Fs barncykel

Fs barncykel
Kan någon glad rackare hjälpa mig med lite inspiration?
Funderar på att plocka ihop en cykel till en bekants grabb och jag har fått frågan om det finns några få cyklar till en rimlig slant för någon som är 145 cm lång?
Några byggen eller nya cyklar som ni kan länka eller lägga in bild på vore trevligt? :)

Fs barncykel
Håll koll när dom börjar sälja ut 2020 ev skulle det kunna finnas någon enstaka xs kvar någonstans annars är det nog ganska kört att köpa nytt nu tyvärr. Tycker att du skall överväga en ht kanske till någon i den längden. Oftas billigare/lättare och trampeffektivare. kanske något åt dirt hållet om han gillar att hoppa och trixa?

JBogevik

Aktiv medlem
Fs barncykel
Håll koll när dom börjar sälja ut 2020 ev skulle det kunna finnas någon enstaka xs kvar någonstans annars är det nog ganska kört att köpa nytt nu tyvärr. Tycker att du skall överväga en ht kanske till någon i den längden. Oftas billigare/lättare och trampeffektivare. kanske något åt dirt hållet om han gillar att hoppa och trixa?
Det skulle ju kunna gå med en 26" i xs, kolla om det dyker upp något begagnat?

Guaruska

Aktiv medlem
Fs barncykel
Ni tre missade helt o hållet vad TS frågade efter.
Min grabb har en small fs i 26". Lägger in bild "imöra" då d e för mörkt nu. Så kan du få bild på dotterns Ht ock.

joeldevahl

Aktiv medlem
Fs barncykel
Hyrcyklar!

Kolla med uthyrarna i t.ex. Åre om de har commancals eller propains 24" alt. en mindre 26". De brukar inte ha DH-kasetter utan funkar bra att trampa stig med. De är ju dock tunga som nästan alla barncyklar och gör sig mycket bättre nerför. Lätta FS för barn är det ont om.

Bild:20200724_151544.jpg

Berk

Aktiv medlem
Fs barncykel
Att annat alternativ är att bygga/köpa en Moritz https://www.vpace.de/produkt/moritz24-kinder-trail-fully/ men då går pris upp rejält
Vi har en HT från dem som jag byggt på lös ram. Riktigt nöjd.
Där bör du nog gå på 27.5" faktiskt. De bygger små ramar för stora hjul, dottern som är ca 130 har kört på deras 26" ett tag redan.
Precis. Den var med i https://www.kinderfahrradfinder.de/bicycles jag länkade till ovan. HT ram finns lös på websidan och är faktiskt billiga. Moritz FS ram finns inte, men hos Vpace kan man få det mesta när man ringar eller mejlar.

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer