Frågor man inte vågar ställa, egentligen....

Flurken

Aktiv medlem
Jag funderar på att sänka styret lite. Funkar det att bara ta bort en ring och skära av röret med lika mycket? Och går det att prova först om det känns bra genom att sätta ringen ovanför styret och provcykla lite innan jag kapar röret?Visa bilaga 428682
Det som tidigare sagts stämmer, dock en viktig detalj som inte nämnts. Du får absolut inte hamna i en situation då någon kan se att du cyklar med en distans ovan styret, så vitt jag förstår av några års diverse forum-surfande.

Christopherk

Ny medlem
Hej
Försöker få ihop mitt bygge, har fastnat på växelreglage montaget.
Har:

Samt:

Har dessutom :

Får verkligen inte ihop det, misstänker att jag bör ha denna typen istället?

kais01

Aktiv medlem
Det är coolt ända tills man kör ner framhjulet i en håla och cykeln stannar oväntat snabbt. Då har man plötsligt många spacers i närkontakt med nedre regionerna och önskar att man hade kapat...
man brukar vid otb dock konstigt nog inte hamna där? själv hoppar jag i det läget helst jenka över mitt styre. en fördel om det är smalt då. en vana jag övade in när jag körde microbike, den den fick man otb mest hela tiden.
.
9D426D36-8851-4740-8070-5CE5FB58450D.jpeg

.
men man kan ju något dämpa ut med en styrstamsväska i vinkeln. ett väldigt högt okapat gaffelrör ser ju lite nyköpt och möjligen orutinerat ut, och ju vara coolt på sitt eget sätt.

Paco

Aktiv medlem
Hur länge ska man vänta på att en köpare ska betala för sig innan väljer nästa köpare på tur?

weldion

Aktiv medlem
Hur länge ska man vänta på att en köpare ska betala för sig innan väljer nästa köpare på tur?
Ni har ett bindade kontrakt, så du måste hålla dig till det. Oavsett hur lång tid det tar.
Eller så säger du att det drog ut på tiden och nämner att du tar nästa.

Paco

Aktiv medlem
Ni har ett bindade kontrakt, så du måste hålla dig till det. Oavsett hur lång tid det tar.
Eller så säger du att det drog ut på tiden och nämner att du tar nästa.
Självklart meddelar jag köpare nr1 innan jag går vidare till köpare nr2.
Väljer köpare nr1 att fortfarande inte göra rätt för sig så anser jag att det bindande kontraktet inte gäller längre.

xyz-saft

Aktiv medlem
Självklart meddelar jag köpare nr1 innan jag går vidare till köpare nr2.
Väljer köpare nr1 att fortfarande inte göra rätt för sig så anser jag att det bindande kontraktet inte gäller längre.
"Jag har en annan person som är intresserad. Om du fortfarande vill ha varan får du betala innan DD/MM annars säljer jag till hen istället." Borde väl vara en okej formulering. Tiden kan ju anpassas till antalet tidigare påminnelser?

xyz-saft

Aktiv medlem
man brukar vid otb dock konstigt nog inte hamna där? själv hoppar jag i det läget helst jenka över mitt styre. en fördel om det är smalt då. en vana jag övade in när jag körde microbike, den den fick man otb mest hela tiden.
.
Visa bilaga 428975
.
men man kan ju något dämpa ut med en styrstamsväska i vinkeln. ett väldigt högt okapat gaffelrör ser ju lite nyköpt och möjligen orutinerat ut, och ju vara coolt på sitt eget sätt.
Nej vid OTB brukar jag också flyga över styret som du beskriver. Men ibland upplever jag att det tar stopp på andra sätt, utan att cykeln roterar framåt. Om man inte hunnit klicka i ordentligt i ett tekniskt parti till exempel.

Berk

Aktiv medlem

Tomcaten

Aktiv medlem
Gissar på att han satt sig i karantän och bakar fina surdegsbröd :)
Denna gång var det kul att söka på sitt nick 🙂

Förutom brödbakning så blödde firman pengar(den riktiga firman) så läget var minst sagt ansträngt.

Men nu är man tillbaka som vanligt och mosar träd i Hellas. Det byggs också en del på banorna i Nacke som man kan komma och prova men lite varning för Lokorna i Nacke 1, tur är så har vi många fler och nya dragningar öster om 1an.

zinkpasta

Aktiv medlem
Varför får jag inga 10%-rabattkoder från Bikester längre, trots ett gäng halvstora beställningar på senare tid? Min egen småparanoida tolkning är att deras algoritmer flaggat mig för att jag skickar tillbaka typ hälften av det jag beställer, och därmed strypt rabattkranen.

Andra förslag?

Paco

Aktiv medlem
Varför får jag inga 10%-rabattkoder från Bikester längre, trots ett gäng halvstora beställningar på senare tid? Min egen småparanoida tolkning är att deras algoritmer flaggat mig för att jag skickar tillbaka typ hälften av det jag beställer, och därmed strypt rabattkranen.

Andra förslag?
Jag får inte heller några rabattkoder från Bikester längre och det var otroligt länge sedan jag skickade tillbaka nåt.

NickPick

Aktiv medlem

Andra förslag?
Tänk på miljön: skippa returer 😉

Manurhin2

Aktiv medlem
Så länge jag handlade frekvent så fick jag koder sällan.
Nu när jag insett att Bikester sällan är billigast även med kod och slutat handla där så har ngt i deras system sannolikt larmat och koderna kommer regelbundet.

ooms

Aktiv medlem
Så länge jag handlade frekvent så fick jag koder sällan.
Nu när jag insett att Bikester sällan är billigast även med kod och slutat handla där så har ngt i deras system sannolikt larmat och koderna kommer regelbundet.
Tror också det är så, det är inget man belönar frekventa kunder med, utan använder för att "trigga" sällanköparna eller locka tillbaka tidigare kunder.
Jag handlar på CRC nån gång per år, och efter några månader utan köp brukar en 100kr-kod komma.

kais01

Aktiv medlem

Andra förslag?
haha, jag skulle också designa mitt system så att en sådan kund hamnade på vänt:)

jag har inte handlat på bikester på länge, får väl en kod då och då.

zinkpasta

Aktiv medlem
Ni har givetvis rätt, det är troligtvis när man inte handlar som de skickar koder. Handlar från dem då jag är osäker på storlekar osv, då tyskarna o britterna inte längre har fria returer. Men får sluta, eller iaf ta ett underhåll och handla på sambons konto istället..

(Ja, jag inser att det inte är helt miljö-optimalt, men jag är en ytterst god människa i andra avseenden så det jämnar ut sig på nåt sätt.)

zinkpasta

Aktiv medlem
@Paco @zinkpasta om en av er vill ha en 10% rabattkod på Bikester så har jag en.
Den som svarar först får den.
Tack för erbjudandet, var dock mest en fundering varför det inte dykt upp koder på ett tag när man tidigare simmade i dem.

Har lovat mig själv att inte handla onykter (så man inte helt plötsligt sitter med en samling av varenda verktyg park tools någonsin producerat, eller en De Rosa), men kanske återkommer framöver och kollar om koden finns kvar. :-)

WSMC

Aktiv medlem
Tack för erbjudandet, var dock mest en fundering varför det inte dykt upp koder på ett tag när man tidigare simmade i dem.

Har lovat mig själv att inte handla onykter (så man inte helt plötsligt sitter med en samling av varenda verktyg park tools någonsin producerat, eller en De Rosa), men kanske återkommer framöver och kollar om koden finns kvar. :-)
Haha, Park Tool och alkohol brukar generera roliga trådar om inte annat.

DanielS

Aktiv medlem
(Ja, jag inser att det inte är helt miljö-optimalt, men jag är en ytterst god människa i andra avseenden så det jämnar ut sig på nåt sätt.)
Borde det inte generellt vara bättre för klimatet att beställa hem saker jämfört med att "impulsköpa" vad som råkar finnas hemma i en affär (dit man förmodligen körde bil)? Dessutom under pandemin finns det ju ett folkhälso-perspektiv på det.

Kör tubless i mtb. Fick en stor torntag igenom däcket. Verkade ta tätt efter jag drog ut den. Men kommer de fortsätta göra de när jag cyklar lr klarar inte vätskan de?

Berk

Aktiv medlem
Fråga; ingår axlar i ett ramkit där gaffel ingår?
Framaxeln ingår vid gaffeln.
Bakaxeln brukar ingår vid ramen. Vet också inte om det alltid är så. Men det är ofta svårt att veta vilken bakaxeln behövs till en ram. Det finns för mycket olika egenskaper och tillverkaren skriver ofta specifikationer inte alls eller bara några.

NLC

Aktiv medlem
Man kan tycka att varje seriös tillverkare eller återförsäljare borde tydligt skriva ut om TA ingår eller inte. Men tyvärr är det oftast så att man får fråga och fråga igen, men det kanske ändå är bra så man får koll på vilka som behövs den dagen man önskar/behöver byta dem...

NickPick

Aktiv medlem
Man är ju sugen på en Epic 2021 som ramkit, men det står vara ram, gaffel och stolpe. Vill bara dubbelkolla... Nu hinner jag inte länka men den är ju så cool med lite färg. Dvs inte röda eller svarta ramen.

Berk

Aktiv medlem
Man är ju sugen på en Epic 2021 som ramkit, men det står vara ram, gaffel och stolpe. Vill bara dubbelkolla... Nu hinner jag inte länka men den är ju så cool med lite färg. Dvs inte röda eller svarta ramen.
Man ser både axlarna på bilden. Inte precis samma som när tillverkaren skriver det, men nästan.

Leffe

Aktiv medlem
Skickar de inte med en axel för det priset så är det väl läge för en stämning.
Och sluta tjata om den där lutningen, booooooooring.

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer