Gamla MTBhjältar

Gamla MTBhjältar
Är det någon som vet vad dom gamla rävarna gör nu för tiden? Exempelvis Tinker Juarez, Dave Cullinham, Missy Giove, Mike King, Julie Furtado, Rune Höjdal, Myles Rockwell, m.fl.

Jensen

Aktiv medlem
Gamla MTBhjältar
som sagt, Tinker Juarez kör fortfarande, kör för cannondale som typ alltid o kör mest långa marathon lopp.
en av hojjarna han kör på:

Markus F

Aktiv medlem
Gamla MTBhjältar
Myles Rockwell har ju skakat galler för hobbyodlande, men var ju med på pajasloppet "Red Bull Roadrage" förra året.

Daner

Aktiv medlem
Gamla MTBhjältar
Juliana pensionerade sig från tävlingen pga hälsoskäl (Lupus) men jag tror att hon bor fortfarande i Durango.

Kung Stalle

Aktiv medlem
Gamla MTBhjältar
Missy Giove är spinninginstruktör. Sug på den...

Greg Herbold (eller hure nu stavas) har väl fortfarande freeride-spons av Rock Shox? Och Giant tror jag...

Stalle

Daner

Aktiv medlem
Gamla MTBhjältar
Jag tog hand om rehabiliteringsplan för Myles efter han krossade knäskålet i Italien. Skön snubbe, bra attityd.

jansson99

Moderator
Forumvärd
Gamla MTBhjältar
DH-räven Tommy Johansson är lärare/tränare på ett cykelgymnasium i Äppelbo eller Vansbro tror jag.

Han hoppade grumt långt över bron vid Igelbäcken åt fel håll på NICK-spåret i början av 90-talet.

Men han är iof. inte så jäkla gammal, typ 30 år bara!

cerberos

Aktiv medlem
Gamla MTBhjältar
Julie Furtado spelat väl in skivor och gör reklamgrejer åt vissa cykelrelaterade företag.

Jag skulle vilja veta vad Ned Overend gör förutom böcker och videos om hur man cyklar och tränar.

På hemmaplan funderar man ju tex vad Tommy Prim gör nu?

C-dale

Aktiv medlem
Gamla MTBhjältar
Bernt Johansson skall träna Kinas cyklister inför Peking-OS! (Fosterlandsförrädare?)
Han körde väl mest på Diamond Back när han åkte MTB.

Wilier: Kenta Ahl har inte tagit vägen nånstans! Han har tävlat o kört på som vanligt, det är du som har försvunnit ut i Happys perifera marker ;)

usb1170kopiera.jpg ht=544

/Staffan

Daner

Aktiv medlem
Gamla MTBhjältar
Ned tog andra plats (bakom Tyler Hamilton) i Mount Washington Hillclimb 2006 och vann US Masters CX i sin ålderskatagori.

Micke S

Aktiv medlem
Gamla MTBhjältar
jansson99 skrev:
-------------------------------------------------------
> DH-räven Tommy Johansson är lärare/tränare på
> ett cykelgymnasium i Äppelbo eller Vansbro tror
> jag.
>
> Han hoppade grumt långt över bron vid
> Igelbäcken åt fel håll på NICK-spåret i
> början av 90-talet.

så det finns allså fler än jag som hoppat över den bron. fast jag hoppade inte grymt långt över bron. bara över. hur fort måste inte han kört. usch. I Vansbro finns han i varje fall.

Leo

Ny medlem
Gamla MTBhjältar
Ja, vart tog de här gamla MTB-hjältarna vägen? Sist jag såg någon av dom i skogarna häromkring var i höstas, september tror jag?

q1.jpg ht=361

Wilier

q2.jpg ht=361

Fredrik Larsson

/Leo

anderski

Aktiv medlem
Gamla MTBhjältar
cerberos skrev:
> Jag skulle vilja veta vad Ned Overend gör
> förutom böcker och videos om hur man cyklar och
> tränar.
Han körde thriatlon ett tag, en del mtb lopp också. Te x körde han mtb marathon som gick i samband med mtb festivalen i Garda (Italien) 2003 när jag var där, om jag inte minns fel vann han i sin ålders grupp!

Ned Overnds hemsida http://www.boure.com/ned.html
> På hemmaplan funderar man ju tex vad Tommy Prim
> gör nu?
Var väl ansvarig för Cresent tävlingsteam i Sverige tidigare, 2000-200?

Senast redigerad av en moderator:

Jensen

Aktiv medlem
Gamla MTBhjältar
inom DH och inom sverige så skulle jag nog vilja ha Tony Hellmerson som en liten mtb hjälte i alla fall. han var tidigt framme o en jävel på DH

Jensen

Aktiv medlem
Gamla MTBhjältar
jepp, jobbade på cykel o skidstället i uppsala, men fick sen jobb på scott sverige, som har sitt kontor i uppsala, precis bredvid föredetta hallman, numera shimano nordic.

tror fan han hade svenska rekordet i hastighet utförs ett tag, typ 142 km/h ut för väggen, o det var på den tiden då man typ fortfarande körde me cantilevers bromsar :D

jansson99

Moderator
Forumvärd
Gamla MTBhjältar
Micke S skrev:

> så det finns allså fler än jag som hoppat över
> den bron. fast jag hoppade inte grymt långt över
> bron. bara över. hur fort måste inte han kört.
> usch. I Vansbro finns han i varje fall.

Jodå, vi körde svartrace ute på Järva som träning inför skidsäsongerna då vi tävlade för Sundbybergs IK. Men då hade Du redan slutat i Kalle Ankas skidskola. ;-)

Tommy laddade från 30-40 meter ovanför där stigen korsar grusvägen. Över den vägen hoppade han bra långt av bara farten innan han seglade över bron med god marginal i både höjd och längd.

Hälsningar "tränarn"

Jan Ullrich

Aktiv medlem
Gamla MTBhjältar
oxr skrev:
> Tony vet jag i alla fall var han huserar. Mek-guru
> på Scott Svenska.

Jupp reklamationsansvarig oxå tydligen

Vad gör chipskungen Malmsten då?

Micke S

Aktiv medlem
Gamla MTBhjältar
Ja, kalle Ankas skidskola var länge sedan. de flesta skidminnen från den tiden rör vilka dåliga skidor jag hade, märkligt nog. jag var nog bara otålig.

Jag och kompisarna brukade ladda högst uppifrån i den backen. 65 km/h brukade vara ingångshastigheten i hoppet innan bron. fast vi hade ju bara skrapat en liten kick med fötterna på några centimeter som avstamp. mer vågade vi inte. xc-ramarna flexade redan märkbart mycket som det var. 11 meter tror jag jag "förhoppade" över grusvägen. Det var ju på den tiden då man mätte alla hopp o var ute på rekordjakt var enda dag. fast det längsta hoppet vi fick till i ursviksskogen blev nog 13 m.

Gamla MTBhjältar
Chipskungen borde kontrollant på Estrella. Kommer ni ihåg när Malmsten som junior spöade eliten på Långholmen, tror det var 93. Hans Rey gjorde en bejublad uppvisning där.

Wilier

Aktiv medlem
Gamla MTBhjältar
Jan Ullrich skrev:
> Gör Roger Persson en riktig seriös comeback i
> år eller? Med tanke på hans cyclocrossande i
> höstas...

kör mest sina minimotorcyklar men visst hade det varit kul om han körde mer, riktigt kul och bra xc-åkare att titta på.

Crosscar

Aktiv medlem
Gamla MTBhjältar
Nä roger kör bara Cross ;) nuförtiden så någon MTB (mer än lokala lopp) blir d nog inte. Men när CX-cupen drar iväg igen så tror jag nog att han dyker upp. Han och Johan Svensson tyckte det var skitkul de tre rejs de var med på =)

Men jag spekulerar ju endast från de samtal jag hade med honom efter cxrossloppen

Jan Ullrich

Aktiv medlem
Gamla MTBhjältar
Kim Eriksson? Jag vet att du finns här...comeback i år hörs det rykten om ifrån Uppsala...

Synd att Roger inte kör, riktigt duktig xc cyklist, men han åkte väl så det räckte på 90 talet kanske men han är inte så gammal dock. Hans gamla Crescent lagkompis Tommy Larsson gjorde väl comeback i H30.

Wilier

Aktiv medlem
Gamla MTBhjältar
hade kanske kunnat åka hem till byn och tjatat på Roger och Johan men vill inte, då hamnar dom ju i samma klass som jag (H30) och det vill jag absolut inte.

Bengt-re

Aktiv medlem
Gamla MTBhjältar

ms88

Medlem
Gamla MTBhjältar
Kinky va la den bästa har film när vi kör dh mästaren på knö mästaren på va mästare 90 tal kan dra upp nått film klipp

Rompa

Aktiv medlem
Gamla MTBhjältar
Malin Lindgren och Jussi Henttonen tränar ju dottern nu så jag hoppas och tror hon blir stor.
Boda är hemma på Muskö och dammar av cyklarna ofta, kör mkt zwift.
Stefan Svensson är pensionär men kör långa pass runt Hellas.
Ulf Johansson driver ju Innolite och körde KepsCup förra helgen sist ja snacka med han.
Jussi och Tommy Evaldsson skulle ju köra CapeEpic men d sket sig tyvärr.
Johan Possman har kört en del xcm sista åren men satsar iår på Enduro serien.

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer