Frågetråden om dämparservice

Rattnalle

Aktiv medlem
Frågetråden om dämparservice
Ja, det låter och känns precis som styrlagerglapp, men om man lägger fingret där innerbenet möter skrapringen så känner man tydligt att det är där det glappar. Och bara på ena sidan. Har varit så sen gaffeln var ny. Jäkligt #premium.
Förmodligen ingen fara för funktionen, men det är skapligt störande.
Exakt så var min. Men är tydligen bättre med en aning glapp än helt glappfritt för då är risken stor att man har onödig stiction istället.

Sen går det säkert med tillräckligt mycket pill att hitta exakt rätt balans där. Min var helt glappfri i ca ett och ett halvt år innan detta dök upp.
 

kebarb

Aktiv medlem
Frågetråden om dämparservice
Exakt så var min. Men är tydligen bättre med en aning glapp än helt glappfritt för då är risken stor att man har onödig stiction istället.

Sen går det säkert med tillräckligt mycket pill att hitta exakt rätt balans där. Min var helt glappfri i ca ett och ett halvt år innan detta dök upp.

Jag tror att bussningarna till en början (direkt efter installation) skall vara tight, så att man möter lite friktion när man släpper / drar innerbenen i ytterbenen.

Sedan använder man ett verktyg (som jag inte kan namnet på) för att vidga bussningarna något.

När bussningen precis är så tight/lös att man kan släppa ned uppers ned i lowers så är det bra.

Min spontana känsla är att det inte skall glappa, för jag tror att ett glapp på sikt kommer att kunna skapa en skada. Men någon som servar gafflar regelbundet får gärna förtydliga detta.

På motorcyklar tror jag inte man hade accepterat ett glapp alls faktiskt.


//K
 

JakobD

Aktiv medlem
Frågetråden om dämparservice
Har problem med klonkigt top-out på Fox Float DPS Evolution 2017. Började idag, lagom till att jag tänkte åka bikepark imorrn.
Tagit isär, glott tvättat och smort. Problemet består.
Läst kommenter om att någon liten detalj var känd för att paja på foxdämp före 2019.
Mest fundersamt är att när jag drar på luftburken & precis innan gängorna når ihop- så suckar den och tappar negativa trycket / suget. Vad gör man?
 

cubefritzz

Aktiv medlem
Frågetråden om dämparservice
Har problem med klonkigt top-out på Fox Float DPS Evolution 2017. Började idag, lagom till att jag tänkte åka bikepark imorrn.
Tagit isär, glott tvättat och smort. Problemet består.
Läst kommenter om att någon liten detalj var känd för att paja på foxdämp före 2019.
Mest fundersamt är att när jag drar på luftburken & precis innan gängorna når ihop- så suckar den och tappar negativa trycket / suget. Vad gör man?
kan vara olika saker, är alla gummiringar mjuka eller hårda? Kan också vara så att du måste lämna in den för fullservice osv. Fylla på gas/luft i mitten röret där den vita eller svarta plomberingen är. Kolla steg 15 här: https://www.ridefox.com/fox17/help.php?id=549&m=bike och kolla resten av manualen om du missat något?
 
Senast ändrad:

JakobD

Aktiv medlem
Frågetråden om dämparservice
kan vara olika saker, är alla gummiringar mjuka eller hårda? Kan också vara så att du måste lämna in den för fullservice osv. Fylla på gas/luft i mitten röret där den vita eller svarta plomberingen är. Kolla steg 15 här: https://www.ridefox.com/fox17/help.php?id=549&m=bike och kolla resten av manualen om du missat något?
Är det skadligt att köra med smällande top-out? Isf stängd Rebound och smyga fram…Råkar befinna mig ovanligt nära trysil.

Svårt att säga om packningarna då jag inte servat denna tidigare, den stora huvudpackningen på pistongen kändes inte mjuk. Dock fundersam över slurpande när negativ når max belastning vid montering samt att felet kom mitt under en tur och inte funkar hjälpligt ens med lite HLR. Tack för guiden, har kikat och anser mig ha följt den, testat uppåt 5 ggr, även fyllt på lufttryck långsamt med kompression däremellan.
 

qma

Aktiv medlem
Frågetråden om dämparservice
Hjälper det? De kommer ju original med lite spel så att sadeln går att vrida lite fram o tillbaka.
Kanske inte. Jag har aldrig haft nån reverb men på BikeYoke Revive blir det lite tajtare efter ytterbensservice och nyckelbyte. Den har ju dock sex istf. tre och de ser kanske lite längre ut.
 

Rattnalle

Aktiv medlem
Frågetråden om dämparservice
Kanske inte. Jag har aldrig haft nån reverb men på BikeYoke Revive blir det lite tajtare efter ytterbensservice och nyckelbyte. Den har ju dock sex istf. tre och de ser kanske lite längre ut.
Mm den håller sig ju väldigt bra jämfört med mycket av konkurrensen men helt glappfri är ju inte den heller.
 

cubefritzz

Aktiv medlem
Frågetråden om dämparservice
Trek Stores service verkstad i Göteborg är bäst på västkusten. Så enastående proffs på att lära ut, laga mm. Bra service. De har alla dämpardelar man behöver över disk, inkl oljor osv om man vill göra jobbet själv. Mycket bra kunskap.
 

liten_ninja

Aktiv medlem
Frågetråden om dämparservice
Underbensservice FOX 34 FLOAT.

Oljebadet i respektive ben, inga konstigheter. Tänkte även byta i luftkammaren som i denna video: Lowers service on a Fox fork | Syd Fixes Bikes. Det skall vara 3 ml i min. Skruvade ur luftventilen men inget rann ut och jag kunde heller inte fylla på. Kände med en syl (ja försiktigt...) och den tog stop nästan direkt.

Vad gör jag för fel? Stör mig nu på att jag inte vet skicket på oljan där och om det ens är tillräcklig mängd i.

En sak jag tänkte på var att jag släppte ur all luft i ett svep, det gick så jäkla snabbt haha. Skulle jag ha tagit det i etapper och utjämnat med den negativa kammaren?

Min första luftgaffel det här... 😇
 

cubefritzz

Aktiv medlem
Frågetråden om dämparservice
Underbensservice FOX 34 FLOAT.

Oljebadet i respektive ben, inga konstigheter. Tänkte även byta i luftkammaren som i denna video: Lowers service on a Fox fork | Syd Fixes Bikes. Det skall vara 3 ml i min. Skruvade ur luftventilen men inget rann ut och jag kunde heller inte fylla på. Kände med en syl (ja försiktigt...) och den tog stop nästan direkt.

Vad gör jag för fel? Stör mig nu på att jag inte vet skicket på oljan där och om det ens är tillräcklig mängd i.

En sak jag tänkte på var att jag släppte ur all luft i ett svep, det gick så jäkla snabbt haha. Skulle jag ha tagit det i etapper och utjämnat med den negativa kammaren?

Min första luftgaffel det här... 😇
Håller själv på med denna service för andra gången sedan jag köpte cykeln 2017. Genomför just nu både ytterben och innerben service. Det skall inte vara torrt det är en sak som är säker. Det skall finnas olja och enligt de mått som står på FOX service hemsidan. Det jag märkt är att oljan är smutsig men inte så mycket att man behöver byta varenda del invändigt som FOX nästan påstår att man bör göra. Videon du hänvisar till är bra. Visst ringarna byter man och man gör rent och de runda locken samt oljan. Har aldrig haft läckage och jag kör aldrig MTB vid regn. Denna gång kommer jag testa SKF delar istället för FOX, då de antagligen skyddar dämparen bättre från fukt. Luften skall alltid släppas ur helt, det viktiga är när du fyller på luften istället. Då bör du göra det i etapper.
 

Hälsingland

Aktiv medlem
Frågetråden om dämparservice
Underbensservice FOX 34 FLOAT.

Oljebadet i respektive ben, inga konstigheter. Tänkte även byta i luftkammaren som i denna video: Lowers service on a Fox fork | Syd Fixes Bikes. Det skall vara 3 ml i min. Skruvade ur luftventilen men inget rann ut och jag kunde heller inte fylla på. Kände med en syl (ja försiktigt...) och den tog stop nästan direkt.

Vad gör jag för fel? Stör mig nu på att jag inte vet skicket på oljan där och om det ens är tillräcklig mängd i.

En sak jag tänkte på var att jag släppte ur all luft i ett svep, det gick så jäkla snabbt haha. Skulle jag ha tagit det i etapper och utjämnat med den negativa kammaren?

Min första luftgaffel det här... 😇

Istället för att skruva lös ventilen så skruva lös hela paketet (går med stor skiftnyckel om du inte har en flat socket). Sen är det bara att droppa i 3ml och skruva igen. Gör du en lower leg så plocka ur air shaft och rengör och fetta in när du ändå är där och grejar, väldigt enkel manöver.
 

JohanRR4

Aktiv medlem
Frågetråden om dämparservice
Hej,

Ska göra min första service någonsin på framgaffeln idag och undrade om det är något specifikt jag borde tänka på?

Jag såg även att det var ett specialverktyg för att installera sealsen igen. Är det något jag måste ha eller kan jag bara trycka dit dem?

Gaffeln är en RS Recon Silver RL från 2018
 

Mback72

Aktiv medlem
Frågetråden om dämparservice
Hej,

Ska göra min första service någonsin på framgaffeln idag och undrade om det är något specifikt jag borde tänka på?

Jag såg även att det var ett specialverktyg för att installera sealsen igen. Är det något jag måste ha eller kan jag bara trycka dit dem?

Gaffeln är en RS Recon Silver RL från 2018
Gaffeln i sig är busenkel att serva, även helservice. Kan vara lite knepigt att få i de små tätningarna som tätar runt dämpar- respektive luftskaftet, men i övrigt inga konstigheter. Dammtätningarna går säkert att få i utan verktyg. Se bara till att de går i rakt. Verktyget som finns underlättar mycket då det bara är att knacka tills det tar stopp. Dessutom styr det invändigt i övre bussningen så att det alltid blir rakt.
Följer du den här manualen kan det inte gå fel: https://www.sram.com/globalassets/d...2022-judy-30-recon-service-manual-english.pdf
 

cubefritzz

Aktiv medlem
Frågetråden om dämparservice
Jag råkade utför en intressant sak på
dämparenheten på min Fox 34 2017. När jag skruvade loss den från själva gaffeln ramlade saker ut i bitar. Den lilla skruven som visas i denna film: https://vimeo.com/232088232/1c5a6c9257?embedded=true&source=vimeo_logo&owner=5010437 börjar vid 2:56 var helt loss och alla delar föll bara ur när jag plockade ner den. Hur vanligt är det att den lilla skruv som håller ihop fjädern och som är där emmellan bara ligger i bitar i dämparen? Varför händer detta?
 

Preacher

Aktiv medlem
Frågetråden om dämparservice
Jag råkade utför en intressant sak på
dämparenheten på min Fox 34 2017. När jag skruvade loss den från själva gaffeln ramlade saker ut i bitar. Den lilla skruven som visas i denna film: https://vimeo.com/232088232/1c5a6c9257?embedded=true&source=vimeo_logo&owner=5010437 börjar vid 2:56 var helt loss och alla delar föll bara ur när jag plockade ner den. Hur vanligt är det att den lilla skruv som håller ihop fjädern och som är där emmellan bara ligger i bitar i dämparen? Varför händer detta?


Det händer ibland.

Otillräckligt moment eller brist på gänglåsning de vanligaste orsakerna. Sedan kan långt överskridet serviceintervall också vara en grej.
 

cubefritzz

Aktiv medlem
Frågetråden om dämparservice
Det händer ibland.

Otillräckligt moment eller brist på gänglåsning de vanligaste orsakerna. Sedan kan långt överskridet serviceintervall också vara en grej.
Tack för svaren Preacher. Som vanligt du är bäst. Jag hade tur att den inte rasade helt då 🫵👍👌😁. Första riktiga dämparservicen av innerben samt dämparen. Annars bara gummipackningar och lite olja samt ytterben. Från och med nu både inner och ytter varje höst/vinter 😊.
 

Mikael82

Ny medlem
Frågetråden om dämparservice
Håller själv på med denna service för andra gången sedan jag köpte cykeln 2017. Genomför just nu både ytterben och innerben service. Det skall inte vara torrt det är en sak som är säker. Det skall finnas olja och enligt de mått som står på FOX service hemsidan. Det jag märkt är att oljan är smutsig men inte så mycket att man behöver byta varenda del invändigt som FOX nästan påstår att man bör göra. Videon du hänvisar till är bra. Visst ringarna byter man och man gör rent och de runda locken samt oljan. Har aldrig haft läckage och jag kör aldrig MTB vid regn. Denna gång kommer jag testa SKF delar istället för FOX, då de antagligen skyddar dämparen bättre från fukt. Luften skall alltid släppas ur helt, det viktiga är när du fyller på luften istället. Då bör du göra det i etapper.
Uppdatera gärna om det är någon skillnad på skf:s gaffeltätningar. Det är ju SKF som gör tätningar till både Fox och Rockshox men kanske att de har någon premium gummiblandning i sina egna med mindre friktion?
 

cubefritzz

Aktiv medlem
Frågetråden om dämparservice
Uppdatera gärna om det är någon skillnad på skf:s gaffeltätningar. Det är ju SKF som gör tätningar till både Fox och Rockshox men kanske att de har någon premium gummiblandning i sina egna med mindre friktion?
lovar att uppdatera. De gamla FOX original som jag bytte för ca 2 år sedan ser inte direkt sletna ut vad jag kan se. Visst skumgummi invändigt är svarta men ej torra eller söndriga. Skall bli spännande att se de nya SKF nästa höst/vinter. Kommer plocka ner de bara för att jag är nyfiken😁
 

Bilagor

  • 44F40C06-A71E-4128-B9FC-4631CCCD3648.jpeg
    44F40C06-A71E-4128-B9FC-4631CCCD3648.jpeg
    722.3 KB · Besök: 14
  • 7083BFF4-C073-459A-BDE5-B45F18B3B673.jpeg
    7083BFF4-C073-459A-BDE5-B45F18B3B673.jpeg
    592.9 KB · Besök: 14
  • D7685D1E-928A-469B-87DA-B236B2F6F213.jpeg
    D7685D1E-928A-469B-87DA-B236B2F6F213.jpeg
    579 KB · Besök: 14
  • 2E57DD52-3FC8-47A7-8D8B-206222FE321A.jpeg
    2E57DD52-3FC8-47A7-8D8B-206222FE321A.jpeg
    684.7 KB · Besök: 14

sdx

Aktiv medlem
Frågetråden om dämparservice
lovar att uppdatera. De gamla FOX original som jag bytte för ca 2 år sedan ser inte direkt sletna ut vad jag kan se. Visst skumgummi invändigt är svarta men ej torra eller söndriga. Skall bli spännande att se de nya SKF nästa höst/vinter. Kommer plocka ner de bara för att jag är nyfiken😁
Ari.A008 Har mindre friktion än Skf.
 

Valhalla_

Aktiv medlem
Frågetråden om dämparservice
Ari.A008 Har mindre friktion än Skf.
Friktion är inte allt - hur håller de?

Jag har t.ex flera gånger kört racingbros skrapringar på mina 35 mm gafflar och kan konstatera att de tycks ha låg friktion, men de börjar "svettas" efter en säsong eller så. Rockshox original har jag oftast kunnat rengöra och fetta in och köra vidare på betydligt längre.
 

sdx

Aktiv medlem
Frågetråden om dämparservice
Friktion är inte allt - hur håller de?

Jag har t.ex flera gånger kört racingbros skrapringar på mina 35 mm gafflar och kan konstatera att de tycks ha låg friktion, men de börjar "svettas" efter en säsong eller så. Rockshox original har jag oftast kunnat rengöra och fetta in och köra vidare på betydligt längre.
Man får se på vad man får att byta ett par skrapringar under en säsong ser jag inte som något onormalt. Jag körde i 3 år med RacingBros då dom billiga.
Ariete har man kört mycket med på mc sidan med gott resultat och ser man hur p-boxarna är uppbyggda till cykel så är det nog inte något problem men sen är det hur sköter man sina p-boxar och rästen av gafflen.
 

Valhalla_

Aktiv medlem
Frågetråden om dämparservice
Man får se på vad man får att byta ett par skrapringar under en säsong ser jag inte som något onormalt. Jag körde i 3 år med RacingBros då dom billiga.
Ariete har man kört mycket med på mc sidan med gott resultat och ser man hur p-boxarna är uppbyggda till cykel så är det nog inte något problem men sen är det hur sköter man sina p-boxar och rästen av gafflen.
Jo det är klart, inte ett jättebekymmer att byta skrapringar lite då och då, det går ju rätt fort. Men är mest irriterande om de plötsligt börjar fukta, särskilt om man är iväg några dagar för att cykla och det börjar under den tiden. För min del tycker jag inte att det varit värt att byta från annat än rockshox original sett till prestanda, har ärligt talat inte märkt någon skillnad. Det har varit mer tillgång som styrt vilket märke jag köpt på tätningarna. Största bidraget till friktionen tycker jag ändå generellt sett kommer från luftfjädern och/eller tighta bussningar.
 

sdx

Aktiv medlem
Frågetråden om dämparservice
Jo det är klart, inte ett jättebekymmer att byta skrapringar lite då och då, det går ju rätt fort. Men är mest irriterande om de plötsligt börjar fukta, särskilt om man är iväg några dagar för att cykla och det börjar under den tiden. För min del tycker jag inte att det varit värt att byta från annat än rockshox original sett till prestanda, har ärligt talat inte märkt någon skillnad. Det har varit mer tillgång som styrt vilket märke jag köpt på tätningarna. Största bidraget till friktionen tycker jag ändå generellt sett kommer från luftfjädern och/eller tighta bussningar.
Igentligen så skulle det inte ens behövas ha några p-boxar på en framgaffel förutom vissa märken då oljemängden är endast för smörjning och några ml så skulle det igentligen räcka med en dammtunga som skyddar mot att smuts kommer ner i gafflen.och blrjar det att fukta igenom då har man inte skött vården av gafflen så där finns inget att skylla på mera än ägaren som kräver att allt skall vara som nytt när det skall åkas på kolhästen.
 

Valhalla_

Aktiv medlem
Frågetråden om dämparservice
Igentligen så skulle det inte ens behövas ha några p-boxar på en framgaffel förutom vissa märken då oljemängden är endast för smörjning och några ml så skulle det igentligen räcka med en dammtunga som skyddar mot att smuts kommer ner i gafflen.och blrjar det att fukta igenom då har man inte skött vården av gafflen så där finns inget att skylla på mera än ägaren som kräver att allt skall vara som nytt när det skall åkas på kolhästen.
Nja. Det byggs ju upp ett förhållandevis högt tryck i ytterbenen vid kompression, så de behöver så emot ett visst övertryck utan att spotta ur sig olja.

Vad gäller bristande service kan det absolut stämma i många fall. Fast i mitt fall så servar jag grejerna långt innan satta serviceintervall, och jag torkar av skrapringar och innerben efter i stort sett varje tur. Så jag vet inte hur jag skulle kunna vårda grejerna bättre, jag får väl anta att det finns andra faktorer som gör att det efter en tid börjar läcka, än bristande underhåll. 🙂
 

Mikael82

Ny medlem
Frågetråden om dämparservice
Jo det är klart, inte ett jättebekymmer att byta skrapringar lite då och då, det går ju rätt fort. Men är mest irriterande om de plötsligt börjar fukta, särskilt om man är iväg några dagar för att cykla och det börjar under den tiden. För min del tycker jag inte att det varit värt att byta från annat än rockshox original sett till prestanda, har ärligt talat inte märkt någon skillnad. Det har varit mer tillgång som styrt vilket märke jag köpt på tätningarna. Största bidraget till friktionen tycker jag ändå generellt sett kommer från luftfjädern och/eller tighta bussningar.
Räknar med att byta skrapringar och tätningar vid service så sålänge de håller måttet 6-12 mån så är det ok och mer viktigt med prestanda. Anledning att jag undrar är ett par nya Lyrik 2023 som känns som de har lite motstånd i början av slaget. Läste i ngt annat forum att skrapringarna står för en inte obetydande del av friktionen i gaffeln, så tänkte att det kunde vara värt att testa. Har servat gaffeln trotts ny så friktionen i luftfjädern borde vara så låg den kan bli. Bussningarna skulle det också kunna vara men meckigare att fixa med dem (så hoppas inte…)
 

sdx

Aktiv medlem
Frågetråden om dämparservice
Nja. Det byggs ju upp ett förhållandevis högt tryck i ytterbenen vid kompression, så de behöver så emot ett visst övertryck utan att spotta ur sig olja.

Vad gäller bristande service kan det absolut stämma i många fall. Fast i mitt fall så servar jag grejerna långt innan satta serviceintervall, och jag torkar av skrapringar och innerben efter i stort sett varje tur. Så jag vet inte hur jag skulle kunna vårda grejerna bättre, jag får väl anta att det finns andra faktorer som gör att det efter en tid börjar läcka, än bristande underhåll. 🙂
Tog ur övertrycket i gafflen och den känns riktigt bra så man kan öka luftfjäderns tryck i stället med 25psi utan att det blir övertryck på fjäder sidan tog även ur övertrycket på kompsidan med så man har ännu en parameter att labba med tur att man har hållit på med White Power framgafflar som funkade med undertryck.
 

Valhalla_

Aktiv medlem
Frågetråden om dämparservice
Tog ur övertrycket i gafflen och den känns riktigt bra så man kan öka luftfjäderns tryck i stället med 25psi utan att det blir övertryck på fjäder sidan tog även ur övertrycket på kompsidan med så man har ännu en parameter att labba med tur att man har hållit på med White Power framgafflar som funkade med undertryck.
Menar du att du gjort hålnågonstans, så inget tryck byggs upp i ytterbenen när gaffeln komprimeras? Eller hur gjorde du?

Vill minnas att jag sett någon som borrat hål i båda ytterbenen och dragit en slang mellan, för att slippa upprampningen mot slutet, i vänstra benet. Han såg inte ut som någon proffsåkare utan han var väl mer bara lite nördig och gillade att hålla på och pilla
 

sdx

Aktiv medlem
Frågetråden om dämparservice
Menar du att du gjort hålnågonstans, så inget tryck byggs upp i ytterbenen när gaffeln komprimeras? Eller hur gjorde du?

Vill minnas att jag sett någon som borrat hål i båda ytterbenen och dragit en slang mellan, för att slippa upprampningen mot slutet, i vänstra benet. Han såg inte ut som någon proffsåkare utan han var väl mer bara lite nördig och gillade att hålla på och pilla
2 st skruvar som man skruvade ur tryckte ihop gaffeln till undertryck skruvade i skruvarna och vips så hade man ännu en parameter att leka med men initialt så känns den bättre med ett sag på 15mm i stället för 34mm som gör ungefär 20% så har man sparat 19mm utav slag längden.
 

C-dale

Aktiv medlem
Frågetråden om dämparservice
Menar du att du gjort hålnågonstans, så inget tryck byggs upp i ytterbenen när gaffeln komprimeras? Eller hur gjorde du?

Vill minnas att jag sett någon som borrat hål i båda ytterbenen och dragit en slang mellan, för att slippa upprampningen mot slutet, i vänstra benet. Han såg inte ut som någon proffsåkare utan han var väl mer bara lite nördig och gillade att hålla på och pilla
RS Totem hade 2 små skruvar längst ner i gaffeln som man kunde släppa ut övertryck med och även använda för att byta ytterbensolja med. Min gamla trial mc, Bultaco Sherpa, hade pysknappar på toppen av gaffelbenen om det blev övertryck i gaffelbenen. Stålfjädrar.
 

Josnas

Medlem
Frågetråden om dämparservice
Åter igen en fråga om oljan... Ska göra Dust Wiper Replacement för första gången och är osäker på hur man läser den här tabellen. Har en Rythm 34 och tycker att det ska vara GOLD i lufbenet men sen fattar jag inte hur jag ska läsa ut för dämparbenet, det står ju inget om RYTHM där utan mest om FIT4, non-SG etc. Fattar nada här...hur ska det läsas?


Skärmavbild 2022-11-07 kl. 20.28.18.png
 

AndersJB

Aktiv medlem
Frågetråden om dämparservice
Åter igen en fråga om oljan... Ska göra Dust Wiper Replacement för första gången och är osäker på hur man läser den här tabellen. Har en Rythm 34 och tycker att det ska vara GOLD i lufbenet men sen fattar jag inte hur jag ska läsa ut för dämparbenet, det står ju inget om RYTHM där utan mest om FIT4, non-SG etc. Fattar nada här...hur ska det läsas?


Visa bilaga 592410
Du har 34mm non-SC,(Step Cast) Grip Damper...dvs 40cc 5w Teflon Infused i dämparbenet.
 

weldion

Aktiv medlem
Frågetråden om dämparservice
Finns det någon översättningstabell för Rockshox Debonair luftkolvar?
På Soloair stod det i klartext vilken slaglängd just den luftkolven gav vid vilken hjulstorlek.
Sorterar lite bland dämparreservdelarna och nu så står det bara ett nummer på kolven.

IMG_3910.jpeg


IMG_3937.jpeg
 

C-dale

Aktiv medlem
Frågetråden om dämparservice
Finns det någon översättningstabell för Rockshox Debonair luftkolvar?
På Soloair stod det i klartext vilken slaglängd just den luftkolven gav vid vilken hjulstorlek.
Sorterar lite bland dämparreservdelarna och nu så står det bara ett nummer på kolven.

Visa bilaga 592427

Visa bilaga 592426
Rockshox spare parts på nätet brukar lista vilka olika varianter som finns.
 

Köp & Sälj

Topp