Focus Raven 8.7 projekt - tips på viktminskning - blev en Cube Elite C:68X Pro - blev en Radon Jealous 9.0

rajapruk

Medlem
Focus Raven 8.7 projekt - tips på viktminskning - blev en Cube Elite C:68X Pro - blev en Radon Jealous 9.0
Med tanke på alla timmar research du redan gjort så är det väl bara att maila och fråga varför? Det är ju inte heller så schysst att förboka hojar och avboka dom. Butiken blir ju drabbad isåfall... 150 euro blir skapligt kilopris för att byta storlek.

Begagnat är bra. Spana igenom blocket och så. Blir mer prisvärt, och man kanske kan få en "bättre ram" att bygga på.
Jag ser som sagt fram emot byggtråden!
tips på "bättre ram"?

Muxxor

Medlem
Varning: Inga annonser i forumet.
Inga annonser i forumet.

Senast redigerad av en moderator:

rajapruk

Medlem
Nu blev det en Radon Jealous 9.0 2020 istället som fanns på lager. Den är nu på väg från Tyskland.
Storlek XL. Modellen var testvinnare i en tysk MTB-tidning 2019.
Screenshot 2020-10-11 at 13.46.02.png

Screenshot 2020-10-11 at 13.48.53.png

Viktkalkyl:
weight.png

Senast ändrad:

sdx

Aktiv medlem
Grattis själv sålde jag den jag hade.

rajapruk

Medlem
Kändes som en trähäst fick ingen feeling med cykeln.
Generellt att du inte gillar hardtail, eller just denna modellen?
Tror det stod i det tyska testet att den är ganska ”direkt” / styv.
Var det Jealous 9.0 du hade?

rajapruk

Medlem
Någon som har tips på bra märke/modell om jag vill blinga till den med lock i ytterkant på styret som matchar Kashima/guld?
En fox dropper i Kashima hade varit snyyyyyyggt, men för dyrt.
Andra blingtips?
Pedalerna jag har till den är i guldfärg, Xpedo spry.

AddeKvark

Aktiv medlem

rajapruk

Medlem
Det blev perfekt med XL, kan precis stå över den.

MP3-Sthlm

Aktiv medlem
Grattis. Men nu till det viktigaste, vad väger den? 😀

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer