MP3-Sthlm
Aktiv medlem
Frågor man inte vågar ställa, egentligen....
Navet låter mindre utan yttre fjädern 😜Du hittade väll även yttre fjädern som kan studsa iväg med ratchetdrev
Navet låter mindre utan yttre fjädern 😜Du hittade väll även yttre fjädern som kan studsa iväg med ratchetdrev
Satt en fjäder mot kassetten och en mot navet,Du hittade väll även yttre fjädern som kan studsa iväg med ratchetdrev
Var rätt kletigt, är bara nån månad gammal cykel , men ska kleta på mer under hösteSkulle lagt på lite fett samtidigt. Ser snustorrt ut det där.
Tyvärr är de ofta ovala och properitära. Kolla med ramtillverkaren eller köp ett skjutmått och 3D skrivare....Vad kallas dom små plastplupparna man sätter i hålen som inte används för interna vajrar på ramen?
Kan vara någon som brinner för varma händer!Har du någon koppling till företaget du länkar till eller är det bara en ren tillfällighet att ditt användarnamn är Varmahandskar?
Det är hyfsat dyrt och lite komplicerat. Deore XT är väl för MTB? Det lär inte vara lätt att hitta några bockstyre-reglage som funkar till det. Och oavsett vilken drivlina du har, om du har hydrauliska bromsar får du räkna med 3k eller mer för reglagen.Sugen på att byta från ett rakt styre till ett racestyre (gärna ett med lite flare)och undrar hur kostsamt/avancerat det ingreppet är? Den har 3x10 deoreXT med skivbromsar, och ett efter att ha tittat runt på internet så verkar det inte finnas jättemånga växelreglage som skulle funka. Undrar också om bromshandtagen, nyper "vanliga" bromshandtag lika hårt som racebromshandtag?
Tacksam för svar!
27.5" eller iaf 650B uppblåst blir nästan samma som 700C iaf i 42mm.Scott RC PRO,
Vill köpa till ett extra bakhjul till trainern.
Vad ska man titta efter, är ju en djungel.
Kan avvara nuvarande kassett om möjligt då det blir en ny till våren.
Kan det stämma att jag har syncros xr2.0 tubeless?
Vilka specifikationer ska jag söka efter?
12x148 rak axel?
Kan man ha 27,5" för trainern?
Mm det är någon snabbkoppling man klämmer emot.27.5" eller iaf 650B uppblåst blir nästan samma som 700C iaf i 42mm.
Vad har du för mojänger(?) till trainern, kopplingar eller vad det heter, sent nu väldigt trött,😴
Kasett får du ha två oavsett.Mm det är någon snabbkoppling man klämmer emot.
Men frågan är mer lutande mot vad min kassett är kompatibel med.
Är sram xx1 om det hjälper.
Trainern finns redan. Sedan finns eventuell tillgång till 27,5" trainerdäck.Ska man köpa dedikerat hjul är det väl bra att köpa ett med smal fälg som passar bra till trainer däck. 27.5 eller 29 spelar mindre roll. Är det lätt med däck till 27.5 just nu?
Sen vet i fan om jag orkat köpa nytt hjul för att köra on wheel trainer. Vet inte hur mycket sämre en direkt för 6000 är jämfört med on wheel för 5000?
Fast trainern finns kanske redan?
Köp en tunn slang också.
Alla hjul med XD Body om jag förstår dig rätt. Men inom 5 min kommer du att vilja ha extra (och billigare) kassett till trainern.Trainern finns redan. Sedan finns eventuell tillgång till 27,5" trainerdäck.
Önskar hitta ett billigare hjul där min kassett passar. Försökt läsa mig till lite, men önskar beställa snarast så man kan börja nöta 😊
Nej, det kommer inte funka utan att byta reglage. Men du kan fuska lite och till exempel köpa ett Corner Bar, som är typ som ett bockstyre men för samma reglage som på ett rakt styre.
![]()
Surly Corner Bar - JustPedal.nl
The Surly Corner Bar is for off-road riders who want to give drop bars a try without swapping out the drivetrain and brake levers on their current mountain setup. Does that make it an economical option for fresh excitement on the trail? Yes, it does. Chromoly steel with custom-butted tubing...www.justpedal.nl
Tack för input! Förläste mig på vajrars pull ratio och blev lite skrämd av prisbilden så skotar iden att byta till klassiskt gravelstyre. Men Surlys bar gillar jag skarpt, ett sådant får det bliDet är hyfsat dyrt och lite komplicerat. Deore XT är väl för MTB? Det lär inte vara lätt att hitta några bockstyre-reglage som funkar till det. Och oavsett vilken drivlina du har, om du har hydrauliska bromsar får du räkna med 3k eller mer för reglagen.
Det teoretiska bästa fallet vore ifall du har mekaniska skivbromsar och hittar reglage som passar. Då är det svåraste du behöver göra att dra om växel- och bromskablar och justera allt.
Det mer realistiska scenariot är att du behöver byta drivlinan och dra nya hydraulslangar till bromsarna, vilket är en hel del jobb, om än görbart. Det går att göra, men här satt en LVG-drivlina på från börja så kompabilitet mellan vevpartier/vevlager inte var en faktor.
Jag tror att förslaget från mzi här ovan är bättre.
Nej, men det finns tydligen ventiler med olika gummigrejor för att passa olika fälgar. Är det orgiginal så borde det funka
Det är väl för att maximera ytan mot botten skulle jag tro. Ingen aning om hur stort behovet är.Varför skulle det behövas? Jag gör en lite håll i tejpen och trycker ventilen genom hålet. Har aldrig tänkt på att det skulle behövas olika gummi eller ventil till olika fälgar.
Det är väl för att maximera ytan mot botten skulle jag tro. Ingen aning om hur stort behovet är.
Inte jag heller. Jag kanske gissade rätt,smalare fälg mer böj på botten? Eller inte. Jag syftade också på mtbSer nu att det är en grvlbike. Där verkar allt vara mycket känsligare och har jag noll erfarenhet.
*gravelSer nu att det är en grvlbike. Där verkar allt vara mycket känsligare och har jag noll erfarenhet.
Appapp inte g ordet....*gravel
Appapp inte g ordet....
Helt utan att ha googlat. Vad gör man åt detta? Kul skada på tre åk gammal hoj 💩
Går den ner utan att mosa ut dreven på sidan går det bra. Om inte så köp en nyare.Går det bra med en "6- to 10-speed" kedjepiska för att lossa min 12-delade kassett eller måste jag köpa en som är specifikt 12-speed?
Kör den på största drevet så brukar det inte vara några problemGår den ner utan att mosa ut dreven på sidan går det bra. Om inte så köp en nyare.
Cykla istället för att skruva bort sadelns räls.Har köpt ny hoj, som var i väldigt smutsigt skick när jag fick den. Plockar isär hela cykeln i princip för rengöring och service där det behövs. Sadeln har fått en hel del intorkad lera på undersidan som jag är på väg att få bort.
![]()
(Bontrager Arvada - lånad bild)
Skruvade loss det som gick, vilket är plastdelen fäst med fem skruvar där bak och den med en skruv där fram. Verkar som att dom ska täcka sömmarna så att man kan skruva av dom om man vill byta överdrag, eller fyller dom någon annan funktion? Går det att få av skenorna på något sätt?