Flaskhållare sidoöppning

BlixtMaskin

Ny medlem
Flaskhållare sidoöppning
Hej

Har någon ett tips på en bra flaskhållare med sidoöppning där flaskan inte trillar ur så lätt i skogen?
Bryr mig inte om utseende utan tänker mer funktion till ett lågt pris

Pfaff

Aktiv medlem
Flaskhållare sidoöppning
SKS sidecage (tror jag den heter) sitter på min gruscykel som bumpat ner för steniga alpberg utan flaskmissöden.
Nästan rätt; Slidecage ska det va.

Nypåmtb

Aktiv medlem
Flaskhållare sidoöppning
Min zee cage 2 höll typ 3 turer sena bröts den av i fästet, oklart varför, gjorde ingen vurpa.
Kan rekommendera Fidlock (som även rekommenderats ovan). En rejäl konstruktion som funkar mkt bra.

Jimel

Aktiv medlem
Flaskhållare sidoöppning
Biltemas är sladdrigare med billig finish, men den gör jobbet ändå och kostar 30 pix.
Fast nä, har provat och i stök håller den inte flaskan lika bra.

Köpte precis två idag då de varit slut i min stad ett bra tag och jag ändå har ute och åkte.

Riktigt nöjd, men öppningen är på fel sida för mig (dricker med höger).
Då är det väl rätt sida?

glitch

Aktiv medlem
Flaskhållare sidoöppning
Blackburn har en sidomatad som funkar bra ockå men den bygger mer på höjdenn t.ex. Biltema så jag fick plats med större flaska med Biltemas.

moros

Aktiv medlem
Flaskhållare sidoöppning
Har man problem med flaskor som hoppar ur i värsta stöket så är tipset att sätta en liten gummisnodd "bakom" översta skruven. Jag tog en av dotterns hårsnoddar. Så är det bara att lyfta den över munstycket på flaskan om den skall bombas utför

Btw, så har jag kört med Procrafts aluminiumställ, om man är rädd för att sakerna skall gå sönder menar jag. https://www.bike24.com/p2124873.html

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer