Däck, framförallt från Schwalbe, brukar väga lite mer än speccat. Och det finns mycket variation mellan olika exemplar.
R2-bike väger många delar, men inte Forekaster. Exempel: Rekön 29x2.4 Exo:
Dual: Maxxis 798, r2 844
MaxxTerra: Maxxis 845, r2 811
Jag kör med vanlig digital köksvåg. En gång har jag kontrollvägt den med typ ett kg köttfärs och nåt mer kring typ 300 g, förpackat i affär där det gǻr att lita på att de har kalibrerat vågen. Min vanliga skitvåg för en hundring funkar alldeles utmärkt till att väga däck med ett par grams noggrannhet och för nöjes skull.Hur kalibrerade/korrekta är era vågar?
Det spelar ingen roll i sammanhanget. Det har varit så i alla tider att angiven vikt och faktisk diffar och tyvärr är däcken sällan lättare. Är ju precis likadant med angiven vikt för kompletta cyklar (som ju i sig aldrig kan bli rätt eftersom komponenterna avviker från angiven spec).Hur kalibrerade/korrekta är era vågar?
En lite off-topic fråga, men föredras Forekastern mest framdäck eller kan det funka som bakdäck också?
Har Forkaster fram på sommaren, med Rekon bak. På höst/vinter har jag det som bakdäck med Highroller fram. Funkar helt ok.En lite off-topic fråga, men föredras Forekastern mest framdäck eller kan det funka som bakdäck också?
Jag har jobbat i seriös matbutik en gång i tiden och jag känner mig tveksam till det här påståendetförpackat i affär där det gǻr att lita på att de har kalibrerat vågen
Var god kontrollera mängd h2o/h3o, mineralermängd, temperatur samt kalibrera litermåttet!De flesta har tillgång till vatten och ett litermått. Det kan man kalibrera vågen med, till duglig noggrannhet.
Var god kontrollera mängd h2o/h3o, mineralermängd, temperatur samt kalibrera litermåttet!![]()
Kan det vara så att gummi är liksom trä ett levande material och vikten kan variera efter omständigheter (t.ex. mer eller mindre fuktighet)?
Jag jobbar med livsmedelsinspektörer så jag känner mig hyfsat trygg. Vi pratar om däck också, inte saffran eller kola eller nåt.Jag har jobbat i seriös matbutik en gång i tiden och jag känner mig tveksam till det här påståendet
Fair enoughJag jobbar med livsmedelsinspektörer så jag känner mig hyfsat trygg. Vi pratar om däck också, inte saffran eller kola eller nåt.