Framgaffel haveri hur lösa?

lf1

Ny medlem
Hej.
Har en 2 år gammal nukeproof scout med sr suntour xcr 34 framgaffel.
Efter kvällens tvätt upptäckte jag att det blev luftbubblor vid reglaget till låsningen. ( markerat på bilden)
Gaffeln har även förlorat returen.

Vet att sr gafflarna inte verkar vara någon vidare kvalité, men går det/är det lönt att laga?
Vill inte lägga ut några större pengar på cykeln då jag ändå tänkt byta upp mig nästa år men hade tänkt ha kvar den som reservcykel.

Om det inte är lönt att laga vad kan jag kolla på för andra gafflar som ersättare?
29" hjul, 130mm slaglängd och boost är det på nuvarande.

Mvh

Bilagor

OlofSx

Medlem

Örjan Lax

Aktiv medlem
RS Recon Silver RL anses av en del inkl. mig att vara den "lägsta okej nivån" på gaffel, och Bike-Components har en 29" 130 mm 15x110 modellår 2021 i lager för 314 Euro vilket motsvarar 3226 SEK just nu.

Valhalla_

Aktiv medlem
Suntour är inte lönt att hålla på med. Man kör till de inte funkar sen byter man till en vettig gaffel, typ den örjan lax länkade till ovan.

lf1

Ny medlem
RS Recon Silver RL anses av en del inkl. mig att vara den "lägsta okej nivån" på gaffel, och Bike-Components har en 29" 130 mm 15x110 modellår 2021 i lager för 314 Euro vilket motsvarar 3226 SEK just nu.

Okej får kolla på en sådan, tack för hjälpen 👍

lf1

Ny medlem
Varit lite seg på att beställa gaffel och nu verkar den jag ska ha vara slut överallt..
Någon som kan hitta nån sida som har den i lager?
Är en RockShox Recon Silver RL 130mm boost jag söker.

Tack på förhand

Maakus

Aktiv medlem
Jag har en överbliven 120mm gaffel om det skulle knipa.
En Rockshox Judy Silver TK Air, 29", boost, som hänger nere i källaren.
Skulle ha den till ett projekt, men det blev inget vidare.

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer