freddag
Aktiv medlem
Förbjuden cykling på Sörmlandsleden?
starta en som heter "cykla och vandra på sörmlandsleden". för oss som gillar båda :)Visa bilaga 466853Det verkar ha stöd!
starta en som heter "cykla och vandra på sörmlandsleden". för oss som gillar båda :)Visa bilaga 466853Det verkar ha stöd!
"Cykla vandra spring rid på SL"starta en som heter "cykla och vandra på sörmlandsleden". för oss som gillar båda :)
"Vi som älskar naturen" kan den heta."Cykla vandra spring rid på SL"
"Vi som älskar naturen" kan den heta.
Bra, men det är viktigt att få med Sörmlandsl*den i gruppnamnet.Nej, "Vi som älskar att motionera på slitaget i naturen".
Helt riktigt, ingen vinner på att öka hatet mellan grupper.Det verkar hetta till lite i deras facebookgrupp. Vill påminna alla att vi inte får ut något av att gå med där och sprö bensin på elden.
men en förbättring tycker jag vore att inte köpa problemformuleringen om det där med de leriga stigarna.
Fördelen med ”den uppfostrande tonen”, dvs att ge fan i att köra när stigarna är blöta och risken för skador är hög, är att då håller man sig inom allemansrätten. Med ditt förslag, att ”underhålla och fixa” (jag antar köra ut grus och annat), så har du passerat vad som ryms inom allemansrätten och måste således ordna tillstånd från markägarna. Det är så klart bättre, men kräver ju mycket mer organiserat jobb. Som jag tolkar stämningarna i tråden, är man mer intresserad av att cykla enskilt med stöd av allemansrätten än att anlägga leder.folk: hälsa-kampanjen är verkligen bra!
men en förbättring tycker jag vore att inte köpa problemformuleringen om det där med de leriga stigarna. bättre tror jag att fokusera på att hjälpa till att underhålla och fixa leriga stigar så de håller för besöksantalet och gärna lockar ut ännu fler. tips för vem vi kan kontakta och samarbeta med för att hålla stigarna i skick. uppmuntra till ideellt engagemang, stigdugnad, spångtalko.
det är mycket mer inspirerande att berätta om vad vi kan göra för kontruktivt åt leriga stigar, än att ha uppfostrande ton.
Du menar att andelen som engagerar sig ideelt är lägre bland cyklister än andra intressegrupper? Har du stöd för det?Fördelen med ”den uppfostrande tonen”, dvs att ge fan i att köra när stigarna är blöta och risken för skador är hög, är att då håller man sig inom allemansrätten. Med ditt förslag, att ”underhålla och fixa” (jag antar köra ut grus och annat), så har du passerat vad som ryms inom allemansrätten och måste således ordna tillstånd från markägarna. Det är så klart bättre, men kräver ju mycket mer organiserat jobb. Som jag tolkar stämningarna i tråden, är man mer intresserad av att cykla enskilt med stöd av allemansrätten än att anlägga leder.
Den är generellt låg i samhället, mycket lägre än vad den har varit.Du menar att andelen som engagerar sig ideelt är lägre bland cyklister än andra intressegrupper? Har du stöd för det?
Det var inte svar på frågan.Den är generellt låg i samhället, mycket lägre än vad den har varit.
Vad roligt att folk: hälsan kampanjen uppskattas! Den finansieras med stöd av Naturvårdsverket för att kommunicera allemansrätten. Vi har andra projekt som är mer fokuserad på led planering, anläggning och underhåll.folk: hälsa-kampanjen är verkligen bra!
Den är generellt låg i samhället, mycket lägre än vad den har varit.
Orkar inte läsa hela rapporten, men av det jag skummat är nog svaret nej.Finns det något stöd för det här påståendet?
Finns det något stöd för det här påståendet?
Förutom att det inte är Föreningen Sörmlandsledens facebookgrupp. Den är en oberoende grupp. Förmodligen finns en överlapp av folk, men trolla inte gruppen för du har ett bråk med föreningenÄr det folk från happy som är inne och trollar på deras fb ? Mycket underhållande läsning.... dock så får deras admins jobba lite då stämningen i diskussionen inte är så bra .
Visa bilaga 466907
Förutom att det inte är Föreningen Sörmlandsledens facebookgrupp. Den är en oberoende grupp. Förmodligen finns en överlapp av folk, men trolla inte gruppen för du har ett bråk med föreningen
Länken till facebook från sörmlandsledens webbsida går också direkt till gruppen. Så man får nog allt kalla den officiell, även om de inte verkar tycka det själv. Det är också medlemmar från styrelsen som modererar och skriver där.Förutom att det inte är Föreningen Sörmlandsledens facebookgrupp. Den är en oberoende grupp. Förmodligen finns en överlapp av folk, men trolla inte gruppen för du har ett bråk med föreningen
Förutom att det inte är Föreningen Sörmlandsledens facebookgrupp. Den är en oberoende grupp. Förmodligen finns en överlapp av folk, men trolla inte gruppen för du har ett bråk med föreningen
Det finns redan en ”Sörmlandsleden på Cykel” -grupp på fäjsbok sedan några år. Jag har skrivit några RR där om nån vill läsa oxå.
Den har ju iallafall 10medlemmar.Jättebra att den är privat, då kan ingen ens söka upp den och gå med i den.
Jättebra att den är privat, då kan ingen ens söka upp den och gå med i den.
Bästa ju :) jag blev nog inbjuden i den tror jagJättebra att den är privat, då kan ingen ens söka upp den och gå med i den.
Snart lördag! Då ska jag ta min fatbike och cykla en sväng på nån vandringsled i närheten (inte SL) och heja glatt på alla jag möter! Med nuvarande väder så räknar jag dock inte med nåt stigslitage, och förmodligen inga möten heller. Men fint lär det bli!
Ska ni ut i helgen?Men du ska då lämna en lång och fet däckspår på leden, oi oi!
Håller med att glatt hälsa på stigen är bättre än att gnälla på nätet.
Ska ni ut i helgen?
Längdåkning funkar ju det med, härligt!Ja, vi vill egentligen åka skridskor, men det finns tyvärr ännu ingen röjda banor kring Stockholm, så det blir längdåkning, som är också fint!