna olåsta (kändes ganska säkert)

IMG_0204.JPG ht=544

(Personerna på bilden har inget med cyklarna att göra namnen har hållits hemliga för att skydda dessa individer som fastnade på bilden.)

Höjdkurvan på stället vi fikade.

HjdG.jpg ht=411

Senast redigerad av en moderator:

Road_Runner

Ny medlem
Och en Google Map bild också på hur vi tog oss fram.

HjdG1.jpg ht=630

Vädret var svårt att klaga på.
IMG_0176.JPG ht=725

Galdhöpiggen
IMG_0177.JPG ht=544

Spiterstulen.
IMG_0179.JPG ht=544

geologen

Aktiv medlem
Å fy helvete va högt! Jag hade legat platt längs marken i samma position. Inte för att jag hade vågat ta mig upp dit, dock...

Road_Runner

Ny medlem
Till topps galdhöpiggen.
IMG_0188.JPG ht=544

Vädret var grumt.
IMG_0190.JPG ht=544

IMG_0191.JPG ht=544

IMG_0192.JPG ht=544

IMG_0195.JPG ht=544

Det var ju lite segt ibland :)
IMG_0199.JPG ht=544

Utsikten var det inget fel på.
IMG_0202.JPG ht=544

Road_Runner

Ny medlem
Uppdaterar med lite nya bilder från toppturen.

Här tar jag mig över bron till berget.
DSC00096.JPG ht=544

Så då börjas slitet.
DSC00097.JPG ht=544

DSC00098.JPG ht=544

DSC00104.JPG ht=544

DSC00105.JPG ht=544

DSC00107.JPG ht=544

Kaffe stugan på toppen där killen som jobbade även bodde där 4 dagars pass körde dom :)
Här kan man prata om att ha fin morgonutsikt när man vaknar på morgonen.

DSC00113.JPG ht=544

Titta känner inte jag igen tredje pricken från vänster därnere på snön.
DSC00114.JPG ht=544

Jag får väl "cykla" ner o kolla :)
DSC00115.JPG ht=544

Lite cykling blev det faktiskt på snön gick det bra samt på några ställen en DH rigg skulle vara kul ner men ej upp.
DSC00118.JPG ht=544

Och så här gott är det med antioxidanter och B-vitaminer när man kommit ner igen.
DSC00119.JPG ht=544

Mag

Ny medlem
Kul och galet initiativ!
Fast jag undrar om inte vi hade roligare när vi skidade upp med stighudar och öste nerför i stora svängar när vi var där. Det kan jag verkligen rekommendera! Fast det är klart, det var ju lite manligare med mtb! :D
/Magnus

Brakastruten

Ny medlem
Undrar om inte en trialapa hade platsat bättre bland bumlingarna.. Såg segt ut!
Vet bara hur jag gormade, för ett kamerastativ som prompt skulle släpas runt på syterskalet.

Road_Runner

Ny medlem
Jo själva toppbestigningen är nåt som har hängt med sen jag cyklade runt på kungsleden.
Själva cyklingen på lederna brukar vara riktigt trevligt, Tyvärr visade det sig att vandringslederna runt omkring jotunheim inte var allt för snälla emot cyklister första dagen tog en 7 timmars led ca 9,5 tim för oss gjendeheim -> glitterheim vi gick 90% cyklade 10%.
Men som sagt nåt ska man ju släpa på.

DSC00059.JPG ht=544

smiley

Ny medlem
Finns det inte lite fler bilder när ni cyklar? Ser mest ut som ni leder cyklarna.

Road_Runner

Ny medlem
Bigmollo: nope man åkte ner dit cykeln ville :)

smiley: uppför var det tyvärr inte mycket till cykling nerför lite mer. därav mer bilder på när vi leder cyklarna det var inte helt cykelvänligt, men snöcyklingen ner var värd allt slit upp.

Tille

Aktiv medlem
Man kan nog diskutera om Österrike ligger i norra Europa ifs.

Från nt.se:
"Cyklat till Kebnekaises topp hade ingen gjort förut. Det kollade han noga innan."

Oggler

Aktiv medlem
Jag var i västnorge nyligen. Åndalsnes, Gejranger(hur stavas det?), Jotenheim(hur stavas det?).
Jag blev helt klart imponerad av den fina naturen. Är det någon som hittat några bra cykelställen i dessa områden? Och nu snackar jag XC.

dag

Aktiv medlem
Oggler skrev:
-------------------------------------------------------
> Är det någon som hittat några bra cykelställen
> i dessa områden? Och nu snackar jag XC.

Jag har letat men inte hittat nån bra XC-åkning i de områdena. Mestadels alldeles för brant och stenigt. Bära cykel är tråkigt.

Har man en lite fetare hoj är det bättre att åka till nån skidstation istället. På XC-hojen kan man åka på (de jättemysiga) bergsvägarna. Om man åker till de flackare / lägre bergen brukar det finnas vandringsleder som är helt OK cykelbara även på en XC-hoj, t.ex. Geilo:

/Dag

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer