Gävle Happyride: onsdagar eller vilken dag som helst ibland på mtb

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

JWL

Medlem
Manges stökrunda, Skidstavallen kl 9.15 imonrn. Någon som är med?
Har tid för ca 1-1.5 h cykling.

SirJam

Ny medlem
Jag skall cykla i Sätradjungeln tidigt på lördagsmorgon med svågern, vid 7.00 ungefär och 60-90 min i lugnt tempo.

Jag kan tänka mig cykla annat på söndagsmorgonen vid 7-tiden och säg 2 timmar i längd.

//Alexander

DaPe

Ny medlem
Jag tar en repris från förra helgens tur till Hagsta.
Sticker 09.30 från konsum triangeln är det TÄNKT.

scottkillen

Ny medlem
Jag ska ut på ett 2-3tim pass på söndag. Jag åker från Sätra centrum (utanför Ica) 09.30.

PS. Ngn som har tips på ett ställe där man kan tvätta cykeln regelbundet ? (bor i lägenhet i Sätra). Är villig att betala en slant såklart.

/Dan

SirJam

Ny medlem
Dan, jag har haft samma fundering fast av annan anledning. Kolla med Statoil om de har slang i hallen, kanske går att göra en deal :-)

PPTG

Ny medlem
Bara för att erbjuda ytterligare en tid imorgon! 13:00 Konsum triangeln. Grus och kolla lite stigar. Räknar med ut till utvalnäs och tillbaka. Mitt i mellan tempo tror jag

NickeB

Medlem
På OKQ8 på Brynäs får man nästan alltid skölja av cykeln. Men det hör väl till god ton att man passar på att köpa något återställande som tack... ;)
Kanske lite långt från Sätra då, men ett tips till alla.

Preem på Näringen har ingen slang eller nåt. Provat flera gånger. Men det är en stund sen iofs.

Resten har jag ingen koll på.

Edit: Faan, bedrövligt och sitta på Happy en frdag kväll, kollandes på Gustafssons 3tr och smuttar på en Valpolicella........ stöööört!! :)

Senast ändrad:

Nilsen

Aktiv medlem
Hmmm vilken tur ska man välja?
Stigar och kladd med JWL, grus och lite stig med PPTG, grusdistans med pennerdal, lågtempo snurr med Alexander eller en tur från Sätra med Dan? Alla låter lockande men jag har inte cyklat sedan början på oktober (förutom till och från jobbet varje dag) och cykeln står redo för att läggas ut på blocket för att ge plats åt en ny.
Så istället för att hänga på någon av era turer, packar jag in familjen i bilen och åker till Kistamässan för att titta på några cyklar som ligger på vill ha-listan. Det blir far och son på mässan medan mor och dotter gör gallerian, genuskorrekt? ;-)

Hoppas att ni får det trevligt i skogen!

DaPe

Ny medlem
pennerdal skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag tar en repris från förra helgens tur till
> Hagsta.
> Sticker 09.30 från konsum triangeln är det
> TÄNKT.

Fan, jag är risig i kistan och kommer nog inte iväg fören vid 10 rycket.
Sorry om någon står och väntar...

SirJam

Ny medlem
Vart lugna 35 km nu på morgonen.

Någon som är sugen att köra tidigt imorgon tro?

//Alexander

DaPe

Ny medlem
Inte mycket gratis idag... fick flashbacks från högbobiken.
Drivpaketet försökte begå harakiri lät det som bitvis.
Nu blir det rengöring deluxe.

ApansBror

Ny medlem
pennerdal skrev:
> Inte mycket gratis idag... fick flashbacks från
> högbobiken.
> Drivpaketet försökte begå harakiri lät det som
> bitvis.
> Nu blir det rengöring deluxe.

Härliga minnen mmmm

crilledoc

Ny medlem
scottkillen skrev:
> Jag ska ut på ett 2-3tim pass på söndag. Jag
> åker från Sätra centrum (utanför Ica) 09.30.
>
> PS. Ngn som har tips på ett ställe där man kan
> tvätta cykeln regelbundet ? (bor i lägenhet i
> Sätra). Är villig att betala en slant såklart.
>
> /Dan

Jag är med på en tur imorgon. Dan vad tror du om att cykla norr om Sätra till Oslättsfors, runda Lundbosjön? Ca 45 km. Mest grusvägar, lite stig och två snuttar asfalt. Inte så fort för mig ca 20-25km/hrs
Christer

Gaastra

Ny medlem
Härligt att läsa om alla dessa turer så här sent på året. Själv så var jag rättså sugen förra fredag men när det blev blött igen så avtog det. Blir nog inget förns till våren när solen börjar värma lite igen.

Går och väntar på att det ska börja falla vita flingor från skyn så att det blir fina skidspår istället. Mycket trevlig aktivitet i stället för att frysa på en cykel.

Syns i skidspåret eller till våren
Magnus

SirJam

Ny medlem
Gaastra, är ju bara klä sig lite... sedan när man är igång spelar det ju ingen roll :-)

Jag kör nog samma runda igen runt Oslättsfors tidigt imorgon igen, uppstigning 6.30.

NickeB

Medlem
Ytterligare ett alternativ. Start 8 i hemlingby, 3-4 varv på milspåret. Lätt att vika av när man tröttnar eller cykeln går sönder. Makligt tempo. Tiden är viktigast, dvs ca 2h.

crilledoc

Ny medlem
Tack Daniel och Dan för att ni släpade runt en gammal gubbe som nu sitter halvsover i fåtöljen med en espresso.

Matte10

Ny medlem
Hej!

Jag såg er idag Daniel, Crille och Dan på slutet när jag var ute på exakt samma runda (komiskt). Jag skulle ha kikat på detta forum innan jag drog ut. Bor också på Sätra. Följer gärna med på andra turer :)

sikkel

Aktiv medlem
NickeB jag såg ett frächt spår på milspåret och tänkte att det var gjort idag.
Jag svängde in på mtb banan nere där det korsar vägen upp till hemlingby.
Om du såg någon med blå jacka så var det jag.(Jag orkar bara ett varv)

NickeB

Medlem
Sorry såg ingen alls faktiskt, trots att det blev 4 varv :-)
Såg bara några snabba löpare..

SirJam

Ny medlem
Fan, jag sov över min träningstid imorse och sedan har det varit jobb hela dagen. Nu blir jag lite avis på alla som fått sköna rundor i benen.

Får köra ett svinigt intervallpass imorgon kväll.

Nu F1 ;-)

Nilsen

Aktiv medlem
Den där turen som Daniel & CO var ute på har jag sneglat på att köra, har kört hem via Oslättsfors och Åbyggeby de gånger jag kört upp den där vägen. Till våren/sommaren lär jag testa den där jag med.

Gårdagens tur till Kista blev lyckad. Kikade på de cyklar jag är sugen på inför nästa säsong.

Ole
imageScott.jpg

Dole
imageCube.jpg

Doff
Canyon.JPG

Ville även kolla på en Epic, men Specialized var inte på mässan, inte vad jag såg iaf.

Det lutar starkt mot en Canyon Nerve AL 29, men vilken ska man ha,9.9 eller9.9 SL? Det känns som att man får ganska mycket för de extra 3500kr man lägger till för SL. XO istället för XT, Mavic SLR mot ST, Kashima coat och remote på dämparna, och lyxigare komponenter i övrigt. Det gäller bara att fylla på lite i kassakistan innan det blir dags att beställa. Vi dränerade den nämligen en aning igår, råkade nämligen bli en sån här.
Chariot.JPG

CX2, det var riktigt bra mässpris, åtta lax inklusive cityhjul och cykelarm och extra cykelfäste. Typ samma pris som om man beställer från Holland, men det känns bättre att handla från den svenska generalagenten än från en, för mig, okänd firma.

Grabben hittade iaf en cykel han gillade...
imageCubeJr.jpg

Men vi konstaterade att hans Specialized Hot Walk är bättre, då den har en plats att sätta upp fötterna på när man rullar. Och så är den snyggare...

Nilsen

Aktiv medlem
Förresten, är det någon av er som läser här som vet om något ledigt arbete för en grafisk formgivare/orginalare/projektledare? Frun som är föräldraledig just nu, har fått reda på att hennes kontor ska stänga innan hon börjar arbeta igen. Hon har tolv års erfarenhet av arbete i reklam och tryckeribranchen mestadels som orginalare/formgivare men även som projektledare/säljare på ett tryckeri.

Om hon själv fick välja sitt nästa arbete så är hon mest sugen på att jobba som någon form av projektledare, inte nödvändigtvis inom reklam/tryckeribranschen.

Skicka ett PM om ni har något tips.

P.S Tips som leder till ett arbete belönas med en grymt god kladdkaka och ett par påsar kanelbullar, alternativt en flaska Amarone :) D.S

SirJam

Ny medlem
Nilsen, jag såg att dockorna hade rakat benen på bild 2... härlig detalj ;-) (ironi)

Hoppas frugan din hittar ett jobb, håller öronen öppna om jag hör något.

//Alexander

JWL

Medlem
OnsdagsRace!

Jag tänkte att vi kunde köra onsdagsrace imorgon. För att få lite mer kvalitet i träningen är det ju bra om man har några att köra mot. Det kommer inte vara någon tävling med avspärrningar och tidtagning mm. Utan vi bestämmer en plats, startar tillsammans och sen kör vi så det ryker.

Vi kör första imorgon kl 20 i motionsspåret på I14. Kort varsel men är det någon som känner för att slita lite så är det bara att dyka upp. Samling vid bänken mot Gustafsbro och jag tänkte att vi kör 2 varv. Om det är någon som inte hittar i spåret kan jag köra ett varv och visa kl 19.30 men meddela här isf. Hastighetsmässigt spelar det ingen roll alls hur man kör men man måste ha lyse och en MTB.

Vi blir minst 2 st som är med i alla fall, jag och Jimmy. Vem mer?

chripers

Medlem
Ska kolla om jag kan komma loss, vore kul!
Dock osäker på vart samlingsplatsen är.

Daniel_E

Ny medlem
Jag försöker också komma imorgon. Kapade tomteskägget i söndags så nu är luftmotståndet lågt så jag kan köra fort som f*n. :-)

Tänk om det ändå var så enkelt...

Nilsen

Aktiv medlem
pennerdal skrev:
> nilsen:Hehe ser att grabben kollade om kedjan var
> nysmord:-)

Den var blank och fin, måste ju hjälpa pappa med kvalitetskontrollen. ;)

JWL

Medlem
Riktigt skoj att vi blev så många. Var vi 10-11 stycken? Det får vi göra om!

Daniel_E

Ny medlem
12 stycken blev vi, men vi tappade en redan på uppvärmningsvarvet (Rolf fick kedjehaveri tror jag).

Riktigt roligt och bra initiativ Johan!

Postat på Gästrikecupens hemsida: Det tar sig sa pyromanen

2012-11-2120.15.25_small.jpg

Senast ändrad:
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer