Frågor man inte vågar ställa, egentligen....

DanielS

Aktiv medlem
Vart i världen behöver man ha dropper på sin pendelhoj?

Man blir ju lite sugen.

Från beskrivningen av cykeln, är väl en bra motivering även om det inte är så min pendling ser ut:

"...are at home in the concrete jungle, built for jumping curbs and cutting through a park on the way to the grocery store or class".

Tubbe86

Medlem
Provar här, finns det nån form av avdragare/verktyg för styrlager som funkar för olika typer av styrlager? Alltså integrerat, semi och öppet, för både montering och demontering.

Berk

Aktiv medlem
Provar här, finns det nån form av avdragare/verktyg för styrlager som funkar för olika typer av styrlager? Alltså integrerat, semi och öppet, för både montering och demontering.
Vet inte vad du menar med integrerat, semi och öppet. Men till IS styrlager behöver man ingen avdragare eller verktyg alls.

TinyTemper

Aktiv medlem
Hur faAn ska jag komma förbi detta (jag vill inte gå)? Citerar en mycket arg mtb kille: "Jag har fått en SPÄRR i huvet". Det måste ju vara helt omöjligt att föreslå ett linjeval efter en bild, men hjälp? Jag cyklar ensam 99,9% av mina träningspass, så jag har ingen att fråga. Ser flackt ut (som vanligt på bild). Är det bara å åk?
20201201_123353.jpg

Berk

Aktiv medlem
Hur faAn ska jag komma förbi detta (jag vill inte gå)? Citerar en mycket arg mtb kille: "Jag har fått en SPÄRR i huvet". Det måste ju vara helt omöjligt att föreslå ett linjeval efter en bild, men hjälp? Jag cyklar ensam 99,9% av mina träningspass, så jag har ingen att fråga. Ser flackt ut (som vanligt på bild). Är det bara å åk?Visa bilaga 456631
Linjen på vänstersidan ser (nästan) åkbar ut. Det finns bara en sten i vägen som har skrå i fel riktning som är problematiskt. Man skulle ville åka så högt som möjligt på den.

jonte987

Aktiv medlem
På bild ser det ok ut (surprise) mitten sen höger ser ok ut om man kommer förbi stenen som ligger i vägen efter 1/3.
I verkligheten är det säkert helt annorlunda

jonte987

Aktiv medlem
precis. röd menade jag. OM det går där blå viker av

EDIT. Det som är svårt att se i bild är kanske att det går åt helvete om man inte kommer runt till vänster på slutet.

TinyTemper

Aktiv medlem
Tack för era tips (y)! Har själv funderat åt det blåa hållet :unsure: (det är inte så viktigt att det går snabbt, mest att det går öht, iaf just nu). Det är relativt fritt blås utanför bild (nedåt) men kommer däremot att gå åt helvete om man får någon typ av stopp mitt i stenfesten...
Nej, bara på det igen nästa gång. Ligger i slutet av leden, så jag behöver inte putta upp så högt om jag vill mängdträna.

jonte987

Aktiv medlem
Äh, det snöar inte här (än), men ljuset är lite taskigt. Hojta om du cyklar här någon gång (så kör jag efter dig i Early 😁).
Jag är ojämn, både på dagsform och på vilket sätt det är trixit. Hur som helst, hade gärna sett det i verkligheten nu när man tjafsat om det på internet.

TinyTemper

Aktiv medlem
Jag är ojämn, både på dagsform och på vilket sätt det är trixit. Hur som helst, hade gärna sett det i verkligheten nu när man tjafsat om det på internet.
Vem är inte det? Ska du ändå hit och titta en dag så ta med hojen (kan garantera att du ångrar dig annars). Det finns mycket roligt att cykla här (y)

Bengt-re

Aktiv medlem
Har ett bekymmer. Satte på vinterdäcken på pendlaren och däcket "bukar sig" där ventilen sitter för däcket kommer inte riktigt ned mellan slangen/ventilen och fälgen.

Hur gör ni när sånt uppstår? Försökte massera ner däcket men det gav inte med sig, är småstörigt när man cyklar för varje varv som det snurrar så känns det i baken 😂
Jag hade satsat på blå linjen.
Till akalla eller hjulsta?
linjekarta.gif

BAPEsta

Aktiv medlem
Fan, hålla på och mecka med bestick känns onödigt. Får se om någon verkstad i närheten har ett verktyg så man slipper vänta i en evighet på leverans.

Bengt-re

Aktiv medlem
Fan, hålla på och mecka med bestick känns onödigt. Får se om någon verkstad i närheten har ett verktyg så man slipper vänta i en evighet på leverans.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer