Förslag på landsvägscykel

Distiller

Medlem
Tänkte fira den framtida segern över Covid-19 med att då köpa mig en ny cykel. Någon som har något att rekommendera om man vill ha Ultegra Di2 och fälgbroms?
Har spanat in en Crescent Tera, är den något att ha?

//Segerviss

Pfaff

Aktiv medlem
Men jisses.
Det finns hundratals märken och modeller att titta på.
Köp nånting du gillar. Finns en Tera på K&S just nu, om storleken passar.
Eller var lite mer specifik.

bellasoda

Aktiv medlem
Tänkte fira den framtida segern över Covid-19 med att då köpa mig en ny cykel. Någon som har något att rekommendera om man vill ha Ultegra Di2 och fälgbroms?
Har spanat in en Crescent Tera, är den något att ha?

//Segerviss

Har du cykelkläder sedan innan? I vilken färg?

Om inte så behöver du ta höjd för det i din budget. Om du har det så behöver du tänka på färgmatchning mot befintlig garderob.

Bengt-re

Aktiv medlem
GarminConnect_20190804-151132.jpg
GarminConnect_20190804-151132.jpg

Det är sedan gammalt ju!

GoranS

Aktiv medlem
😀 När hade du senast fel! Såg på nätet någon som rapha brevet matchade cykel, flaskor och klädsel. Hittar inte tillbaka nu, men snyggt var det onekligen!
Angående första delen, tyvärr väldigt nyligen. I detta fall har jag dock väldigt svårt att tänka mig att jag skulle kunna ha fel. Lösningen är ju så uppenbar.

GoranS

Aktiv medlem
I sakfrågan är jag inte direkt övertygad om att Crescent är bästa valet. Sen beror det ju alltid på vad priset är och, i händelse av att du köper begagnat, vad skicket är.

Stumpy

Aktiv medlem
Jag skulle köpa något lätt begagnat. Det dräller är fina fälgbromsade cyklar nu när alla skall ha skivbromsar. Det gäller dock att man har koll på vilken storlek man behöver och kan bedöma skicket på cykeln.

bellasoda

Aktiv medlem
Jag skulle köpa något lätt begagnat. Det dräller är fina fälgbromsade cyklar nu när alla skall ha skivbromsar. Det gäller dock att man har koll på vilken storlek man behöver och kan bedöma skicket på cykeln.

Alternativt att man tycker det är kul att mecka, och från start gör sig beredd på att byta ut alla slitagedelar. Men annars är det ju superbra idé att köpa begagnat. Huvudsaken är att ramen är fin.

Drosa

Aktiv medlem
Långbent och kortärmat äro strängeligen förbjudet och kan endast i sällsynta fall ges dispens. Där ingår ej så kallade göbbknän. I dessa fall rådes att använda knävärmare alternativt 3/4 bibshorts då lämpligen även stickade skoöverdrag användas.

Velocipedryttare som önskar bryta mot dessa regler skall skicka sin ansökan i god tid till stilpolisnämden för utredning. Lämpligen senast 2 månader före första datum då velocipedtrampandet tänkas ske.
Brott mot dessa regler straffas med:
1 Kollektivt uthängd på sociala medier bland annat happyride.
2 Kommenterad och fnissad åt vid gemensam velocipedryttarträning.
Vid en upprepad förseelse befalld att ligga sist i gruppen och alltid dela med sig av mat och dryck till de andra deltagarna.
Andra upprepade stilbrottet bestraffad med uteslutning och du är dömd att för evig tid och evighet trampa själv på öde landsvägar i norra norrland med konstant motvind samt regn.

GoranS

Aktiv medlem
Har för mig att det för ett ganska stort antal år sen nu cirkulerade en bild på Il Tafone i just den munderingen på en träningsrunda.

Bengt-re

Aktiv medlem
Långbent och kortärmat äro strängeligen förbjudet och kan endast i sällsynta fall ges dispens. Där ingår ej så kallade göbbknän. I dessa fall rådes att använda knävärmare alternativt 3/4 bibshorts då lämpligen även stickade skoöverdrag användas.

Velocipedryttare som önskar bryta mot dessa regler skall skicka sin ansökan i god tid till stilpolisnämden för utredning. Lämpligen senast 2 månader före första datum då velocipedtrampandet tänkas ske.
Brott mot dessa regler straffas med:
1 Kollektivt uthängd på sociala medier bland annat happyride.
2 Kommenterad och fnissad åt vid gemensam velocipedryttarträning.
Vid en upprepad förseelse befalld att ligga sist i gruppen och alltid dela med sig av mat och dryck till de andra deltagarna.
Andra upprepade stilbrottet bestraffad med uteslutning och du är dömd att för evig tid och evighet trampa själv på öde landsvägar i norra norrland med konstant motvind samt regn.

JAG kör 3/4 bibs. Långa är bara oki när dubbdäck är på.

GoranS

Aktiv medlem
Jag får krrypa till korset och erkänna att jag brutit mot reglementet, ffa i samband med längre lopp där det varit såpass kallt vid starten att en klen typ som jag velat ha benvärmare (och armvärmare). När temperaturen sedan stigit och det inte varit läge att stanna för att plocka av benvärmarna då det hade inneburit att släppa gruppen har det hänt att armvärmarna avlägsnats i farten.

Å andra sidan bryr jag mig inte ett dyft.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer