Försäkring mtb

finnharkort

Ny medlem
Försäkring mtb
Jag har precis köpt en ny kolfiber-mtb för 40000kr. Jag har Trygg-Hansa som hemförsäkring och ringde dem angående eventuella skador och vad som täcktes mm. De sa att bara stöld täcks och då jag förvarar cykeln inomhus, spelar detta ingen roll för mig. Vad ska jag göra för att försäkra cykeln i krasch? Finns det någon annan hemförsäkring med bättre villkor?

Newton

Medlem
Försäkring mtb
Med drulle-försäkring täcker Trygg Hansa vurpor...
Jag har dem just pga att de täcker cyklar upp till 50000 utan problem. Se bara till att ha kvitton på allt!

finnharkort

Ny medlem
Försäkring mtb
Newton sa:
Jag har dem just pga att de täcker cyklar upp till 50000 utan problem. Se bara till att ha kvitton på allt!
Konstigt, då jag pratade med dem idag och de sa att det inte täcks. Jag jobbar på butiken där jag köpte den så kvitto finns självklart.

ooms

Aktiv medlem
Försäkring mtb
Och för att undvika missförstånd så heter drulle numer (sedan 10+ år tillbaka) allrisk eller otur hos de flesta bolag.
Men det är rätt, TH med allrisk/otur skall räcka vurpa/krasch så länge du inte tävlar professionellt (= mer än hälften av din inkomst kommer från cyklandet).

ooms

Aktiv medlem
Försäkring mtb
finnharkort sa:
Newton sa:
Konstigt, då jag pratade med dem idag och de sa att det inte täcks. Jag jobbar på butiken där jag köpte den så kvitto finns självklart.
Ja, men har du tillägget allrisk/otur då? Det är alltså ett tillägg till hemförsäkringen, ingår inte automatiskt.

finnharkort

Ny medlem
Försäkring mtb
ooms sa:
finnharkort sa:
Newton sa:
Ja, men har du tillägget allrisk/otur då? Det är alltså ett tillägg till hemförsäkringen, ingår inte automatiskt.
Dem kollade om det fanns nåt tillägg som kunde täcka det, och det fanns det inte. Vi har drulle, det vet jag.(jag är 16, så det är inte jag direkt som har försäkringen. Kan inte tänka mig att det är något som gör skillnad. Tack för svar. Ska ringa dem igen senare ikväll.

hm

Aktiv medlem
Försäkring mtb
Med Trygg hansa räcker det med vanliga hemförsäkringen men är 25% självrisk vilket man iofs nästan alltid kan få i rabbat om man köper en ny ..
Dom har aldrig gjort något åldersavdrag för mig heller .
Har du drulle är självrisken 1500 har jag för mig , men annars samma ...

Topp