Frågor man inte vågar ställa, egentligen....
Känns som min funderingar passar i denna tråd
funderar lite på sadelhöjd, har min dropper monterad så långt ned det går emot sadelröret och då med sadeln i sitt högsta läge (alltså när jag släpper upp den på max med reglaget) är den precis att jag har rätt sitthöjd (når ned med hälen till pedalen med rakt ben). Detta betyder alltså att jag i lägsta läget precis har sadeln så jag kan cykla och finessen med dropper är ju att jag kan sänka när jag behöver men känns ändå som att jag gärna kunde haft den något lägre som "standard" betyder detta att jag skulle behöva en kortare dropper, har 150 mm idag eller går det att justera toppläget på droppern på något sätt eller är den 150 mm thats it? när jag tittar på strl har även M samma höjd till pedalarna och på droppern vad jag kan se och strl på L vilket jag har anges till 170-185 cm och jag är 181 alltså borde denna passa mig bra rent teoretiskt i varje fall....
så får jag antingen acceptera att köra med droppern längst ned emot sadelrör (inte lika coolt
) alternativt skaffa 125 mm dropper istället eller går det att justera?

så får jag antingen acceptera att köra med droppern längst ned emot sadelrör (inte lika coolt

Senast ändrad: