FOX eller DT Swiss

TS975

Aktiv medlem
FOX eller DT Swiss
Har beslutsångest... och en Scott Spark 900 RC 2016.
När 2017 års FOX framgaffel kom så blev jag riktigt sugen, 300 g skiljer i vikt mot min nuvarande. Efter lite scannande på nätet så har jag även blivit sugen på en DT Swiss ODL Race som väger nästan lika lite FOX's nya. Men, då blir problemet att det inte funkar med min Twin-lock remote tillsammans med bakdämparen. Nu så gick min bakdämpare sönder. Fick besked idag att den inte går att laga. Så, ska jag ta en utbytes FOX dämpare och köpa nya framgaffeln, eller DT Swiss bak och fram (med tillhörande remote). DT har en bakdämpare i kolfiber som väger nästan 100 g mindre än FOX-dämparen! https://www.bike24.com/1.php?content=8;product=52062;menu=1000,2,119;mid[69]=1
Synpunkter?!

FOX eller DT Swiss
Kör på dt swiss och stå ut lite! ?
Men, har för mig att de hade lite problem med svajiga innerben tidigare. Men, dög de åt Jenny så duger dom nog för vem som helst!

TS975

Aktiv medlem
FOX eller DT Swiss
Enduro Fredrik sa:
Kör på dt swiss och stå ut lite! ?
Men, har för mig att de hade lite problem med svajiga innerben tidigare. Men, dög de åt Jenny så duger dom nog för vem som helst!
Ja, är lite inne på samma spår, att få en hoj som skiljer sig lite och samtidigt få en som liknade Jennys hoj förra året.

Jensen

Aktiv medlem
FOX eller DT Swiss
Frågan är bara hur det ä med service. Räkna med att få svårare att finna någon som vill serva en dt än en fox. Sen har ju Jenny o teamet bytt. De kör vad de blir sponsrade med och har mekaniker som kan riva sakerna inför varje rejs om så behövs. Så blir aldrig en bra jämförelse. Säger inte att dt ä dåligt. Bara att argumenten för inte riktigt håller,men min högst personliga åsikt

Köp & Sälj

Topp