Fjädrar till Foxgafflar

bokaj

Aktiv medlem
Fjädrar till Foxgafflar
En bekant till mig söker mjukare fjädrar till sin Fox Vanilla R men vi har inte hittat någon butik som säljer dessa på nätet. Vet någon här var det finns?

Bladin

Aktiv medlem
Fjädrar till Foxgafflar
Det var som fan! Jag köpte en bakdämpare från Mojo för några år sedan och då gick det bra iallafall, men det kan ju ha ändrats.

Fjädrar till Foxgafflar
Svenske/danske Foxleverantören har ju en del av fjädrarna i lager men inte alla varianter f.n. enl. deras online-ordersida men behöver ju veta lite mer innan det går att ge besked.

jomper

Forumpappa
Forumvärd
Fjädrar till Foxgafflar
Är det till en gaffel som kom på en cykel eller köpte du den lös? När man köper Fox fjädergafflar lösa brukar det följa med fjädrar nämligen. Inte alls omöjligt att du kan få tag i från någon som har köpt en lös gaffel annars.

Fjädrar till Foxgafflar
Det bör ju i så fall vara Fox fjäder 039-05-081 lilamarkerad med 48,5 lb/in mjukaste varianten som passar men leverantören har ingen sådan i lager för årstiden utan det är beställningsvara.

21Grams

Medlem
Fjädrar till Foxgafflar
Jomper: Cykeln är köpt begagnad och inga extra fjädrar följde med. Som du säger kan det ju vara en idé att annonsera få se om någon har på lager.

Sivert: Tack för informationen! Hittade servicemanualen på fox hemsida där siffrorna som du anger framgår.

jomper

Forumpappa
Forumvärd
Fjädrar till Foxgafflar
Jag har fjädrar till en 125mm-gaffel som ligger t.ex - och den går att ställa även i 80 och 100mm så det kanske är samma.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer