Försvunnen soldat i Hellas

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tomcaten

Aktiv medlem
Så var det därför det stod två busslaster delvis militärklädda människor i helgen på hellas parkering.

" Sista spåret: Skulle springa De sista spåren polisen har är en chattkonversation Deniz hade med kolleger fredagen den 13 november. Deniz hade då sagt att han skulle ut på en fem mil lång löprunda på lördagen. "

" Han var vid försvinnandet klädd i träningskläder "

Vi får kanske slå en extra blick därute vi med.

Tomcaten

Aktiv medlem
Men mest för att det är en Jägare och tom. utbildare av jägare.

Om inget ont uppsåt legat mot honom måste han haft infernalisk otur på vanliga rundan.

Maggieboi

Medlem
Håll spekulationer och skämt för er själva. Är förmodligen inte så kul läsning för dom som saknar honom.
Håller med. Det såg att det för övrigt finns en facebookgrupp uppsatt av hans kollegor och familj där man samlar in tips. Jag skulle föreslå att de som har nåt att bidra med söker sig dit (t.ex. har de efterfrågat GPX-filer med folks träningsrundor i området senaste veckan för att kunna se vilka områden som folk redan har besökt så de kan snäva in sökområdena).

Bikzz

Aktiv medlem
Otroligt konstigt, man kan ju inte låta bli att undra. Ganska lång tid nu, men hoppas det slutar bra. Kolla på flashback om ni gillar spekulationer.

Känns osannolikt att han skulle vara i Hellas med tanke på hur enormt mycket folk och framför allt hundar som rört sig där nu i november.

GoranS

Aktiv medlem
Är "gåtan" på väg att få en tråkig, men kanske ganska väntad, lösning?

NotReallyGunde

Aktiv medlem
Är "gåtan" på väg att få en tråkig, men kanske ganska väntad, lösning?
troligen är det så

Fredrik80

Aktiv medlem
Jag kanske har fel med det har ju varit vinter och svinkallt, tycker nästan att om det nu var Deniz så borde han fortfarande varit hyfast välbevarad och lätt att känna igen. Även kläder och träningsklocka etc borde polisen ha signalement på vid det här laget. Att de överlämnar det till kriminaltekniska och säger att det "bedöms var en människa" låter som att det är något som legat betydligt längre än 4 kalla vintermånader.

Finns för över övrigt 1200 sidor spekulation på flashback.. https://www.flashback.org/t3283078

jonte987

Aktiv medlem
Jag kanske har fel med det har ju varit vinter och svinkallt, tycker nästan att om det nu var Deniz så borde han fortfarande varit hyfast välbevarad och lätt att känna igen. Även kläder och träningsklocka etc borde polisen ha signalement på vid det här laget. Att de överlämnar det till kriminaltekniska och säger att det "bedöms var en människa" låter som att det är något som legat betydligt längre än 4 kalla vintermånader.

Finns för över övrigt 1200 sidor spekulation på flashback.. https://www.flashback.org/t3283078
Bombtekniker är tydligen på plats. Sen finns det väl djur där också.

AX3L

Aktiv medlem
Om man nu får diskutera är jag genuint förvånad. Att ge sig ut utan telefon osv, i höstvädret en kväll och dessutom på en femmils-runda utan att notifiera någon om var man ska tyder för mig på ett högst frivilligt försvinnande. När dessutom missing people gjort en sån enorm sökinsats kändes det som en lågoddsare att dom skulle missat honom. Tragiskt är det givetvis icke desto mindre.

rln

Aktiv medlem
Om man nu får diskutera är jag genuint förvånad. Att ge sig ut utan telefon osv, i höstvädret en kväll och dessutom på en femmils-runda utan att notifiera någon om var man ska tyder för mig på ett högst frivilligt försvinnande. När dessutom missing people gjort en sån enorm sökinsats kändes det som en lågoddsare att dom skulle missat honom. Tragiskt är det givetvis icke desto mindre.
Om jag förstått rätt så var det på morgonen han skulle ut.

Jag har gett mig ut på långtur i skogen utan att meddela någon samt endast ha med klocka otaliga gånger. Alltid med avsikt att komma hem igen.

AX3L

Aktiv medlem
Om jag förstått rätt så var det på morgonen han skulle ut.

Jag har gett mig ut på långtur i skogen utan att meddela någon samt endast ha med klocka otaliga gånger. Alltid med avsikt att komma hem igen.

Aha, jag fick för mig att det var en kväll han skulle ut.

Intressant, det skulle aldrig ens falla mig in att göra det. Kanske skulle resonera annorlunda på en löptur i och för sig.

Jag ger mig ut på massvis med löp- och cykelturer utan att meddela varken tid, distans eller rutt.
Oavsett, så är det en tragedi, vem kroppen nu än tillhör.

NotReallyGunde

Aktiv medlem
Djävligt osmakligt. Killen är fortfarande försvunnen och det finns människor som lever i ovisshet om hans öde och därför inte kan gå vidare. Hoppas att du inte hamnar i den situationen, men du kanske skulle ägna några minuter åt att fundera på hur det skulle vara.
jepp, dumt inlägg. håller helt med.

Raggamuffin

Aktiv medlem

Det här gör mig genuint förvånad däremot. Jag tror/trodde väldigt få notifierar någon när de ska göra någonting mer än "jag sticker ut några timmar" om det är en vanlig tisdag. Jag kan sticka fredag kväll och komma hem under söndagen, eftersom vi bor i Skåne vet min sambo att jag sannolikt är nånstans norrut 🤷‍♂️, rutten är kanske inte ens bestämd. Nuförtiden har jag såklart telefon med, det hade man inte förr.

Hasse#7

Aktiv medlem
En tråkig historia. Vore nog skönt för anhöriga med ett avslut. Att aldrig få veta måste vara oerhört pressande genom livet.

kais01

Aktiv medlem
fast uttrycket lågt odds (dvs hög sannolikhet) för en händelse är ju ett normalt uttryckssätt som inte alls behöver indikera att det pågår spel och dobbel.

det låter ju troligt att gåtan med den försvunna personen funnit sin olyckliga lösning.

yonsson

Aktiv medlem
Detta med att dra ut oannonserat, framförallt i mörker, har ju diskuterats i andra trådar. Trodde det var få här som gjorde sådant. Det räcker ju att man ramlar och bryter benet så kan man bli liggande oupptäckt länge. Är det dessutom kallt och man är trött, törstig och tunt klädd så kan det gå fort att hamna i ett apatiskt tillstånd. Är inte insatt i denna situationen, men tänk på säkerheten för er egen skull om ni ger er ut själva.

Crocko

Aktiv medlem
Utan direkt koppling till detta specifika fall då det ju faktiskt inte är riktigt klart vem de hittat än så kan jag tänka mig att det finns fler som använder samma kausalitets modeller som jag, om man dricker sprit, äter god mat, cyklar landsväg, kör bil osv osv så finns det få saker som är mindre farliga än att ge sig ut i naturen på egen hand utan att lämna komplett ruttbeskrivning och gps tracker.

Men självklart spelar min fantasi samma spratt med hjärnan, så när renarna drar sin mule mot tältduken så händer det att jag hoppar högt trots att cortex väl vet att jag förmodligen är en av de mest skyddade människorna i världen, har aldrig ens tänkt på han som fastnade i en spricka och fick kapa armen när jag planerar nästa års vandring. Lika lite kikar jag över axeln inför en flight för att bedöma vem jag skall äta först om vi kraschar i otillgängliga alper.

Skall jag försöka mig på någon intelligent analys av läget är det väl snarast att vi människor välkomnar mer ”farliga” aktiviteter i vår vardag just för att livet blivit så säkert de senaste seklet.

Det är nog ganska stor sannolikhet att det är Deniz som nu är upphittad. Tills vi vet mer kanske vi ska sluta spekulera. Hoppas bara på klarhet för alla inblandade, och då främst familjen till den förolyckade.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer