Frihjular väldigt trögt

Ronnedal

Ny medlem
Frihjular väldigt trögt
Köpte nya hjul till min racer idag. Men till min förskräckelse så frihjular bakhjulet väldigt trögt. Till den grad att pedalerna fortsätter att snurra med när jag släpper trampan. Bakhjulet jag hade tidigare kunde fortsätta och snurra i flera minuter om jag snurrade på det lite. Nu är jag glad om det nya snurrar några varv.

Hope Pro III är märket på Huben och det är Shimano body.

Dom är handbyggda på Cykelcity.

Min fråga, ska dom rulla så trögt eller är det grabbarna på Cykelcity som slarvat med bygget?

Tacksam för svar!

Jens

Bilagor

42Hz

Aktiv medlem
Frihjular väldigt trögt
Hur långt har du kört med den? Kan ju ta ett tag att "köra in", speciellt om det är bättre tätat eller välinfettat i låsklackarna och lager.

Ronnedal

Ny medlem
Frihjular väldigt trögt
Jag har inte cyklat en meter på dom nya hjulen. =)
Har just bara monterat kassett, däck och spännt fast dom på cykeln och gav dom en snurr. Och framhjulet snurrar hur bra som helst och bakhjulet snurrar inte mycket alls.

Ronnedal

Ny medlem
Frihjular väldigt trögt
Ljudet stör mej inte det minsta. Men det blir jobbigt å cykla om den bromsar så fort man slutar trampa. Men med de svar jag fått här så får jag hoppas att det är nåt som går till sej. Ska ut på en 10milsrunda i helgen så får vi se om det rullar bättre sen.

Tack för alla snabba svar!

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer