Har frågat runt lite och det verkar vara väldigt få som gör helservice själva tyvärr.
Kontakta mig, kenneth@jarlacykel.se på Jarla Cykel(Rådmansgatan 25, Stockholm) vi gör helservice på DPS och dom flesta andra Fox in-house.Börjar bli dags för helservice på min Fox Float DPS. Någon som har tips på vettig verkstad på norra sidan Stockholm? Vet att Specialized Concept Store gör service men fel sida om stan.
Även funderat på att skicka den till Trek Store i Gbg som verkar grymma men vore smidigt med en lokal aktör.
Tacksam för tips och erfarenheter.
Mvh, Fredde
Lite off topic fråga.
Vissa bakdämpare har monteringsanvisningar som säger att man inte får vrida bakfästet/framfästet 90 grader. Dvs ett är horisontellt och ett stående.
Vad kan detta ha för betydelse? Har svårt att hitta dämpare och har nu hittat men där får jag egentligen inte vrida kolven 90 grader för att kunna montera.
Den här var informativ:Det handlar primärt om att tillverkaren inte anser att den modellen klarar av/är designad för de laster som sådan montering utsätter dämparen för.
Möjligen om du äger en svarv och vågar modifiera gängan upptill, men inte annars.Någon som vet om en charger från en pike funkar i en RockShox 35 Silver?
båda från 2021.
Racingbikesweden ligger väl tvärs över landet från halmstadVar kan jag lämna in min nya Lefty Ocho Carbon 120 på 100 tim service?
Gärna i närheten av Halmstad. /Tommy
Jepp.Vafan, är det så här enkelt att lufta Chargern? Gäller det RC2:an också?
Bara köpa ett extra SRAM-broms-luftnings-kit?
Det är väl bara att skruva på muttrarna ett par varv och sedan pumpa upp fjädern innan du drar dem till moment?Efter senaste underbensservicen fick jag fork suck på RockShox-gaffeln. Med 103 psi som är mitt rekommenderade tryck så saknades det 15 mm i vilande läge, trots att jag pumpade 20 psi åt gången och gjorde tryckutjämning. Buntbandstricket löste problemet men uppenbarligen gör jag något fel när jag sätter på underbenen. Servicemanualen säger att man ska trycka på underbenen tills det tar stopp, men då finns det ju ingen luft i underbenen när man tajtat åt och börjar pumpa upp.
Visa bilaga 556743
Vad gör jag för fel?
När jag servar underbenen och luftfjädern (Fox 34 rhythm grip) och demonterar luftfjädern underifrån, dvs utan att ta bort topcapen. Ska jag då fylla på med 3ml guld innan jag stoppar i luftfjädern igen?
Är detta något du praktiserar? Det är inget som nämns i manualen eller instruktionsvideon.Det är väl bara att skruva på muttrarna ett par varv och sedan pumpa upp fjädern innan du drar dem till moment?
Tips på hur man får tillbaks fjäderbrickan, som är rätt stor? Den såg inte likadan ut som på klippen jag hittar. Den snurrade inte heller fritt där jag demonterade den.Korrekt.
Jag har stålfjädrar i båda mina gafflar. ;-)Är detta något du praktiserar? Det är inget som nämns i manualen eller instruktionsvideon.
Det där är inget att ligga sömnlös över. Jämna till ev. vassa kanter med smärgelduk och i med nya skumringar och tätningar bara. Hade varit värre om du repat bussningens glidyta.Skit också..råkade repa insidan av underbenen när jag skulle demontera packboxarna.
Tror ni det går bra ändå?
Kan man göra nåt åt det?
Det där är inget att ligga sömnlös över. Jämna till ev. vassa kanter med smärgelduk och i med nya skumringar och tätningar bara. Hade varit värre om du repat bussningens glidyta.
Har ett litet oljeläckage från dämparsidan på underbenen på min Pike Select. Kommer från hålet där hexpinnen går upp. Några tips?
Jag var tämligen säker på det men måste verifiera detta noggrannare. Möjligen kan det vara inom kryddmåttsmängden som kommit ut och jag har nyligen gjort service på gaffeln. Tack!Har du verifierat att det läcker på riktigt?
Ofta så kan man oljefylla det utrymmet när man fyller på nederbensoljan och då finns det ~ett kryddmått med olja däri som kan tolkas som läckage. Torka rent/blås ur oljeresterna och se om det återkommer.
Skulle det vara en riktig läcka så går det att demontera returenheten och byta tätningen i den, men då måste den helt isär.