Fixa bucklor och små lackskador i färgen british racing green

Zetalof

Medlem
Hej! Nån entusiast i sthlm som kan fixa ovan problem på en stänkskärm? Alt rekommendera professionell aktör såklart.

Tomcaten

Aktiv medlem
En vanlig o bra billackerare har den färgen.

Min som jag använder heter Kaj på Mekonomen Tyresö den som ligger i Skrubba ind-område.

Bobslob22

Aktiv medlem
Tänk på att alla lacksystem har sin egen tolkning av färger så det ksn ibland vara klokt lacka större ytor eller helt enkelt bara acceptera en nyansskillnad.
Dessutom är det galet svårt få en kulör ”rätt” är man blandar små volymer.
Mvh

Zetalof

Medlem
Blir först plåtslagare enligt lackerarna, ingen på forumet som kan ordna bucklor mot rimlig peng?

Bobslob22

Aktiv medlem
Vad är det på för grej? Är det en stänkskärm på en cykel vi talar om?

Bobslob22

Aktiv medlem
Hur noga vill du ha det? Det där ordnar vilken slöjdlärare som helst med en kulhammare och ett mothåll. Eller bilplåtslagare.
Fast kulörmatchningen kommer bli jäkligt svår, jag avråder. Lacken ser inte ut som en vanlig BRG utan verkar ha klarlack på sig också.

Zetalof

Medlem
Ok tack. Stämmer att den är klarlackad. Finns ju en uppsjö lackstift i brg, sett ett avsett för mini cooper som ser likt ut på bild. ..

rouster

Aktiv medlem
Racing green är ingen färgstandard. Det finns massvis varianter tyvärr.

Quick87

Medlem
Det finns dom som är grymt duktiga på att rikta mindre bucklor utan om lackering. T.ex dörruppslag och liknande som blir på bilarna när man parkerat mer än fem minuter på närmsta stormarknadsparkering.

Bobslob22

Aktiv medlem
Ser jag rätt har det lossat en stor färgflaga i den vassa bucklans kant, då hjälper ingen riktning utan det behöver spacklas och lackeras.
Et omlackerat veteranfordon är ett omlackerat veteranfordon, ett original med en buckla är i mina och många andras ögon högre skattat.
Somliga gillar blänk, andra gillar patina. Det är olika helt enkelt.

Quick87

Medlem
Kan man trycka ut bucklan utan att färgen tar mer skada så går det nog snygga till så det ändå blir helt okej utan omlack.

Zetalof

Medlem
20190908_001715.jpg
20190908_001715.jpg
20190906_155649.jpg

Ser jag rätt har det lossat en stor färgflaga i den vassa bucklans kant, då hjälper ingen riktning utan det behöver spacklas och lackeras.
Et omlackerat veteranfordon är ett omlackerat veteranfordon, ett original med en buckla är i mina och många andras ögon högre skattat.

Zetalof

Medlem
Synvilla, inga färgflagor.

Zetalof

Medlem
Avslutar med några fler detaljer; de har tryckt in sitt "R" och signaturfågeln på 7 ställen.
20200717_184216.jpg

20200717_184157.jpg

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer