Grogu
Medlem
För mycket skydd? Paranoid?!
Körde en del DH för cirka 10 år sedan och har nu köpt mig en riktigt fin cykel för att köra igång igen. Men på 10 år och nu 31 bast så har man insett att en skada inte är lika roligt längre och påverkar min vardag för mycket.. Hjälper ju inte att 9/10 jag pratat med skadat något under 2020
Jag körde tidigare med enbart en POC full face hjälm (10 år gammal nu) och knäskydd men då jag tänkte försöka mig på mer parker i år och även ett par hopp vill jag ha lite bättre skydd. Min fråga till er är om följande blir overkill eller vad ni rekommenderar!
-Ny Fullface hjälm, typ POC eller Fox
-Leatt 5.5 Body jacket
-Fox D30 Knee/shin guard
-Eventuellt även Leatt DBX 3.5 Neck Brace om jag hoppar mer (Tjörns Bike Park ser ju brutalt kul ut)
Sen handskar m.m.
Era tankar/råd?
Kommer ju även cykla en del i typ Änggården här i Götet där jag inte behöver allt detta såklart men med allt man hör om ryggskador/dödsfall så blir man fan lite paranoid.
Ha de gott!
//Marcus
Jag körde tidigare med enbart en POC full face hjälm (10 år gammal nu) och knäskydd men då jag tänkte försöka mig på mer parker i år och även ett par hopp vill jag ha lite bättre skydd. Min fråga till er är om följande blir overkill eller vad ni rekommenderar!
-Ny Fullface hjälm, typ POC eller Fox
-Leatt 5.5 Body jacket
-Fox D30 Knee/shin guard
-Eventuellt även Leatt DBX 3.5 Neck Brace om jag hoppar mer (Tjörns Bike Park ser ju brutalt kul ut)
Sen handskar m.m.
Era tankar/råd?
Kommer ju även cykla en del i typ Änggården här i Götet där jag inte behöver allt detta såklart men med allt man hör om ryggskador/dödsfall så blir man fan lite paranoid.
Ha de gott!
//Marcus