Finns klubben Polisen Cykel fortfarande kvar?

fredrikw

Aktiv medlem
Polisen cykel självdog någon gång kring 2002 har jag för mig. De flesta av de aktiva gick över till Spårvägen då.

imrog

Medlem
Kommer ihåg när de arrangerade Lida RUNT... Långt innan Lida Loop..
Det var tider det... 2 ggr arra de om jag inte minns fel.
R

Googlade och hamnade i den här gamla tråden. Jag körde för Polisen runt -97. Då var Kessiakoff med och körde MTB på en Corratec. Blixtrande snabb redan då såklart.

ething

Aktiv medlem
Även Flockhart (då känd som BMX-Micke) har sin bakgrund där. Trevlig klubb och grym kvalitet på cykeltröjorna då ett par ligger kvar än i garderoben :)

R

Medlem
Stumpy sa:
Hade han en bakgrund som landsvägscyklist redan när han var 17 år?
Legenden säger att Patrik Dahl, som redan då, början - mitten på 90-talet, var en ganska snabb snubbe på cykel, frågade sin då ocyklande granne Kessiakoff om denne inte ville hänga med en sväng i skogen på sin flång nya mtb. Så Dahl, Toledo och Kessiakoff körde en sväng i Nackareservatet och Kessiakoff körde ifrån de båda första gången. Har dock ingen info om landsvägssatsning innan det. Kan han ha kört i typ Östtyska juniorlandslaget under pseudonym, innan muren föll?

Rompa

Aktiv medlem
nej Sven cyklar inte längre tyvärr. iofs så var det ngt år sen ja hörde av honom.

Rompa

Aktiv medlem
jag minns när jag o Micke stod o glodde på varandra vid spårtavlan i Hellas, första gången vi skulle på en Polisen Cykel mtb-träning, en halvtimme sen dyker Patrik Dahl upp på racern o säger att den blev inställd... jag o Micke etablerar kontakt o tränar ganska bra ngt år tillsammans, året var 1997 och vi hade varsin Cannondale F1000, min var svart, hans var gul.

det var flera namn från den tiden jag minns:

Ronnie Jansson
Per Kumlin
Fredrik Kessiakoff
Tony Carlsson
Sven Lind
Aleksander Filipowicz
Patrik Dahl
Mario Toledo

kommer ni ihåg några fler?

Glisseur

Aktiv medlem
Jag körde för Polisen 96 (och kanske nåt 97, kommer inte ihåg). Enda vettiga meriten var väl att Bernt Johansson hjälpte mig fixa hojen innan NM i Skövde och att jag inte blev varvad av Roger Persson. Och att jag slog Calle Friberg på en Keps-cup den hösten, sjukt viktigt för han var hyfsad snabb redan då även om han inte ens behövde raka sig.

fredrikw

Aktiv medlem
Själv kom jag in "sent" precis på slutet (2001-2002 någon gång). Bjussar på den här bilden från Finnmarksturen 2001, mitt första långlopp stapplade jag i mål med värkande rygg på den imponerande tiden 7:15. Polisen-tröja hade jag i alla fall.

182027.jpg

Per K

Medlem
Polisens cykel det var tider det. Det var Sven Lind och Björn Stenberg som värvade mig på cykelmässan 92.
Har inte slutat cykla sen dess:-)

Miss Lycka 2.0

Aktiv medlem
R sa:
Stumpy sa:
Hade han en bakgrund som landsvägscyklist redan när han var 17 år?
Legenden säger att Patrik Dahl, som redan då, början - mitten på 90-talet, var en ganska snabb snubbe på cykel, frågade sin då ocyklande granne Kessiakoff om denne inte ville hänga med en sväng i skogen på sin flång nya mtb. Så Dahl, Toledo och Kessiakoff körde en sväng i Nackareservatet och Kessiakoff körde ifrån de båda första gången. Har dock ingen info om landsvägssatsning innan det. Kan han ha kört i typ Östtyska juniorlandslaget under pseudonym, innan muren föll?
Vilken talang som kan lära sig att cykla på sin första tur med den nya cykeln. Tillika att ställa av sina rutinerade kamrater.

Pajas

Aktiv medlem
Legenden säger oxå att han började cykla Mtb vid 14 års ålder 1994. Och började tävla året därpå och kom 4:a
på SM 1996....

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer