Förslag hjul 29" boost så att däckskrällena sitter kvar

Hur lång svarstid har ni haft i kontakten med slowbuild?

Har skickar två mail från olika adresser, men inget svar på över en vecka, då jag behöver en mix av boost och icke-boost (SL A.30 med dt240)

Allebike brukar svara inom en timme vanligtvis...

zinkpasta

Aktiv medlem
Vanligtvis svar inom nån dag, men efter en lite utdragen diskussion så svarade han helt plötsligt inte trots påminnelse(r). Vet inte han tyckte jag var en jobbig kund, det är inte helt omöjligt. (Det var diskussion om ev. utbytesfälg efter krasch et.c.).

NickPick

Aktiv medlem
Hur lång svarstid har ni haft i kontakten med slowbuild?

Har skickar två mail från olika adresser, men inget svar på över en vecka, då jag behöver en mix av boost och icke-boost (SL A.30 med dt240)

Allebike brukar svara inom en timme vanligtvis...
Fråga om allebike bygger hjul åt dig då 🤔😉

Swoop

Aktiv medlem
Jag hade tänkt starta en Slowbuild-tråd får folk får rapportera... men det har inte blivit av.

Hursom. 7 april började jag tjöta med Stefan, hade idéer på custom hjul med 28 SP fram och 32 J bak, plus mixade DT fälgar... Han svarade på en dag att jag borde köpa 28 SP fram och bak på Newmen.

Vi mailade lite till under ett par veckor men han verkade tycka mina idéer var krångliga. 21 april tänkte jag att det var bättre att ha hjul än inte så då beställde jag DT 240 28 SP på Newmen SL A.30, de var på express - typ på 4 dagar.

Sen ville jag ha ventiler, extra ekrar och en extra fälg. Försökte beställa det, men han ville inte svara.

1 maj sa han att setet byggdes, och faktiskt med nya 240 EXP, nice! 11 maj skrev han att det skulle skickas, och jag fick ett trackingnr. 14 maj gick det iväg och 20 maj fick jag dem.

Bra packat, känns välbyggt även om jag inte provrullat än. Lite dåligt tejpat. Lättare än vad de borde vara, då jag tror han kanske ignorerade att jag ville ha mässingsnipplar och std DT Comp (ej race)... 579 EUR känns det ändå värt hittills.

Sam00

Aktiv medlem
Så du tänker att svindyra lätta XC hjul men som ändå ska tåla enduro och vara breda så inte däcken kränger kommer hindra dig från att vurpa i framtiden ?

Jag är helt inne på din linje, återkom med vad du hittar för jag vill ha likadana :D
Vart står det att han vill ha dyra XC hjul?

Sam00

Aktiv medlem
Hunt har bara bra recensioner och rykte. Jättebra support. Du har också 60 dagar på dig att prova och lämna tillbaka. Fri frakt. 3 graders engagement på Trail wide.

Hunt 30 trail wide, 4800kr, 1830g.

Hunt 25 xc wide, 4200kr, 1647g

Fråga om allebike bygger hjul åt dig då 🤔😉
Hittar tyvärr ingen som har några jämförelser med Allebikes hjul (främst hållbarhet) så första spåret är newmen som ju alla verkar sjukt nöjda med.

Det lustiga är att jag pratade med någon (Stefan?) på slowbuild och fick ett bra intryck, och skickade andra mailet kort efteråt, men nu har det gått över en vecka och ännu ingen respons 😕.

Han skulle nog spara galet mycket tid (på att svara på mail), om han gjorde en bättre hemsida på engelska, med vikter på olika konfigurationer o.s.v...

Senast ändrad:

glitch

Aktiv medlem
Har två par dt350 xa25 med shimano hg body sp och boost. Bara att maila honom. Ena paret har jag haft ett drygt år nu som funkat kanon. Kan bara rekommendera

Allebikes alu 30mm innerbredd för 5200kr och 1780gr är ju inte fy skam heller, men vore intressant om någon kunde dela med sig hur hållbara dom är för trail och light enduro (tänk spåren på ESS Falun men med mindre fart (men större tyngd😀).

Men om mina original M1900 med 22mm innerbredd klarat sig hittils under tre år på Jeffsyn så kanske man inte ska oroa sig över bucklade fälgar trots allt...

Senast ändrad:

glitch

Aktiv medlem
Allebikes alu 30mm innerbredd för 5200kr och 1780gr är ju inte fy skam heller, men vore intressant om någon kunde dela med sig hur hållbara dom är för trail och light enduro (tänk spåren på ESS Falun men med mindre fart (men större tyngd😀).

Men om mina original M1900 med 22mm innerbredd klarat sig hittils under tre år på Jeffsyn så kanske man inte ska oroa sig över bucklade fälgar trots allt...
Anekdotisk bevisning, de fälgar jag bucklat har alla varit bredare.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer