Frågor man inte vågar ställa, egentligen....

Maakus

Aktiv medlem
xyz-saft sa:
Maakus sa:
xyz-saft sa:
Maakus sa:
Vad behöver jag för skor för en att klicka i mig i en spinningcykel?

MVH
Platta Pedaler
Brukar vara kompatibelt med spd, i alla fall på de ställen jag varit.
?
Så där ser det ut på friskis och svettis och det har inte varit några problem att köra med spd på dem.
Så klart det ser ut så på F&S, det är där bilden är tagen :P Gött! Då ska man bara skaffa sig sitt första par SPD-skor dådå.

Goofy

Medlem
Raggamuffin sa:
Goofy sa:
Skulle man kunna använda Di2 sprint switch reglage/knappar på en tempobåge, istället för Di2 tempoväxel?!

För och nackdelar?

Tack på förhand

/S
Beror på hur många du tänkt dig.
Med en på varje pinne så får du det bara sekventiellt, men kör du ändå full syncro så går det såklart bra.
2 knappar istället för 4 helt enkelt.
Tack

Tanken är att jag ska sätta på pinnar (clipon) på vanliga linjecykeln som har växlar i reglagen, men för att "slippa" släppa
pinnarna och finjustera kanske det räcker, eller tänker jag fel?

/S

xyz-saft

Aktiv medlem
Maakus sa:
xyz-saft sa:
Maakus sa:
xyz-saft sa:
Maakus sa:
Vad behöver jag för skor för en att klicka i mig i en spinningcykel?

MVH
Platta Pedaler
Brukar vara kompatibelt med spd, i alla fall på de ställen jag varit.
?
Så där ser det ut på friskis och svettis och det har inte varit några problem att köra med spd på dem.
Så klart det ser ut så på F&S, det är där bilden är tagen :P Gött! Då ska man bara skaffa sig sitt första par SPD-skor dådå.
Kanon, bara att köra på då! Till spinning tycker jag att man klarar sig på ett par inte allt för dyra skor. Det är ju oftast inte mer än 1h man håller på. Så länge de sitter bra på foten förstås.

Raggamuffin

Aktiv medlem
Goofy sa:
Raggamuffin sa:
Goofy sa:
Skulle man kunna använda Di2 sprint switch reglage/knappar på en tempobåge, istället för Di2 tempoväxel?!

För och nackdelar?

Tack på förhand

/S
Beror på hur många du tänkt dig.
Med en på varje pinne så får du det bara sekventiellt, men kör du ändå full syncro så går det såklart bra.
2 knappar istället för 4 helt enkelt.
Tack

Tanken är att jag ska sätta på pinnar (clipon) på vanliga linjecykeln som har växlar i reglagen, men för att "slippa" släppa
pinnarna och finjustera kanske det räcker, eller tänker jag fel?

/S
Ja du kan ju välja hur du vill. Spontant räcker det ju att styra bakväxeln från tempopinnarna egentligen, eller så kör du full syncro.

NickPick

Aktiv medlem
Drosa sa:
NickPick sa:
När börjar det bli till och moms från England? Har en planet xcykel i korgen.
Du kan köra på som vanligt med dina inköp från UK fram till sista december i år. Ingen tull och moms fram till dess.
Jag såg det efter en lite omformulerad googling. 2020 är lugna puckar med andra ord. Efter det får vi se... Köpt fulcykel.

Svårt att glömma när DHL skulle tulla mig för typ 2 år sedan. Ringde och förklarade att "dom har vara röstat för att lämna, det kommer att ta ett par år till, minst".

NLC

Aktiv medlem
NickPick sa:
Drosa sa:
NickPick sa:
När börjar det bli till och moms från England? Har en planet xcykel i korgen.
Du kan köra på som vanligt med dina inköp från UK fram till sista december i år. Ingen tull och moms fram till dess.
Jag såg det efter en lite omformulerad googling. 2020 är lugna puckar med andra ord. Efter det får vi se... Köpt fulcykel.

Svårt att glömma när DHL skulle tulla mig för typ 2 år sedan. Ringde och förklarade att "dom har vara röstat för att lämna, det kommer att ta ett par år till, minst".
Moms blir det nog allt, antingen svensk eller engelsk. Men man slipper iaf tull och tillhörande avgifter.

Sennsa

Medlem
Känner någon till en kabelguide (känns som fel ord, för bokstavligt översatt) för undersidan på vevlagerhylsan till en Salsa El Mariachi från 2008? Den har excentriskt vevlager och har en vevlagerhylsa med 58mm diameter, har googlat en jäkla massa men går bet såhär långt..

Johost77

Medlem
Vad är skillnaden på vevparti boost och vanligt bb? Kan man sätta boost vevparti på cykel med 68-73mm vevlager?

weldion

Aktiv medlem
Vad är skillnaden på vevparti boost och vanligt bb? Kan man sätta boost vevparti på cykel med 68-73mm vevlager?
Beror lite på. Är det ett SRAM med DM av klingan, så sitter boost i offsetmåttet på framdrevet. Då är det bara att byta fel offset mot rätt offset om du skall växla mellan non-boost och boost.

Byt ut den i affären du har köpt den i, istället för att krångla med adaptrar mm.
Beställde den. Tror aldrig jag skickat tillbaka nått jag beställt 😂 men fåttihop de nu. Tyvär blev de inte 100. Skivan ligger mot oket lite. Innanför beläggen.

Tror jag kom fram till att de bara fanns skivor av sämre kvalite på centerlock i 203mm skiva, men kanske letade för dåligt

jonte987

Aktiv medlem
Nån får väl kolla primal och vev imorgon. Ska sova nu.

Nu min fråga:
Varför är det en vanlig spårskruv till belägen på br m9120? Det är fucked up.

Nu när det inte är brädsäsong annat än om man tar sig till Åre så kanske man ska cykla med familjen på någon ort istället. Men ska man oroa sig för saltet på vägarna och dess påverkan på cykeln när man transportera dom på bilen under brunsäsongen?

jonte987

Aktiv medlem
Primal har denna?
BB type: BSA/ISO 73mm
Ja, då ska den här passa som du säger

och du ska a boost (b1)

och klingan ska passa ja.

zinkpasta

Aktiv medlem
Nu när det inte är brädsäsong annat än om man tar sig till Åre så kanske man ska cykla med familjen på någon ort istället. Men ska man oroa sig för saltet på vägarna och dess påverkan på cykeln när man transportera dom på bilen under brunsäsongen?
Jag skulle sett till att spola av cyklarna direkt när man kommit fram till destinationen, samt även satt skydd för gaffelben et.c. (stenskottsskydd) om det rör sig om mtb:s.

Christopherk

Ny medlem
Primal har denna?
BB type: BSA/ISO 73mm
Ja, då ska den här passa som du säger

och du ska a boost (b1)

och klingan ska passa ja.
Tack så hemskt mycket!

yonsson

Aktiv medlem

Jag har velat fråga detta länge men vill ju inte dissa någon.
Det verkar väldigt vanligt med extremt framåtlutat mtb-styre. Varför gör folk så? Det blir ju noll backsweep, bara upsweep. Det måste ju bli en jäkla ansträngning på handlederna, eller är jag ute och cyklar?

Jimel

Aktiv medlem

Det verkar väldigt vanligt med extremt framåtlutat mtb-styre. Varför gör folk så? Det blir ju noll backsweep, bara upsweep. Det måste ju bli en jäkla ansträngning på handlederna, eller är jag ute och cyklar?
I attack position blir det väl bra? När man står med böjda ben och armbågarna utåt.

Rattnalle

Aktiv medlem

Mitt styre är inte fullt så extremt men jag har ändå utnyttjat lite av mitt backsweep för är få mer upsweep. Jag tycker det är bekvämare. Får en aning mer av tyngden på utsidan av handflatan istället för i tumvecket.

Åke

Aktiv medlem
Kan man hälla i vätska för slanglösa däck i slangen för att minska risken att behöva gå hem om pendlingscykeln får punktering.

Booten

Medlem
Jag har nyligen köpt min första mtb. Efter helgens runda noterade jag att det är öppet i vevlagerhylsan.
Ska det se ut så där eller ska det sitta ett täcklock som skydd? Jag minns banne mig inte hur det såg ut när jag fick hem hojjen. Det är ett Raceface Ride vevparti med Shimano pressfit lager.
IMG_1762.JPG

mv70

Aktiv medlem
Hittar nu inte vilket moment för dra fast carbon sadelstolpe i carbonram.
YT har ju höjosänkbar original men står inte det momentet heller? Eller så är ja bara tllfäligt blind ;)

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer