Frågor man inte vågar ställa, egentligen....

BAPEsta

Aktiv medlem
Skydda lacken...
Vad ska man polera upp lacken på överröret med och sedan klä in det med för att skydda den?

Finns ju såklart ramskyddsplast i färdiga bitar men de räcker ju inte riktigt.

manneblask

Aktiv medlem
Hur kollar man om fälgarna man har är tubless ready? Eller är alla fälgar redo för slanglöst om man tejpar?
Om det inte redan står "TR" eller "Tubeless ready" på dem så får du söka upp modellen hos tillverkaren och se om de specar det. Däcken är också märkta med samma text för att vara slanglöskompatibla.

Celleequie

Ny medlem
Skydda lacken...
Vad ska man polera upp lacken på överröret med och sedan klä in det med för att skydda den?

Finns ju såklart ramskyddsplast i färdiga bitar men de räcker ju inte riktigt.
Själv köpte jag skydd härifrån, https://www.dyedbro.com/ frakten är dyr bara, men snyggt även tycker jag. Hade 15% rabatt

Bilagor

Framfall

Medlem
Om det inte redan står "TR" eller "Tubeless ready" på dem så får du söka upp modellen hos tillverkaren och se om de specar det. Däcken är också märkta med samma text för att vara slanglöskompatibla.
Det är någon White från xxl,
däcken är TR, cykeln är någon White från xxl, årsmodell 2019, tror det blir svårt att få någon vettig info den vägen

Celleequie

Ny medlem
Bra tips! Det enda är att jag tror att de inte täcker hela vägen ner och in under min ram. :(
Det gör de inte på min heller. Sen är det 6 delar med, en stor helt genomskinlig för underröret bland annat. Men plasten borde väl kunnas köpas någonstans i andra mått, då det var bra då man måste värma limmet. Använt bokplast innan då jag har kunnat få tag på det lätt, men de höll inte.

thomaslundstrom

Aktiv medlem
Som första svaret, bara understryker eftersom frågetecken ingick :) Stöd. Ser exakt likadant ut där jag kastar in balansbenet på min Nishiki.
Skulle du kunna ta ett foto på hur stödet sitter i det fästet? Jag har en hoj jag gärna skulle montera stöd på, och det är just det fästet jag har. Men jag fattar fasen inte vilket stöd jag ska köpa för att fästa det på hojen...

Chrilin

Medlem
Skulle du kunna ta ett foto på hur stödet sitter i det fästet? Jag har en hoj jag gärna skulle montera stöd på, och det är just det fästet jag har. Men jag fattar fasen inte vilket stöd jag ska köpa för att fästa det på hojen...
Absolut. Stödet läggs i från insidan och sen skruvar man fast det med en bricka på framsidan.

stod.jpg

BAPEsta

Aktiv medlem
Köpt skyddsfilm från biltema för att klä in delar av ramen, bör jag göra detta på något speciellt sätt? Typ hårfön eller såpavatten?

Atakua

Aktiv medlem
Varför är det så noga att man ska ha skalmarna på glasögonen på utsidan av hjälmspännet?
I mitt fall är det alltid tvärtom. Glasögonens skalmar sätter jag direkt på öronen, sedan spänner jag hjälmen. Annars finns det en stor chans att glasögonen kan glida snett eller kännas lösa. Vintertid har jag även en tun mössa under hjälmen, då blir ordningen sådan: glasögon, mössa (som delvis täcker öronen som håller glasögonen), sedan hjälm.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer