Fjäder till twinloc reglage

Egalite

Medlem
Hej gott folk. Efter en tur så märkte jag att mitt reglage inte fungerade. Såg ganska snart att fjädern var borta. Går det att få tag på en sådan? Någon som vet vilka mått det kan vara?
Ska väl vara någon slags tryckfjäder, men en liten jävel.
Don efter person, eller hur var det ?
Tacksam för svar.
Mvh Ega.

Bilagor

• Screenshot_20190627-194310.jpg
    Screenshot_20190627-194310.jpg
    54 KB · Besök: 154

Cyklist

Aktiv medlem
Finns mig veterligen inte som reservdel, och för att göra saken ännu lite jobbigare så sitter det en liten typ mässingsstav inuti som fungerar som stopp

Så alternativen är nog något MacGuyver hem-pul, hitta en beggad Twinloc eller kanske passa på att uppgradera till den nya med bättre ergonomi (men tyvärr är den verkligen inte gratis).

Lycka till!

Egalite

Medlem
Oj! Ligger det till på detta viset. Ok, får väl låta fantasin flöda först. Slutar väl med ett begagnat reglage när silvertejpen är slut.
Tack för snabbt svar Cyklist ?

landen

Aktiv medlem
Om det sitter samma fjäder / lösning i den låsningen för bara gaffel så har jag en som bara ligger. Kan kolla när jag kommer hem.

Roger_Edvinsson

Aktiv medlem
Tror jag har en hel burk med delar från dessa hemska reglage.

Äldre modellen från spark-13
Kan försöka klättra ner dit imorgon och kolla vad jag kan hitta

Egalite

Medlem
Tack för tips och förslag! Har försökt att mäta hålet. Ligger väl runt 4,4-4,5 mm i diameter. Tror jag. Längd har jag ingen aning, men runt 20mm kanske??
Jag är villig att testa det mesta. Hojta gärna till om ni har ngt som passar.
Ska leta pennfjäder ikväll ?
Mvh Ega

Roger_Edvinsson

Aktiv medlem
Dessa kan du få mot fraktkostnad eller om du vill hämta upp i Lapplands Väsby.

Borde kanske lösa problemet för dig

Bilagor

• 025FBB9A-5E13-4294-99A3-5BF65E2534AC.jpeg
    025FBB9A-5E13-4294-99A3-5BF65E2534AC.jpeg
    125.8 KB · Besök: 141

Karlberg

Medlem
Väcker lite liv i den här tråden.. Min frus Spark årsmodell 2019 har ett twinlocreglage där fjäder och den lilla sprinten är puts väck. Så hur gör man nu?

Alternativ:

Någon som vet om fjäder/sprint finns att köpa som reservdel?

Om man måste satsa på en fulmecklösning, har nån ett tips på fjäder och sprint (dimensioner och var man köper) som funkar i praktiken?

Köpa nytt reglage - finns något alternativ än att köpa ett nytt svindyrt Scott original-reglage med uppenbart undermålig kvalitet? Det sitter en RS sid RL3-gaffel och Fox nude evol-dämpare på hojen, ingen dropper..

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer