freeride ram eller hel cykel

Johan

Medlem
Jag är lite på jakt efter en heldämpad freeride/XC cykel, jag har försökt att kolla upp begagnat men jag tycker att utbudet är väldigt begränsat. Har ni tips på "billiga" cyklar eller ramar som jag kan leta efter. Jag tycker att över 17000 är dyrt och under 17000 är billigt.

Johan

En hel cykel för under 17000 skulle passa mig bra. Finns det någon billig ram så är jag intresserad av det också, jag har inte bestämt något.Jag bara scannar marknaden lite.

Nytt eller begagnat har ingen betydelse, inte komponent nivån heller. På min nuvarande cykel har jag mest deore och en XT bakväxel och det duger bra till mig. Men jag skulle gärna vilja ha hydrauliska skivbromsar.

Johan

På Dr Spoke har de en beg. Kona Dawg för 12000:-. Kan ju vara ett hyggligt köp om den är fin och storleken är lagom.

Om GT-ramen på Velo är samma som Oskar var och kikade på så är den sprucken och trasig, inte mkt att ha.

I höstas var det flera Dawg ute på blocket för 12000 spänn, så de kan säkert dyka upp igen. GT:n har jag tittat på, och jag tror inte att den går att reparera. Det är en längsgående spricka under vevlagerhuset. Operationen kompliceras av att det är en kolfiberram. Jag kollade runt med möjligheter att svetsa men tror att det är kört. Det sitter en RS Coupe Deluxe-dämpare på som verkade okej.

Tillbaka
Topp