Frågor man inte vågar ställa, egentligen....

JohanA

Administrator
Frågor man inte vågar ställa, egentligen....
JesperA sa:
Nu får jag även "Ett fel uppstod vid anslutning till databasen" var 10:e sidladdning
Bilderna från Cykelvasan gjorde att vi hade väldigt mycket besökare på Happyride, så servern fick jobba rejält. Det borde avta mot lite mera normala nivåer idag.
 

Rattnalle

Aktiv medlem
Frågor man inte vågar ställa, egentligen....
NLC sa:
zinkpasta sa:
NLC sa:
zinkpasta sa:
Några vettiga alternativ till Cane Creek 40-Series IS52-40 Bottom Assembly (https://www.chainreactioncycles.com/cane-creek-40-series-is52-40-bottom-assembly/rp-prod115643) att rekommendera? Gärna både billigare och bättre, men kan ev. nöja mig med bara en av faktorerna.
Typ https://www.bike24.com/1.php?content=8;product=106570 ?
Japp, ser ut att vara rätt. Är Ritchey [av] bättre kvalitet än CC? Iofs beställer jag hellre från Bike24 än CRC så det är ju ett plus iaf. Tack!
Cane Creek 40 är deras mellanmjölkslinje mellan budget 10 och premium 110. Ritchey har i fallande skala Super Logic, WCS, Pro och Comp där styrlager för den förstnämnda endast finns som External Cup och WCS IMHO är deras premiumprodukt. Om det kommer hålla längre än ditt nuvarande beror väl iofs hur du kör och allmänt underhåll.
CC40 håller riktigt dåligt tycker jag så undrar hur 10 är..
 

rödblå

Aktiv medlem
Frågor man inte vågar ställa, egentligen....
Har en gammal italiensk 80-tals stålracer som jag endast kör på cykeltrainern, fungerar utmärkt till detta. Dock så saknar jag möjligheten att ändra grepp och position för en mer upprätt cykling. Finns det något man kan spänna fast likt aero bars i mitten av styret? Kanske format som ett uppochnervänt U. Cykeln kommer inte användas utanför garaget, så funktion på vägen spelar ingen roll.

Eller ska jag helt enkelt byta till en kortare ställbar styrstam likt denna? https://www.rosebikes.se/ergotec-chess-2-tube-stem-636627?product_shape=silver&article_size=Ø25,4mm
 

Bilagor

Senast ändrad:

mmmrrrr

Aktiv medlem
Frågor man inte vågar ställa, egentligen....
Bengt-re sa:
Rattnalle sa:
HåkanB sa:
Hur mycket bättre är hydraulisk skivbroms än mekanisk och på vilket sätt? Frågan gäller pendlare.
Inte givet att det är bättre på en pendlare om den utsätts för salt och slask hela tiden faktiskt. Men de bromsar och modulerar bättre när de funkar bra.
+1
En inte oviktig detalj i sammanhanget är att de mekaniska som är i samma klass som de hydrauliska (Paul Klamper) kostar väldigt mycket. Hydrauliska i acceptabel klass går att få väldigt billigt i jämförelse, så om man inte har speciella skäl till att vilja ha mekaniska så är det knappast värt prisskillnaden.
 

nikkob

Medlem
Frågor man inte vågar ställa, egentligen....
Vad har hänt med min gamla aluminiumram, skador på klarlack el dyl? Utslagen finns över hela ramen. Mitt intryck är att det inte är mekanisk påverkan som gett detta, kan det oxidation av ytskickt, aluminiumpest? Inga polermedel har funkat, återstår väl isf mekanisk polering, tips på tillvägagångssätt? Ska bygga monstercross av min gamla Easton Elite ram.

/n
 

Bilagor

Senast ändrad:

HåkanB

Medlem
Frågor man inte vågar ställa, egentligen....
mmmrrrr sa:
Bengt-re sa:
Rattnalle sa:
HåkanB sa:
Hur mycket bättre är hydraulisk skivbroms än mekanisk och på vilket sätt? Frågan gäller pendlare.
Inte givet att det är bättre på en pendlare om den utsätts för salt och slask hela tiden faktiskt. Men de bromsar och modulerar bättre när de funkar bra.
+1
En inte oviktig detalj i sammanhanget är att de mekaniska som är i samma klass som de hydrauliska (Paul Klamper) kostar väldigt mycket. Hydrauliska i acceptabel klass går att få väldigt billigt i jämförelse, så om man inte har speciella skäl till att vilja ha mekaniska så är det knappast värt prisskillnaden.
Problemet är att om man t ex tänker sig en Diverge så måste man upp på kolfibermodellerna för att få hydrauliska och då kostar det ca 10000 extra. Det borde man få ett par bra mekaniska ok för. Samma problem gäller för andra märken men mindre summor. Att byta till hydrauliska i efterhand kommer inte att ske så det är bra att köpa rätt från början. Jag lutar nog åt hydrauliska dock.
 

nisseson

Aktiv medlem
Frågor man inte vågar ställa, egentligen....
rödblå sa:
Har en gammal italiensk 80-tals stålracer som jag endast kör på cykeltrainern, fungerar utmärkt till detta. Dock så saknar jag möjligheten att ändra grepp och position för en mer upprätt cykling. Finns det något man kan spänna fast likt aero bars i mitten av styret? Kanske format som ett uppochnervänt U. Cykeln kommer inte användas utanför garaget, så funktion på vägen spelar ingen roll.

Eller ska jag helt enkelt byta till en kortare ställbar styrstam likt denna? https://www.rosebikes.se/ergotec-chess-2-tube-stem-636627?product_shape=silver&article_size=Ø25,4mm
https://fixiecycles.com/shop/parts-...athlon-aero-tri-bars-time-trial-tt-handlebar/ torde kunna funka. Notera att ditt gamla styre antagligen är 22,2mm i diameter när moderna bockstyren är 25,4mm, dvs. de flesta clipon-styren är inte kompatibla. (De i länken ovan verkar dock vara det).
 

weldion

Aktiv medlem
Frågor man inte vågar ställa, egentligen....
En liten bit från där jag bor, så sitter en rad med brevlådor uppsatta. Var och varannan dag stå stannar folk som är på promenad till och läser på brevlådorna.
Varför gör folk det? Är det så intressant att läsa adresser uppsatta på plastlådor?
 

zinkpasta

Aktiv medlem
Frågor man inte vågar ställa, egentligen....
NLC sa:
Cane Creek 40 är deras mellanmjölkslinje mellan budget 10 och premium 110. Ritchey har i fallande skala Super Logic, WCS, Pro och Comp där styrlager för den förstnämnda endast finns som External Cup och WCS IMHO är deras premiumprodukt. Om det kommer hålla längre än ditt nuvarande beror väl iofs hur du kör och allmänt underhåll.
Ah ok, tack för infon! Det slutade med att jag rullade förbi LBS:en som råkade ha Enduro Bearings av rätt sort inne, så fick bli ett sånt. Var rejält billigt, får se hur det sköter sig. Nu är det iaf rejält infettat.. (Det var iofs även CC som höll ca 100mil, men tror att skottsk lera tog död på det).

..Om det dör för snabbt så får det väl bli Ritchey härnäst.
 

Emax

Medlem
Frågor man inte vågar ställa, egentligen....
Köpte en Suunto movestick mini ant+ dongle till min dator som jag tänkte ha till mitt Garmin pulsband när jag kör zwift. När jag läser på förpackningen så står där att ant+ stickan fungerar till suunto. Går de inte till mitt Garmin?
 

Bengt-re

Aktiv medlem
Frågor man inte vågar ställa, egentligen....
zinkpasta sa:
NLC sa:
Cane Creek 40 är deras mellanmjölkslinje mellan budget 10 och premium 110. Ritchey har i fallande skala Super Logic, WCS, Pro och Comp där styrlager för den förstnämnda endast finns som External Cup och WCS IMHO är deras premiumprodukt. Om det kommer hålla längre än ditt nuvarande beror väl iofs hur du kör och allmänt underhåll.
Ah ok, tack för infon! Det slutade med att jag rullade förbi LBS:en som råkade ha Enduro Bearings av rätt sort inne, så fick bli ett sånt. Var rejält billigt, får se hur det sköter sig. Nu är det iaf rejält infettat.. (Det var iofs även CC som höll ca 100mil, men tror att skottsk lera tog död på det).

..Om det dör för snabbt så får det väl bli Ritchey härnäst.
.
 
Senast ändrad:

DanielS

Aktiv medlem
Frågor man inte vågar ställa, egentligen....
Emax sa:
Köpte en Suunto movestick mini ant+ dongle till min dator som jag tänkte ha till mitt Garmin pulsband när jag kör zwift. När jag läser på förpackningen så står där att ant+ stickan fungerar till suunto. Går de inte till mitt Garmin?
Spacekitty sa:
Ant+ är ju en standard men jag skulle köpa med möjlighet att lämna tillbaka. Jag råkade nyligen ut för att en Bluetooth-sensor inte fungerade med en klocka av annat märke. Bluetooth som bluetooth kunde man ju tycka men uppenbarligen inte. Ant+ kanske är enklare att få kompatibelt...
 

Spacekitty

Aktiv medlem
Frågor man inte vågar ställa, egentligen....
DanielS sa:
Spacekitty sa:
Ant+ är ju en standard men jag skulle köpa med möjlighet att lämna tillbaka. Jag råkade nyligen ut för att en Bluetooth-sensor inte fungerade med en klocka av annat märke. Bluetooth som bluetooth kunde man ju tycka men uppenbarligen inte. Ant+ kanske är enklare att få kompatibelt...
Suunto Movestick fungerar med Garmin, det är inget att diskutera.
 

Emax

Medlem
Frågor man inte vågar ställa, egentligen....
Spacekitty sa:
DanielS sa:
Spacekitty sa:
Ant+ är ju en standard men jag skulle köpa med möjlighet att lämna tillbaka. Jag råkade nyligen ut för att en Bluetooth-sensor inte fungerade med en klocka av annat märke. Bluetooth som bluetooth kunde man ju tycka men uppenbarligen inte. Ant+ kanske är enklare att få kompatibelt...
Suunto Movestick fungerar med Garmin, det är inget att diskutera.
Tack för era svar! :D
 

Allroad

Aktiv medlem
Frågor man inte vågar ställa, egentligen....
När man trampar baklänges så vill kedjan hoppa från största klingan bak till typ tredje växeln på kassetten när man har kedjan på största klingan fram. Den gör något liknande på andra klingan bak att den vill hoppa ner ett steg men den gör det inte.

Why so? Lite små störigt att kedjan vill hoppa så.
 

Raggamuffin

Aktiv medlem
Frågor man inte vågar ställa, egentligen....
Allroad sa:
När man trampar baklänges så vill kedjan hoppa från största klingan bak till typ tredje växeln på kassetten när man har kedjan på största klingan fram. Den gör något liknande på andra klingan bak att den vill hoppa ner ett steg men den gör det inte.

Why so? Lite småstörigt att kedjan vill hoppa så.
Kedjelinjen.
 

Bengt-re

Aktiv medlem
Frågor man inte vågar ställa, egentligen....
Raggamuffin sa:
Allroad sa:
När man trampar baklänges så vill kedjan hoppa från största klingan bak till typ tredje växeln på kassetten när man har kedjan på största klingan fram. Den gör något liknande på andra klingan bak att den vill hoppa ner ett steg men den gör det inte.

Why so? Lite småstörigt att kedjan vill hoppa så.
Kedjelinjen.
+1

Låt bli att trampa bakåt så slipper man problemet.
 
Frågor man inte vågar ställa, egentligen....
Är det bara jag som blir helt genomsvettig av att mecka med cykeln? Bytte däck och pedaler i helgen och behövde typ duscha efteråt...
 

manneblask

Aktiv medlem
Frågor man inte vågar ställa, egentligen....
Okej, nu kommer ett för mig som amatörmek ett knepigt mysterium:

Jag har NX Eagle, vid generell genomgång i mekställ så märkte jag ett underligt (för mig) beteende. När jag är i lägsta växeln (50T) och försöker växla upp så händer ingenting, jag kan trycka reglaget "i botten" utan att den vill växla. Det enda som hjälper är att trampa båkat ett halvt tramptag och sedan framåt så växlar den upp.

All växling mellan de andra kuggarna upp/ner fungerar bra. Och det fungerar även att växla från lägsta (50t) när jag provcyklar runt.

Var jag har kontrollerat:

1. Ingen böjd bakväxel/växelöra
2. Ingen uppenbar skada eller liknande på vajer.
3. Självklart rengjort och smörjt alla rörliga delar.
3. Justerat växlar, stoppskruvar och B-skruv (med sag)
4. För mig en acceptabel kedjelinje (för att vara Eagle).

Missar jag något uppenbart?
 
Senast ändrad:

AX3L

Aktiv medlem
Frågor man inte vågar ställa, egentligen....
manneblask sa:
Okej, nu kommer ett för mig som amatörmek ett knepigt mysterium:

Jag har NX Eagle, vid generell genomgång i mekställ så märkte jag ett underligt (för mig) beteende. När jag är i lägsta växeln (50T) och försöker växla upp så händer ingenting, jag kan trycka reglaget "i botten" utan att den vill växla. Det enda som hjälper är att trampa båkat ett halvt tramptag och sedan framåt så växlar den upp.

All växling mellan de andra kuggarna upp/ner fungerar bra. Och det fungerar även att växla från lägsta (50t) när jag provcyklar runt.

Var jag har kontrollerat:

1. Ingen böjd bakväxel/växelöra
2. Ingen uppenbar skada eller liknande på vajer.
3. Självklart rengjort och smörjt alla rörliga delar.
3. Justerat växlar, stoppskruvar och B-skruv (med sag)
4. För mig en acceptabel kedjelinje (för att vara Eagle).

Missar jag något uppenbart?
Om du testar att dra ut stoppskruven helt, försöker den växla in i hjulet då? Jag tänker att wiren är för spänd, men hålls på 50T av stoppskruven. Ett läge slackare ger då inte tillräckligt slackt för att få ner den ett steg. En annan tänkbar kandidat när man har växelproblem som isolerar sig till en viss del av kassetten är att växelörat är böjt. Varför den funkar när du trampar tillbaka ett halvt steg har jag dock inget bra svar på.
 

Rattnalle

Aktiv medlem
Frågor man inte vågar ställa, egentligen....
AX3L sa:
manneblask sa:
Okej, nu kommer ett för mig som amatörmek ett knepigt mysterium:

Jag har NX Eagle, vid generell genomgång i mekställ så märkte jag ett underligt (för mig) beteende. När jag är i lägsta växeln (50T) och försöker växla upp så händer ingenting, jag kan trycka reglaget "i botten" utan att den vill växla. Det enda som hjälper är att trampa båkat ett halvt tramptag och sedan framåt så växlar den upp.

All växling mellan de andra kuggarna upp/ner fungerar bra. Och det fungerar även att växla från lägsta (50t) när jag provcyklar runt.

Var jag har kontrollerat:

1. Ingen böjd bakväxel/växelöra
2. Ingen uppenbar skada eller liknande på vajer.
3. Självklart rengjort och smörjt alla rörliga delar.
3. Justerat växlar, stoppskruvar och B-skruv (med sag)
4. För mig en acceptabel kedjelinje (för att vara Eagle).

Missar jag något uppenbart?
Om du testar att dra ut stoppskruven helt, försöker den växla in i hjulet då? Jag tänker att wiren är för spänd, men hålls på 50T av stoppskruven. Ett läge slackare ger då inte tillräckligt slackt för att få ner den ett steg. En annan tänkbar kandidat när man har växelproblem som isolerar sig till en viss del av kassetten är att växelörat är böjt. Varför den funkar när du trampar tillbaka ett halvt steg har jag dock inget bra svar på.
Jag har haft flera cyklar som när grejerna börjar bli skeva gått att få bra på stigen men inte i mekstället eller tvärt om, inte både och. Det verkar vara vara så ibland..
 

manneblask

Aktiv medlem
Frågor man inte vågar ställa, egentligen....
AX3L sa:
manneblask sa:
Okej, nu kommer ett för mig som amatörmek ett knepigt mysterium:

Jag har NX Eagle, vid generell genomgång i mekställ så märkte jag ett underligt (för mig) beteende. När jag är i lägsta växeln (50T) och försöker växla upp så händer ingenting, jag kan trycka reglaget "i botten" utan att den vill växla. Det enda som hjälper är att trampa båkat ett halvt tramptag och sedan framåt så växlar den upp.

All växling mellan de andra kuggarna upp/ner fungerar bra. Och det fungerar även att växla från lägsta (50t) när jag provcyklar runt.

Var jag har kontrollerat:

1. Ingen böjd bakväxel/växelöra
2. Ingen uppenbar skada eller liknande på vajer.
3. Självklart rengjort och smörjt alla rörliga delar.
3. Justerat växlar, stoppskruvar och B-skruv (med sag)
4. För mig en acceptabel kedjelinje (för att vara Eagle).

Missar jag något uppenbart?
Om du testar att dra ut stoppskruven helt, försöker den växla in i hjulet då? Jag tänker att wiren är för spänd, men hålls på 50T av stoppskruven. Ett läge slackare ger då inte tillräckligt slackt för att få ner den ett steg. En annan tänkbar kandidat när man har växelproblem som isolerar sig till en viss del av kassetten är att växelörat är böjt. Varför den funkar när du trampar tillbaka ett halvt steg har jag dock inget bra svar på.
Har testat lätta på stoppskruven men kanske bör testa ännu mer för att framhäva att den går för långt och sedan backa tillbaka.

Som sagt så ser växelörat rakt ut och växeln i sig har inte fått någon smäll

Fenomenet när man trampar bakåt på 50T och kedjan hoppar tror jag har med kedjelinje att göra. Fenomenet uppstår bara på just den kuggen.
 

manneblask

Aktiv medlem
Frågor man inte vågar ställa, egentligen....
Rattnalle sa:
AX3L sa:
manneblask sa:
Okej, nu kommer ett för mig som amatörmek ett knepigt mysterium:

Jag har NX Eagle, vid generell genomgång i mekställ så märkte jag ett underligt (för mig) beteende. När jag är i lägsta växeln (50T) och försöker växla upp så händer ingenting, jag kan trycka reglaget "i botten" utan att den vill växla. Det enda som hjälper är att trampa båkat ett halvt tramptag och sedan framåt så växlar den upp.

All växling mellan de andra kuggarna upp/ner fungerar bra. Och det fungerar även att växla från lägsta (50t) när jag provcyklar runt.

Var jag har kontrollerat:

1. Ingen böjd bakväxel/växelöra
2. Ingen uppenbar skada eller liknande på vajer.
3. Självklart rengjort och smörjt alla rörliga delar.
3. Justerat växlar, stoppskruvar och B-skruv (med sag)
4. För mig en acceptabel kedjelinje (för att vara Eagle).

Missar jag något uppenbart?
Om du testar att dra ut stoppskruven helt, försöker den växla in i hjulet då? Jag tänker att wiren är för spänd, men hålls på 50T av stoppskruven. Ett läge slackare ger då inte tillräckligt slackt för att få ner den ett steg. En annan tänkbar kandidat när man har växelproblem som isolerar sig till en viss del av kassetten är att växelörat är böjt. Varför den funkar när du trampar tillbaka ett halvt steg har jag dock inget bra svar på.
Jag har haft flera cyklar som när grejerna börjar bli skeva gått att få bra på stigen men inte i mekstället eller tvärt om, inte både och. Det verkar vara vara så ibland..
Jo så kan det ju ofta bli, men ser inga uppenbara tecken på skevhet och det är ju endast i mekstället just från 50t och uppåt som fenomenet uppstår.

Tänker mig att det kanske är som AX3L skriver något med övre stoppskruven. Alternativt misstänker jag att kanske vajern ligger i kläm i ramen nånstans internt och när jag sitter på den så släpper det.
 

AX3L

Aktiv medlem
Frågor man inte vågar ställa, egentligen....
manneblask sa:
AX3L sa:
manneblask sa:
Okej, nu kommer ett för mig som amatörmek ett knepigt mysterium:

Jag har NX Eagle, vid generell genomgång i mekställ så märkte jag ett underligt (för mig) beteende. När jag är i lägsta växeln (50T) och försöker växla upp så händer ingenting, jag kan trycka reglaget "i botten" utan att den vill växla. Det enda som hjälper är att trampa båkat ett halvt tramptag och sedan framåt så växlar den upp.

All växling mellan de andra kuggarna upp/ner fungerar bra. Och det fungerar även att växla från lägsta (50t) när jag provcyklar runt.

Var jag har kontrollerat:

1. Ingen böjd bakväxel/växelöra
2. Ingen uppenbar skada eller liknande på vajer.
3. Självklart rengjort och smörjt alla rörliga delar.
3. Justerat växlar, stoppskruvar och B-skruv (med sag)
4. För mig en acceptabel kedjelinje (för att vara Eagle).

Missar jag något uppenbart?
Om du testar att dra ut stoppskruven helt, försöker den växla in i hjulet då? Jag tänker att wiren är för spänd, men hålls på 50T av stoppskruven. Ett läge slackare ger då inte tillräckligt slackt för att få ner den ett steg. En annan tänkbar kandidat när man har växelproblem som isolerar sig till en viss del av kassetten är att växelörat är böjt. Varför den funkar när du trampar tillbaka ett halvt steg har jag dock inget bra svar på.
Har testat lätta på stoppskruven men kanske bör testa ännu mer för att framhäva att den går för långt och sedan backa tillbaka.

Som sagt så ser växelörat rakt ut och växeln i sig har inte fått någon smäll

Fenomenet när man trampar bakåt på 50T och kedjan hoppar tror jag har med kedjelinje att göra. Fenomenet uppstår bara på just den kuggen.
Att kolla växelöra med ögonmått kan du i princip glömma. Är det så dåligt kommer det inte växla alls.

Vad stoppskruven beträffar brukar jag alltid justera ut dom helt först och se till att det lirar med wirespänningen. Skruvarna är som jag ser det bara en säkerhet eftersom verkligheten inte alltid funkar som teorin, speciellt på största kuggen där man annars kan trycka över den.
 

manneblask

Aktiv medlem
Frågor man inte vågar ställa, egentligen....
AX3L sa:
manneblask sa:
AX3L sa:
manneblask sa:
Okej, nu kommer ett för mig som amatörmek ett knepigt mysterium:

Jag har NX Eagle, vid generell genomgång i mekställ så märkte jag ett underligt (för mig) beteende. När jag är i lägsta växeln (50T) och försöker växla upp så händer ingenting, jag kan trycka reglaget "i botten" utan att den vill växla. Det enda som hjälper är att trampa båkat ett halvt tramptag och sedan framåt så växlar den upp.

All växling mellan de andra kuggarna upp/ner fungerar bra. Och det fungerar även att växla från lägsta (50t) när jag provcyklar runt.

Var jag har kontrollerat:

1. Ingen böjd bakväxel/växelöra
2. Ingen uppenbar skada eller liknande på vajer.
3. Självklart rengjort och smörjt alla rörliga delar.
3. Justerat växlar, stoppskruvar och B-skruv (med sag)
4. För mig en acceptabel kedjelinje (för att vara Eagle).

Missar jag något uppenbart?
Om du testar att dra ut stoppskruven helt, försöker den växla in i hjulet då? Jag tänker att wiren är för spänd, men hålls på 50T av stoppskruven. Ett läge slackare ger då inte tillräckligt slackt för att få ner den ett steg. En annan tänkbar kandidat när man har växelproblem som isolerar sig till en viss del av kassetten är att växelörat är böjt. Varför den funkar när du trampar tillbaka ett halvt steg har jag dock inget bra svar på.
Har testat lätta på stoppskruven men kanske bör testa ännu mer för att framhäva att den går för långt och sedan backa tillbaka.

Som sagt så ser växelörat rakt ut och växeln i sig har inte fått någon smäll

Fenomenet när man trampar bakåt på 50T och kedjan hoppar tror jag har med kedjelinje att göra. Fenomenet uppstår bara på just den kuggen.
Att kolla växelöra med ögonmått kan du i princip glömma. Är det så dåligt kommer det inte växla alls.

Vad stoppskruven beträffar brukar jag alltid justera ut dom helt först och se till att det lirar med wirespänningen. Skruvarna är som jag ser det bara en säkerhet eftersom verkligheten inte alltid funkar som teorin, speciellt på största kuggen där man annars kan trycka över den.
Absolut det håller jag med om, ögonmåttet är inte inte helt pålitligt såklart.

Jag får laborera litegrann helt enkelt med stoppskruven och se om det gör någon skillnad till att börja med.

Nåväl allting fungerar på stigen så än så länge är man inte drabbad av det men vill gärna förstå orsaken till det hela.
 

pirx

Medlem
Frågor man inte vågar ställa, egentligen....
Tjo!

Dum fråga #1
Är det ok att vrida ihop ett kanttråds-däck (racerdäck iaf) till en vikt 8a (ni fattar va? så det blir 2 varv) och skicka det så?
If Yes, är det även ok att förvara det så, typ tills vidare?

Dum fråga #2
Kan man stjärnmarkera/spara trådar i det här forumet?
Alltså inte bevaka, utan så att de tex alltid ligger överst (pinna, fast för sig själv), eller alltid är åtkomliga via någon länk el dyl?

tackar! / Alex
 

BjornR

Aktiv medlem
Frågor man inte vågar ställa, egentligen....
pirx sa:
Tjo!

Dum fråga #1
Är det ok att vrida ihop ett kanttråds-däck (racerdäck iaf) till en vikt 8a (ni fattar va? så det blir 2 varv) och skicka det så?
If Yes, är det även ok att förvara det så, typ tills vidare?
tackar! / Alex
Jag brukar rulla ihop mina däck. Plattar ut däcket, viker det på ett ställe och rulla ihop resten. Sedan ett varv med eltejp runt slitbanan.
 

NLC

Aktiv medlem
Frågor man inte vågar ställa, egentligen....
pirx sa:
Tjo!

Dum fråga #1
Är det ok att vrida ihop ett kanttråds-däck (racerdäck iaf) till en vikt 8a (ni fattar va? så det blir 2 varv) och skicka det så?
If Yes, är det även ok att förvara det så, typ tills vidare?

tackar! / Alex
Hur förvaras de (vikbara) kanttrådsdäcken på butikshyllorna?
 

Spacekitty

Aktiv medlem
Frågor man inte vågar ställa, egentligen....
Jag har fått ståltrådsdäck som en ihopvriden åtta i paket från internettysk, dom tog ingen skada av det.
 

Spacekitty

Aktiv medlem
Frågor man inte vågar ställa, egentligen....
ForesterGuy sa:
Spacekitty sa:
Jag har fått ståltrådsdäck som en ihopvriden åtta i paket från internettysk, dom tog ingen skada av det.
Fälgar som vridits ihop till en åtta brukar däremot bara vara att kassera.
Jag använde en Volvo som mothåll...
Finns det inget större, typ Dodge RAM, du kan få låna i Strumpsund?
 

ForesterGuy

Aktiv medlem
Frågor man inte vågar ställa, egentligen....

erkkn

Medlem
Frågor man inte vågar ställa, egentligen....
Tänkte installera en till token i min RockShox Revelation CHARGER RC Boost, 29, 140mm men alla filmer jag hittar där man monterar en till använder man 24mm hylsa men det går ju inte här, vad ska jag ha för hylsa?

15665806660571510603773690021661.jpg
 
Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer