Fishy
Aktiv medlem
Frågor man inte vågar ställa, egentligen....
Förbannade tull!!
Beställde för ca. fem veckor sedan en Nitto R flaskhållare från planetx. Räknade med längre leveranstid och sökte paketet först efter ca. två veckor. Då visade det sig att paketet var på väg tillbaka till Planetx från tullen i NL. Efter kontakt med Planetx och förklaringen att jag inte betalat momsen, tullavgift etc. Ingen har kontaktat mig om detta. Postnord säger att det är först när paketet når Sverige som de skickar info. om ev. avgifter. Planetx tog emot paketet och skickade det på nytt. Och ta mig fan så har den vänt även denna gång och skickats tillbaka utan någon motivering! Mina kontaktuppgifter och adress har varit korrekta båda gångerna. Någon som varit med om något liknande?
Senaste svaret från PlanetX:
I completely understand your frustration with this and I wish there was something further we could do.
I have sent DPD an email to there Export team to keep me updated if theres any issues with the delivery, however as long as the address is correct there should be no problem.
Again, I apologise for the inconvenience and I will try to make sure this is delivered as soon as possible.
Beställde för ca. fem veckor sedan en Nitto R flaskhållare från planetx. Räknade med längre leveranstid och sökte paketet först efter ca. två veckor. Då visade det sig att paketet var på väg tillbaka till Planetx från tullen i NL. Efter kontakt med Planetx och förklaringen att jag inte betalat momsen, tullavgift etc. Ingen har kontaktat mig om detta. Postnord säger att det är först när paketet når Sverige som de skickar info. om ev. avgifter. Planetx tog emot paketet och skickade det på nytt. Och ta mig fan så har den vänt även denna gång och skickats tillbaka utan någon motivering! Mina kontaktuppgifter och adress har varit korrekta båda gångerna. Någon som varit med om något liknande?
Senaste svaret från PlanetX:
I completely understand your frustration with this and I wish there was something further we could do.
I have sent DPD an email to there Export team to keep me updated if theres any issues with the delivery, however as long as the address is correct there should be no problem.
Again, I apologise for the inconvenience and I will try to make sure this is delivered as soon as possible.