Frågor om Flottsbro

Joaqui

Medlem
Frågor om Flottsbro
Tja, ny på MTB och har köpt mig en Trek Fuel Ex 7 som jag kört lite med i skogarna runt Stockholm. Lite röda och gröna stigar har jag hunnit med.
Tänkte eventuellt försöka mig på Flottsbro och lite utför nästa vecka, funderar på om min hoj pallar det? Pallar jag det? Funkar det med vanlig hjälm och knäskydd?

Mvh Joakim

cyprox

Medlem
Frågor om Flottsbro
Cykeln ska nog inte vara något problem om du inte ska bomba satan, har kört där ett par gånger med min och den har 140mm dämpning, tycker det har funkat fint. Har sett folk köra både i full dh utrustning och en del endast med vanlig hjälm. Själv brukar jag ha fullface och knäskydd. Det går även att hyra hjälm/skydd på plats om man vill.

josofin

Aktiv medlem
Frågor om Flottsbro
Jag kör trail-cykel 140 slag fram o bak, går utmärkt för min nivå, dvs lite luft under hjulen men inte de högsta droppen... Brukar köra endel när liften är stängd och jag får leka i fred, då kör jag vanlig hjälm och inte så mkt mer. Ska jag köra när det är öppet och man måste tänka på andra cyklister som är mer el mindre bra på hänsyn så blir det fullface, armbågs och knäskydd. Bara att testa, det är skitkul, och du kan ha glädje av utvecklingen när du är tillbaka på stigen också... 🌞

josofin

Aktiv medlem
Frågor om Flottsbro
Slinker in en fråga också om Flottsbro.
Behöver man betala för att köra där om man inte använder liften ?
Kan jag inte tänka mig. Kör ofta när liften är stängd, aldrig någon som sagt något om det, trots att jag ofta stöter på de som jobbar m underhåll etc...Så länge man respekterar ev avspärrningar/pågående arbete och kör på egen risk.... Att åka dit när det är öppet och inte nyttja liften känns ju som att trängas i spåren i onödan...

KarlCrox

Medlem
Frågor om Flottsbro
Går väl att gå upp med cykeln när det är stängt för att prova, men annars tycker jag att man ska stödja föreningarna. Upptäcker man vilken fantastisk känsla det är att åka utför vill man nog att möjligheten att få lift ska fortsätta och då behöver parkerna få in lite pengar.
Lycka till!

josofin

Aktiv medlem
Frågor om Flottsbro
Går väl att gå upp med cykeln när det är stängt för att prova, men annars tycker jag att man ska stödja föreningarna. Upptäcker man vilken fantastisk känsla det är att åka utför vill man nog att möjligheten att få lift ska fortsätta och då behöver parkerna få in lite pengar.
Lycka till!
Bra poäng! Jag åker inte när det är stängt för att slippa betala, mer för att jag är folkskygg.. 😏. Dock väldigt glad att spåren hålls i trim och skulle gärna sponsra det. Vissa ställen betalar man ju även utan lift, men än så länge inte i Flottsbro!

wasp

Medlem
Frågor om Flottsbro
@Joaqui
Jag är ofta i flottsbro och cyklar, vill du ha någon med dig första gången som visar på så kan vi försöka planera någon cykeldag ihop.

Ivarjefall så har flottsbro många spår och några av dom funkar bra även för totala nybörjare, liften kan vara lite bökigt att få in snitsen på men man lär sig rätt snabbt tekniken.

Din hojj kommer funka utan problem. Jag skulle rekommendera knäskydd och heltäckande hjälm men ska du ta det lugnt i de finaste lederna så kommer du klara dig med en vanlig cykelhjälm.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer