Fotograf söker cyklister (Sthlm)

Tjena, ny här på happy ride. Har sökt omkring och hittade inte riktigt något liknande forum så provar starta en ny tråd så får vi se vart det landar.

Hur som helst, jag är på jakt efter cyklister som är sugna på bli fotograferade runt omkring sthlm. Jag har fotograferat i över 15 år och de sista åren varit anställd i Försvarsmakten som fotograf. Har bytt tjänst nu och börjar få ett riktigt sug på fotografera igen. Har alltid gillat fotografera sport & äventyr. Så nu söker jag med ljus och lykta efter folk som är duktiga cyklister som vill ses och pröva fota lite. Har tyvärr ingen cykel så framkomligheten i backen blir svårt. Får helt enkelt knata upp till olika platser och pröva fota därifrån. (Har dock MC så kan ta mig omkring på vägarna utan problem)
Jag är just nu mest intresserad att fota freestyle mtb. Men har verkligen ingen koll på vart det finns parker eller kickar att hänga vid. Men kan absolut pröva en dag på något berg och fota lite mtb eller downhill. (Till och från är jag hemma i Jämtland så kan enkelt ta mig till Åre. Men är osäker hur länge det är kvar av säsongen där)

Hör gärna av er om du eller några av er är sugen på ses någon gång så prövar vi bränna av ett par bilder!

/ Petter

Om du är nyfiken och vill se tidigare bilder finns länkar nedan.

fhloston

Aktiv medlem
Vid brukets skidbacke finns en Bikepark med stora hopp. Jag försökte hitta vilka som håller till där, men hittade inget på Järfälla cykelklubb som verkar driva det intilliggandeMTB-spåret.

Om du lyckas lokalisera hopp-cyklister där så får du i alla fall lite "airtime"

Vid brukets skidbacke finns en Bikepark med stora hopp. Jag försökte hitta vilka som håller till där, men hittade inget på Järfälla cykelklubb som verkar driva det intilliggandeMTB-spåret.

Har du lyckats hitta några bilder på hoppen? Skulle vara kul att se vilken storlek och hur stället ser ut!

fhloston

Aktiv medlem
Har du lyckats hitta några bilder på hoppen? Skulle vara kul att se vilken storlek och hur stället ser ut!
Den här är den enda jag hittar. Jag trodde jag hade någon själv i telefonen, men icke.

Screenshot_20200924-091316.png

Men google maps har en bra satellitbild
Screenshot_20200924-091717.png

poqa

Aktiv medlem

Slopestylehoppen är det Max som bygger och sköter.
http://instagr.am/p/CEHR9MtHXI5/

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer