Five Ten frågor, storlekar, vädertålighet mm.

Fundadores

Aktiv medlem
Tack! Vet inte om jag blev så mycket klokare då de inte har med CM i skon som tidigare utan JPN och CHN istället. Då går det inte att jämföra med storleksguiden där CM anges.

Jag har 42,5 - 43 i vanliga fall och 43 1/3 sitter bra på mig. Har jag en tjock strumpa på som nu på hösten är de tighta. Så skulle säga att de är normala, men säkert beroende på formen på foten.

Waylost

Aktiv medlem
Dessa båda är lite lite tighta. Har 46or i vanliga/Knegarskor

Five ten
C3AED5B0-DCCE-4519-801E-9E17A842D0AF.jpeg

Salomon Gtx som referens
0183F695-7F5C-4026-BAAB-3D59B4912522.jpeg

crowaxx

Medlem
Dessa båda är lite lite tighta. Har 46or i vanliga/Knegarskor

Five tenVisa bilaga 519522
Salomon Gtx som referens
Visa bilaga 519523
Tack! Är knappt lätt att veta vad man har i "vanlig storlek" numera då storlekarna varierar så. :) Jag har också oftast runt storlek 46. Nike och Adidas sneakers brukar ligga på 47.5 då de är små i storlekarna. Då kanske man ska chansa på 47 1/3 och byta om är för små.

Fundadores

Aktiv medlem
Tack! Är knappt lätt att veta vad man har i "vanlig storlek" numera då storlekarna varierar så. :) Jag har också oftast runt storlek 46. Nike och Adidas sneakers brukar ligga på 47.5 då de är små i storlekarna. Då kanske man ska chansa på 47 1/3 och byta om är för små.

Om du vanligtvis kör 47,5 på Adidas skulle jag gå upp en halvstorlek.

crowaxx

Medlem
Någon annan som kan dela med sig av vilken storlek de kör med Adidas Five Ten och vilken storlek de har i vanliga fall? Gärna om de använder Adidas eller Nike Air.

Senast ändrad:
Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer