Första mtb

magedb

Aktiv medlem
Första mtb
Den där kommer fungera fint som första hoj. Men är du ute efter att få så mycket cykel som möjligt för pengarna, så säg din budget och om du vill köpa i butik eller på nätet så ska du se att förslagen kommer trilla in från folket här.

kozmos

Ny medlem
Första mtb
Sååå ja bumpar denna tråden 6år senare.
Jag köpte kreidlern men de senaste åren har den mest stått, har varit bekvämare med sporthybriden 😅
Nu vill en polare köra på lite fartfyllda slingor och bikeparks och funderar på om jag kan få denna duglig till en början?

Finns det några schyssta uppgraderingar som är värda att göra?

Växlar, däck, droppost eller är det bara att byta 🤔

DanielS

Aktiv medlem
Första mtb

Tyvärr på polska men Google translate fungerade bra 👍😅
Det där är väl typ en XC-hoj med ganska enkel gaffel. Blir nog inte alls en bra upplevelse i bike park. "Fartfyllda slingor" är lite svårtolkat vad det innebär, om det går nedför så blir ju svaret samma som för bike park.

Se t ex denna video för en humoristisk bild av vad som skiljer en XC-cykel från en mer utförs-anpassad cykel:

kozmos

Ny medlem
Första mtb
Det där är väl typ en XC-hoj med ganska enkel gaffel. Blir nog inte alls en bra upplevelse i bike park. "Fartfyllda slingor" är lite svårtolkat vad det innebär, om det går nedför så blir ju svaret samma som för bike park.

Se t ex denna video för en humoristisk bild av vad som skiljer en XC-cykel från en mer utförs-anpassad cykel:

Får väl bita ihop mer 😏
Jag är medveten om vad som skiljer men har ingen lust att byta cykel, kan va så att intresset svalnat på en säsong, blir det ihållande kan det vara aktuellt.

kozmos

Ny medlem
Första mtb
En dropper och ett par fetare däck är väl det jag skulle satsat på, men du får nog hålla dig på de lite snällare stigarna.

Kan va så att intresset behöver ges rätt förutsättningar.

Finns möjligheten att hyra cyklar så kanske det är lättare att veta om det är nåt att satsa mot.

Ja den möjligheten finns.
30-40k känns saltat för något som man eventuellt inte kommer hålla på med framöver.

Topp