Jag hoppas trådens skapare skrattar och inte gråter när han plöjer sig ner genom den ena förbittrande kommentaren efter den andra.
Alla tjejer är olika, men jag har märkt att en kram räcker ganska långt. Så om du bara bygger upp en serie med positiva händelser direkt associerade till din cykling så kommer det att lösa sig förbaskat snabbt.
1. Inför obligatorisk cyklingskram, av någon anlening gillar tjejer att kramas. Nästan lika mycket som de gillar choklad och potatischips. En kram innan och efter cykeltur. Bra om det är en svettig kram så skapar du även doftassociationer, positiva sådanna.
2. Medtag någon av de två ovan nämnda belöningscentra stimulanterna efter varje cykeltur (chips/choklad). "Älskling, jag tog en sväng förbi Ica också". Då är du dessutom omtänksam, och visar att du inte slutar tänka på din älskade ens på cykelleden!
3. "Älskling, jag tänkte tvätta mina cykelkläder, har du något som skall tvättas?" Din hobby omfattar nu även något som hon kan betrakta som i övriga fall sitt ansvar. Att använda ordet cykel i samma mening som du avlastar henne skapar positiva associationer med cyklingen.
4. osv..
Till slut har du byggt upp en rad assosciationsvägar direkt mellan de saker som tjejer gillar mest och din favorithobby. Om du gör en noggran förstudie och listar ut precis vilka grejer som får hennes belöningscentra att pumpa som hårdas och spelar på dessa nyckelretningar så kommer det att slutar mycket väl. Hon kommer dessutom att uppskatta när du luktar illa eller vandrar runt hemma i ett sunkigt underställ.
Vad gäller sexlusten så kan jag rekommendera Downhill om du inte vill avvika från cykelsporten och förnedra dig i en idrottshall med ett gäng rabiata psykopater eller med ett gäng kriminella krogvakter på gymet. Alla tjejer som cyklar DH är sjukt snygga, (det räcker faktiskt med att det sticker ut lite hår under hjälmen. Det kan även vara killar) så när man kommer hem har man mycket ackumulerad energi att frigöra även på hemmaplan. Dvs. även en positiv association som direkt tilltalar belöningscentrat och primatinstinkter!
Det sista men kanske viktigaste rådet, lyssna inte på någon som postar på happy! Vi är ensamma, värdelösa, y

kliga och behövande människor som inte har de sociala verktygen som behövs i verkliga livet. Därför spenderar vi vår tid här med att göra kilometerlånga värdelösa poster berörande andras kärleksliv. (nu sköt jag mig i foten)
Äh, det här fixar du LÄTT!
//K
EDIT, tack Måwrten för stavfelet.