Five Ten Freerider Pro, slut överallt!

Hopplock

Ny medlem
Tjena,
Är på jakt efter ett par Freerider Pro, men dessa verkar vara slut överallt!
Någon som vet varför denna sko är en bristvara? Någon ny modell på ingång kanske?

Tack!

Ustzeust

Aktiv medlem
Mycket möjligt att dom uppdaterar hela freerider-serien inför 2021.

Jag har både ett par freerider pro och ett par trailcross och föredrar trailcross helt klart.

Tubbe86

Medlem
Kör vans nu, men är också sugen på att uppgradera till five ten, vad är egentligen skillnaden på pro och vanliga? Någon som har erfarenhet av RC livewire?

Hopplock

Ny medlem
Hittade denna artikel som menar att det kommer en eco-variant i Februari nästa år.

JSG

Ny medlem

Hopplock

Ny medlem

JSG

Ny medlem
Tack, har du köpt där ifrån tidigare? Eftersom jag inte är helt säker på storleken finns det risk för att jag behöver returnera.
Jag har köpt massor från bike24. Inga problem någon gång. :)
Senast var det en Rockshox dämpare för 5k~ Freerider skor, Hope F20 pedaler, Fox rampage C hjälm osv. Så rätt så dyra saker. Dom är snabba och bra i mitt tycke iaf.

glitch

Aktiv medlem
Jag har köpt massor från bike24. Inga problem någon gång. :)
Senast var det en Rockshox dämpare för 5k~ Freerider skor, Hope F20 pedaler, Fox rampage C hjälm osv. Så rätt så dyra saker. Dom är snabba och bra i mitt tycke iaf.
Jag tror hen syftar mer på erfarenheter kring en eventuell returprocess.

Meercy

Medlem
Tjena,
Är på jakt efter ett par Freerider Pro, men dessa verkar vara slut överallt!
Någon som vet varför denna sko är en bristvara? Någon ny modell på ingång kanske?

Tack!
En rimlig gissning är ju att Coronan ställt till det i tillverkningsprocessen, det är ju rätt vanligt nuförtiden 😔

yonsson

Aktiv medlem
Var det inte du som rekommenderade Freerider EPS? De är mycket mjukare i sulan än Trail Cross, särskilt en bit bakom tårna. Liksom böjer sig över hela pedalen. 😖
Börjar undra om vi har olika versioner för mina EPS känns inte i närheten av så mjuka som jag upplever Trailcross. EPS är tydligt mjukare än Pro, men inte SÅ mjuka.

yonsson

Aktiv medlem
Ja, det har du helt rätt i! Så vidare de inte är ”made in china” eftersom de tydligen inte har några fall av corona sedan en tid tillbaka 🙄😝
Frakt är fortsatt ett bekymmer. Med årets cykelboom är det ganska logiskt att det blir brist då efterfrågan lär ha skjutit i höjden medan tillgången minskat.

Makten

Aktiv medlem
Börjar undra om vi har olika versioner för mina EPS känns inte i närheten av så mjuka som jag upplever Trailcross. EPS är tydligt mjukare än Pro, men inte SÅ mjuka.
Men vänta... Du skrev att Trail Cross ser mjuka ut. Har du dem alltså? I så fall behöver du väl inte titta på en bild för att avgöra det? :unsure:

yonsson

Aktiv medlem
Men vänta... Du skrev att Trail Cross ser mjuka ut. Har du dem alltså? I så fall behöver du väl inte titta på en bild för att avgöra det? :unsure:
Skrev ju för bövelen att jag klämt på dem i butik.
Kommer säkert köpa ett par ändå, eftersom de är så snygga.

Senast ändrad:

Hopplock

Ny medlem
Kört två heldagar i Vallåsen med dom, och någon dag i isaberg när liften vart stängd.
Inte mer trött i fötterna än med freerider pro.
Spanar in Trail Cross nu! där jag brukar köra är det ofta ganska lerigt och mina skor brukar inte se så vackra ut efter turen. Hur är dessa mot fukt och väta? är dom lätta att göra rent?
Tack!

Ustzeust

Aktiv medlem
Spanar in Trail Cross nu! där jag brukar köra är det ofta ganska lerigt och mina skor brukar inte se så vackra ut efter turen. Hur är dessa mot fukt och väta? är dom lätta att göra rent?
Tack!
Dom är inte vattentäta, tyget är tunt och ickeabsorberande så fötterna blir helt klart blöta. Fördelen är att dom inte blir tunga när dom blir blöta och torkar snabbt. brukar bara spola av dom med vattenslang när jag gör rent cykeln.

yonsson

Aktiv medlem

mansp

Medlem
En rimlig gissning är ju att Coronan ställt till det i tillverkningsprocessen, det är ju rätt vanligt nuförtiden 😔
Snackade med personalen på MTBStore i Göteborg i början av september, då hade de precis fått in en leverans av Freerider PRO, fanns inte så många färger så jag frågade om fler va på g, men de sa att nästa leverans skulle rulla in i februari... Så det blev slog till på det som fanns.
Tydligen har det kört ihop sig någonstans, i produktionen, i extremt ökad efterfrågan, eller både och.

Hopplock

Ny medlem
Snackade med personalen på MTBStore i Göteborg i början av september, då hade de precis fått in en leverans av Freerider PRO, fanns inte så många färger så jag frågade om fler va på g, men de sa att nästa leverans skulle rulla in i februari... Så det blev slog till på det som fanns.
Tydligen har det kört ihop sig någonstans, i produktionen, i extremt ökad efterfrågan, eller både och.
Dom sade inget om det skulle komma en ny modell? Nuvarande är ju från 2019 🤓

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer