Fråga om fälgbyte Canyon

Potrovski

Ny medlem
Fråga om fälgbyte Canyon
Funderar på att köpa en Canyon Spectral AL 5 men såg att dem bytt ut fälgarna från Raceface till Alexrims. Det är säkert inget större fel på fälgarna men hur besvärligt är det att byta fälgar på en mtb? Är inte orolig för själva monteringen, utan snarare att hitta en bättre fälg som passar, t.ex DT Swiss eller liknande.

Berk

Aktiv medlem
Fråga om fälgbyte Canyon
Endast som behöver är en fälg med ERD som är nästan samma som din nuvarande, om du vill behålla samma ekrarna.

Men jag skulle tänka att det inte är värd att byta fälg. Lite konstigt att Canyon inte skriver om nav i specs, men jag gissar att dom är billiga med få POE. Det är trevligt med en baknav med fler POE och det behöver inte blir mycket dyrare, framförallt om man köper begagnat, för att du kan sälja hjulerna du fick med cykeln.

Mayhem

Aktiv medlem
Fråga om fälgbyte Canyon
Byta fälg är med all sannolikhet inte värt det, lika bra att i sådana fall byta hjul vilket bör innebära noll problem att hitta något som passar. Canyon kör mig veterligen inga egna konstigheter som Cannondale Ai, Specialized SCS eller liknande…

Potrovski

Ny medlem
Fråga om fälgbyte Canyon
Byta fälg är med all sannolikhet inte värt det, lika bra att i sådana fall byta hjul vilket bör innebära noll problem att hitta något som passar. Canyon kör mig veterligen inga egna konstigheter som Cannondale Ai, Specialized SCS eller liknande…

Såg att jag var lite otydlig, syftade såklart på att byta hela hjulet. Med ekrar och nav också :)

Topp