fox dps 2017 service?

fox dps 2017 service?
Jag har en fox dps årsmodell 2017 som aldrig varit på service. Tycker dämparen fungerar bra och har aldrig krånglat. Dock har jag märkt att den blåa spaken man använder för att ställa in mellan firm, open eller medium börjar bli lite lös eller glappa när jag valt en inställning. Den tar inställningnarna mellan de olika valen men det känns som den inte sitter fast lika hårt som när den var ny. Vad skall man göra då? Någon som vet? Behöver jag oroa mig?

Preacher

Aktiv medlem
fox dps 2017 service?
Gastrycket i dämparen (inte luftburkstrycket) påverkar där, och till en mindre del den lilla skruv som håller inne stiftet som reglaget sitter i.

Är den sedan -17 bör den få en stor service vid detta laget.

fox dps 2017 service?
hur länge är den borta när jag lämnat in den på stor service och vad kostat en sådan service? Måste man skicka den till Danmark? Finns det ingen cykelbutik på västkusten som kan genomföra service på denna dämpare?

fox dps 2017 service?
Tack för alla tips. Jag ringde faktiskt Trek Stores verkstad i Göteborg och blev mycket positiv när de sa att de även byter ut gasen till rätt vid full service, precis som Fox i Danmark. Dock kan de inte denna vecka då de går på semester och är inte tillbaka förrän i Augusti. Kommer garanterat lämna in dämparen i Göteborg. Finns inte en chans att jag skickar till Danmark eller andra sidan Sverige och väntar i veckor, när man själv bor närmre GBG =). Jag väntar hellre några veckor tills de är tillbaka och lämnar in dämparn därefter där jag kanske kan hämta de inom 1-2 dagar.

Oggler

Aktiv medlem
fox dps 2017 service?
Jag har en lika dan dämpare (årsmodell 17)och bor i Uppsala. Var servar man bäst då?

Senast ändrad:

yonsson

Aktiv medlem
fox dps 2017 service?
Tack för alla tips. Jag ringde faktiskt Trek Stores verkstad i Göteborg och blev mycket positiv när de sa att de även byter ut gasen till rätt vid full service, precis som Fox i Danmark. Dock kan de inte denna vecka då de går på semester och är inte tillbaka förrän i Augusti. Kommer garanterat lämna in dämparen i Göteborg. Finns inte en chans att jag skickar till Danmark eller andra sidan Sverige och väntar i veckor, när man själv bor närmre GBG =). Jag väntar hellre några veckor tills de är tillbaka och lämnar in dämparn därefter där jag kanske kan hämta de inom 1-2 dagar.
Kolla med mtb-store. De servade min Pike-gaffel idag. Lämnade den kl 11 och hämtade den kl 15. 520kr, väldigt överkomligt och alltid trevligt bemötande av deras mekaniker.
Kommer serva min DPX där också när det behövs, förutsatt att de servar dem.

fox dps 2017 service?
Kolla med mtb-store. De servade min Pike-gaffel idag. Lämnade den kl 11 och hämtade den kl 15. 520kr, väldigt överkomligt och alltid trevligt bemötande av deras mekaniker.
Kommer serva min DPX där också när det behövs, förutsatt att de servar dem.
Stort tack för tipset, skall genast ringa de när de öppnar. Vet du om de även fyller på med gas i dämparna som också behövs till och från? Hade det inte varit för gasen hade jag servat både fram och bakdämparna själv =).

skier

Aktiv medlem
fox dps 2017 service?
finns det firmor som inte fyller på gas? För mig är det huvud-anledningen till att inte meka själv med bakdämpare.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer