Följa någon som tränar / gps-följa

Doddo

Medlem
Hej, min familj vill kunna följa mig när jag är ute på cykelpassen, vad har ni för rekommendationer där?
(Om det kan ha betydelse: jag har en Garmin Fenix 3, kör Garmin Connect, loggar Strava, brukar ha telefonen med mig i en ficka på jacka/jersey)

Med din familj borde det enklaste vara mha Google

Om du har med dig mobiltelefon så brukar det finnas bra appar där.
Jag och sambon har iPhone där finns appen "Hitta" där man ser lokation i kartvy med adress.
Funkar bra om man skulle få dubbelpunka eller haveri på solo-rundorna och behöver bli upphämtad med bil.

1706264899089.png

Med Garmin så kan man lägga in mailadresser som skall få en livetracklänk skickad till sig för att kunna följa Garminenheten. Länken går att öppna i valfri enhet.

Med Garmin så kan man lägga in mailadresser som skall få en livetracklänk skickad till sig för att kunna följa Garminenheten.
Det går ju ändå via telefonen
och det kan finnas tillfällen när man vill dela med sig av platsen när man inte har sin Garmin med sig.
Därför tycker åtminstone jag att det räcker med att använda telefonen.

Det går ju ändå via telefonen
och det kan finnas tillfällen när man vill dela med sig av platsen när man inte har sin Garmin med sig.
Därför tycker åtminstone jag att det räcker med att använda telefonen.
Tycker det är skönt att det går automatiskt när jag drar igång en tur på Garmin. Kan avbryta LiveTrack om jag inte vill ha det någongång.

Senast ändrad:
Med din familj borde det enklaste vara mha Google

Den där brukar slå rätt vilt på position för mig tyvärr.
Använder den när jag är ute på sjön för att frun skall veta var jag är. Men rätt ofta "är" jag uppe på land på nån närliggande ö när hon tittar. (Samsung s21 i bröstficka)

Japp. Det förekommer när man glömmer stänga av platsdelning mellan rundorna, det straffar sig fort ?
"Ser att du är på stan, kan du köpa med det här, och det här osv.."
Haha! Vi har det faktiskt på hela tiden. Fast jag hade nog tyckt det var skitkonstigt för 10 år sen.
Rätt praktiskt att kunna kolla om den andre är på väg att hämta barnen eller så. Har aldrig varit med om att någon info som inte skulle vara känd för den andre läckt och nån gång när jag köpt presenter eller liknande har jag stängt av delningen.

Kör med Real-Time GPS Tracker. Det fina är att den går att ställa uppdateringen på så att den inte dränerar batteriet för fort. Smidigt och bra.

Tack för tips - idén med frågan var ju att höra vad ni andra tycker funkar bra vs inte så bra - känns som jag fått lite input ????

Tänkte bara återkoppla nu efter att ha testat lite. Strava Beacon upplevs av både mig som cyklist och den som följer som riktigt bra, uppdaterar bra och bra positions-korrekthet, så efter några pass så rekommenderar jag andra som läser tråden "Strava Beacon" :)

Tillbaka
Topp