Flickvänner,fruar etc hur får man dom att förstå? =) ( OT)

Percylurse skrev:
-------------------------------------------------------
> Hallå! Jag pratar om sånt jag inte kan få mina
> flickvänner att göra och då kan du ge dig på
> fan att storleken har betydelse. Jag pratar inte
> nåt jävla söndags kärleks- smek. Caccelina vet
> inte ens vad det är! Jag tar honom bryskt bara,
> jag menar henne.

Ska du säga som bara vill bli knullad i pannan och få ICA's gröna bananer på onämnbara ställen!

EDIT: P.S. PercyLursa har erkänt att han,.. ehrm... HON bara är rädd för mina 25+ cm.

Senast redigerad av en moderator:
tänkte precis skriva att, märker ni att cactus e för fin för den här tråden, han står över den tråden och tycker han e bättre än oss. Fy fan, men ok cacce du har en poäng! Brackan, tack för ditt stöd. Jag ska prova kampsport när jag träffat en trevlig tjej.

Instämmer med Brakastruten att kampsporter har bara positiva effekter och då gärna adrenalinbaserade så som Muay Thai, Boxning, Krav Maga och dyl. ;-)

Percy: Haka på på ett pass någon gång så skall du få möta tjej som sparras utan hjälm och slår lika hårt som Tyson. Ingen kul Lady iaf. ;-)

Det har med testosteron att göra. Manligt könshormon. EDIT av Cactus: Inte att man vill slå in pannbenet på sin flickvän.

Men för att nu då inte denna tråden ska spåra ur (PERCY!) så kan jag ju skriva något relevant:

Hos mig funkar det som så att jag cyklar, min flickvän rider.
Ibland hänger jag med henne till stallet och leker med hästarna, ibland hänger hon med ut på min extra-hoj.
Ekonomisk säger hon ingenting om mina cykel-inköp då hennes hästar kostar mer än mina cyklar att ha.

Vad gäller det där med att vara själv i flera veckor så har jag inte provat det sedan hon flyttade in hos mig för snart ett år sedan, men några dagar isär ibland tycker vi båda är skönt (efter en vecka börjar iaf jag sakna henne).

Cactuz: äntligen någon som verkar ha ett vettigt förhållande! trodde jag var den enda här ;)

Eliz skrev:

> Förklara för mig hur får dom att förstå =)?.

— Dom ??? Man kan väl inte dra alla kvinnor över en kam. Somliga är födda säckar.

En sak som spelar stor roll är naturligtvis om hon upptäcker hur kul det är att hoja. Min fru älskar att hoja, både på landsväg och i skogen, och kommmer ständigt tillbaka till att hon vill ha en Seven Sola http://www.sevencycles.com/press/sola200104.php som går lös på en förskräcklig massa pengar.

Förresten, finns det inte nån klubb för de med storlek en bit utöver det vanliga? Kan inte den där klubben prångla ut en massa pins så att man lätt kan se vem som är medlem, eller så får det bli spandex-byxor för killar även offbike. En bra idé, inte sant? ;)

Per: Dra alla över en kam? I ditt fåfängda försöka att verka vara utveklad och insiktsfull så missar du poängen. Grabben vill ha hjälp med sitt förhållande( på happymtb.org!!) å du börjar prata semantik. Cactus du skjuter också över målet, eller snarare åt fel håll. Det här va väl inte en fråga om gemensamt spenderad tid, utan snarare en ekonomisk/maktetisk fråga. Jag tro att hon förklär nånting som egentligen handlar om makt i nåt annat. Ex, ekonomsikt/slöseri etc. Hon vill bara bestämma som väldigt, väldigt många andra.

cactuz skrev:
> Hos mig funkar det som så att jag cyklar, min
> flickvän rider.
> Ibland hänger jag med henne till stallet och
> leker med hästarna, ibland hänger hon med ut på
> min extra-hoj.
> Ekonomisk säger hon ingenting om mina
> cykel-inköp då hennes hästar kostar mer än

Just hästintresse hos den ena parten borde vara optimalt att kombinera med cykelintresse hos den andra. Ämnet "min flickvän tycker att jag lägger för mycket tid/pengar/kärlek på mina cyklar, what to do?" uppkommer ju titt som tätt bland cyklister, och jag kan tala om att exakt samma fråga (men vanligtvis med vinkeln "min pojkvän tycker att jag lägger för mycket tid/pengar/kärlek på mina hästar, wtd?") ställs minst lika ofta på diverse hästforum.

Problemet beror mao knappast enbart på "hemmafru-tjejer". Snarare är det väl så att konflikter uppstår om någon i förhållandet, oavsett kön, har ett väldigt starkt och tidskrävande intresse medan den andra inte har det.

Ut och leta hästtjejer alltså ;)

//Kristin

Lite inskränkt att tro att killen som startat tråden kommer att göra slut med sin tjej bara för att det finns mer cykeltoleranta brudar på andra ställen.
Tycker att det vore bättre om han försökte jämföra cykla landsväg på en cx med att baka bröd i en vedspis, det går men det är tidskrävande och skitjobbigt.

Lycka till!

Kristin skrev:
> Just hästintresse hos den ena parten borde vara
> optimalt att kombinera med cykelintresse hos den
> andra. Ämnet "min flickvän tycker att jag
> lägger för mycket tid/pengar/kärlek på mina
> cyklar, what to do?" uppkommer ju titt som tätt
> bland cyklister, och jag kan tala om att exakt
> samma fråga (men vanligtvis med vinkeln "min
> pojkvän tycker att jag lägger för mycket
> tid/pengar/kärlek på mina hästar, wtd?")
> ställs minst lika ofta på diverse hästforum.
>
> Problemet beror mao knappast enbart på
> "hemmafru-tjejer". Snarare är det väl så att
> konflikter uppstår om någon i förhållandet,
> oavsett kön, har ett väldigt starkt och
> tidskrävande intresse medan den andra inte har
> det.
>
> Ut och leta hästtjejer alltså ;)
>
> //Kristin

Hundintresse funkar bra med =)
Jag och sambon spenderade hela helgen på brukshundsklubben (vilket jag iofs tycker är ganska kul), vilket markant ökar sannolikheten för att det är ok att köra några tisdags/torsdag-rides.
Samma sak med ekonomin. Två hundar med allt vad det innebär i mat, försäkring, kurser, klubbmedlemskap etc. gör rätt mycket, så mina cyklar är ingen stor grej.

Men det viktigaste är som sagt ömsesidig respekt. Jag tycker det är kul att hon håller på med hundar, och är ärligt intresserad av det med. Hon gillar att jag kommer ut i skogen på min mtb, och hänger med ibland också. När vi träffades var vi båda utan egentliga intressen, och vi tar vara på tiden tillsammans mycket bättre nu, även fast vi egentligen har mycket mindre tid för varandra.

Percylurse skrev:
> Per: Dra alla över en kam? I ditt fåfängda
> försöka att verka vara utveklad och insiktsfull
> så missar du poängen. Grabben vill ha hjälp med
> sitt förhållande( på happymtb.org!!) å du
> börjar prata semantik. Cactus du skjuter också
> över målet, eller snarare åt fel håll. Det
> här va väl inte en fråga om gemensamt spenderad
> tid, utan snarare en ekonomisk/maktetisk fråga.
> Jag tro att hon förklär nånting som egentligen
> handlar om makt i nåt annat. Ex,
> ekonomsikt/slöseri etc. Hon vill bara bestämma
> som väldigt, väldigt många andra.

Som väldigt, väldigt många andra tjejer, menar du? Utan att dra individer över en kam?

Bra tips här. Att köpa en bra travhäst och sköta den kostar antagligen mer än vad alla mina drömcyklar kostar tillsammans. Och det vill inte säga lite, för jag besitter en omfattande drömkapacitet

victory_tilly_huvudlag_060511.jpg

Stämmer bra det, min sambo lägger mellan 4-5000 kr/månad på sin häst, vilket innebär att jag utan dåligt samvete kan lägga 50.000 kr/år på cyklar och skidor, precis lagom ;)

skaparn skrev:
> Bra tips här. Att köpa en bra travhäst och
> sköta den kostar antagligen mer än vad alla mina
> drömcyklar kostar tillsammans. Och det vill inte
> säga lite, för jag besitter en omfattande
> drömkapacitet
>
> http://solvalla.se/pictures/article_block/image/3/
> 7835/victory_tilly_huvudlag_060511.jpg

Allvarligt! 5000 i månaden låter ju inte alls så farligt. Det kan man ju utan problem lägga på beställningar av misc delar från UK varje månad.

skier skrev:
> Stämmer bra det, min sambo lägger mellan 4-5000
> kr/månad på sin häst, vilket innebär att jag
> utan dåligt samvete kan lägga 50.000 kr/år på
> cyklar och skidor, precis lagom ;)
>

Ojdå denna tråd blev plötsligt poppis =).

Ja jävlar detta med förhållanden är svårt. En massa kompromissande osv osv osv. Blir inte livet begränsat av att alltid ta hänsyn till någon annan?.

Som ni skriver. Att båda har ett starkt intresse för något underlättar då båda kan vara glada att vara ifrån varandra. Utan att den ena känner sig bortglömd.

Percylurse: Sökte inte någon terapi här bara ställde en enkel fråga. Missuppfatta inte det.

Med rätt person är det inte alls så mycket kompromissande (inte så att det stör, iallafall) och det känns mer berikande än besvärande med en partner. Att känna sig bortglömd i ett förhållande är nog inte kul och ger mest troligt tråkiga bieffekter längre fram.

Nej det har du väl rätt i. Känner man sig besvärad av sin partner har man nog valt fel partner..

Eller så är ens partner inte riktigt lycklig (av nån anledning som kan vara helt möjlig att lösa) och blir besvärande av den anledningen.

Min fru ändrade totalt inställning i sommras när hon såg "horder" av damer, 10-15 år äldre än henne, susa fram på MTB's, hybrider och lvg cyklar, ensamma eller i grupp i full mundering. Resultatet: "Jag vill också cykla". Nu försöker vi se till så att alla får sin del av tids-kakan.

Lotta B och Mårten... Var det inte en dokumentär om John Holmes, och hans ständigt mjuke följeslagare? Underbart är kort, fick då sin förklaring. Gäller att kunna hålla stånd, när man möter på mothugg.

Lotta B skrev:
> Förresten, finns det inte nån klubb för de med
> storlek en bit utöver det vanliga?

Finns det motsvarande för tjejer som inte känns som att slänga in en trumpinne i en jympahall också? Om man som jag gillar tjejer runt 30 och inte har något emot att de har barn råkar ibland ut för att de inte riktigt har tränat med geishakulor de senaste tre åren... Och en pin är svår att se på krogen, jag rekomenderar reflexväst! (Gärna en från Solo, de är snygga dessutom)

Percylurse skrev:
> massa tjafs....

Du är bara bitter.

Kristin skrev:

Jag är allergisk mot hästar. Kan vi inte hoppa över just hästgrejen, å behålla ridstövlarna och piskan?

MAH skrev:
> Vi kan väl bara säga att storleken har
> betydelse- för båda parter.

Jag testade en gång en 58, och det var så oskönt att jag omedelbart ville kliva av och tillbaka till min trygga 54. Så jag håller helt med.

cactuz skrev:
> Percylurse skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > massa tjafs....
>
> Du är bara bitter.

Bitter och förvriden. Men att äga en schäfer eller hålla på med hästar e inget intresse, det är en diagnos.

skaparn skrev:
> Bra tips här. Att köpa en bra travhäst och
> sköta den kostar antagligen mer än vad alla mina
> drömcyklar kostar tillsammans. Och det vill inte
> säga lite, för jag besitter en omfattande
> drömkapacitet
>
> http://solvalla.se/pictures/article_block/image/3/
> 7835/victory_tilly_huvudlag_060511.jpg

Fast om den inköpta hästen kommer upp i samma nivåer som godingen på bilden kan du förverkliga dina drömcyklar och mer därtill. Häst+cykel är helt klart en win-win situation.

//Kristin

Kristin skrev:
> cactuz skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Hos mig funkar det som så att jag cyklar, min
> > flickvän rider.
> > Ibland hänger jag med henne till stallet och
> > leker med hästarna, ibland hänger hon med ut
> på
> > min extra-hoj.
> > Ekonomisk säger hon ingenting om mina
> > cykel-inköp då hennes hästar kostar mer än
>
>
> Just hästintresse hos den ena parten borde vara
> optimalt att kombinera med cykelintresse hos den
> andra. Ämnet "min flickvän tycker att jag
> lägger för mycket tid/pengar/kärlek på mina
> cyklar, what to do?" uppkommer ju titt som tätt
> bland cyklister, och jag kan tala om att exakt
> samma fråga (men vanligtvis med vinkeln "min
> pojkvän tycker att jag lägger för mycket
> tid/pengar/kärlek på mina hästar, wtd?")
> ställs minst lika ofta på diverse hästforum.
>
> Problemet beror mao knappast enbart på
> "hemmafru-tjejer". Snarare är det väl så att
> konflikter uppstår om någon i förhållandet,
> oavsett kön, har ett väldigt starkt och
> tidskrävande intresse medan den andra inte har
> det.
>
>
> //Kristin
Se bara till att det inte blir Islandshästar...Alla som börjar med islandshästar köper hela paketet.det ska åkas till Island och det ska ridas för isländska instruktörer(som har en j-la förmåga att knulla alla på kurserna)Och det ska avlas för att det inte är såå dyrt att avla på islänningar...(hästarna då)Sen har man 15 hästar på gården som bara kostar tid och pengar...Det slutar med att man inte har tid eller råd att cykla och man är bedragen med en kursur ledareur.(Talar med egen erfarenhet)
Annars är det bra med en jämnvikt på intressena.

onegear skrev:
> Se bara till att det inte blir
> Islandshästar...Alla som börjar med
> islandshästar köper hela paketet.det ska åkas
> till Island och det ska ridas för isländska
> instruktörer(som har en j-la förmåga att knulla
> alla på kurserna)Och det ska avlas för att det
> inte är såå dyrt att avla på
> islänningar...(hästarna då)Sen har man 15
> hästar på gården som bara kostar tid och
> pengar...Det slutar med att man inte har tid eller
> råd att cykla och man är bedragen med en kursur
> ledareur.(Talar med egen erfarenhet)
> Annars är det bra med en jämnvikt på
> intressena.

Du är inte bitter va?
Islandshästar är det min flickvän har, oroar mig inte för att det ska bli femton hästar och vänsterprassel.
Hon är inte på massa kurser och har inte åkt till Island, så det kanske inte gäller alla med islandshästar?

Jag hoppas trådens skapare skrattar och inte gråter när han plöjer sig ner genom den ena förbittrande kommentaren efter den andra.

Alla tjejer är olika, men jag har märkt att en kram räcker ganska långt. Så om du bara bygger upp en serie med positiva händelser direkt associerade till din cykling så kommer det att lösa sig förbaskat snabbt.

1. Inför obligatorisk cyklingskram, av någon anlening gillar tjejer att kramas. Nästan lika mycket som de gillar choklad och potatischips. En kram innan och efter cykeltur. Bra om det är en svettig kram så skapar du även doftassociationer, positiva sådanna.

2. Medtag någon av de två ovan nämnda belöningscentra stimulanterna efter varje cykeltur (chips/choklad). "Älskling, jag tog en sväng förbi Ica också". Då är du dessutom omtänksam, och visar att du inte slutar tänka på din älskade ens på cykelleden!

3. "Älskling, jag tänkte tvätta mina cykelkläder, har du något som skall tvättas?" Din hobby omfattar nu även något som hon kan betrakta som i övriga fall sitt ansvar. Att använda ordet cykel i samma mening som du avlastar henne skapar positiva associationer med cyklingen.

4. osv..

Till slut har du byggt upp en rad assosciationsvägar direkt mellan de saker som tjejer gillar mest och din favorithobby. Om du gör en noggran förstudie och listar ut precis vilka grejer som får hennes belöningscentra att pumpa som hårdas och spelar på dessa nyckelretningar så kommer det att slutar mycket väl. Hon kommer dessutom att uppskatta när du luktar illa eller vandrar runt hemma i ett sunkigt underställ.

Vad gäller sexlusten så kan jag rekommendera Downhill om du inte vill avvika från cykelsporten och förnedra dig i en idrottshall med ett gäng rabiata psykopater eller med ett gäng kriminella krogvakter på gymet. Alla tjejer som cyklar DH är sjukt snygga, (det räcker faktiskt med att det sticker ut lite hår under hjälmen. Det kan även vara killar) så när man kommer hem har man mycket ackumulerad energi att frigöra även på hemmaplan. Dvs. även en positiv association som direkt tilltalar belöningscentrat och primatinstinkter!

Det sista men kanske viktigaste rådet, lyssna inte på någon som postar på happy! Vi är ensamma, värdelösa, y(n)kliga och behövande människor som inte har de sociala verktygen som behövs i verkliga livet. Därför spenderar vi vår tid här med att göra kilometerlånga värdelösa poster berörande andras kärleksliv. (nu sköt jag mig i foten)

Äh, det här fixar du LÄTT!

//K

EDIT, tack Måwrten för stavfelet.

kebarb skrev:
> Det sista men kanske viktigaste rådet, lyssna
> inte på någon som postar på happy! Vi är
> ensamma, värdelösa, ykliga och behövande
> människor som inte har de sociala verktygen som
> behövs i verkliga livet. Därför spenderar vi
> vår tid här med att göra kilometerlånga
> värdelösa poster berörande andras kärleksliv.
> (nu sköt jag mig i foten)

Vafan! Jag är inte yklig. Jag kände inte ens till det ordet... ;)

Tillbaka
Topp