Garmin connect imponerar inte

Spacekitty

Aktiv medlem
För att du cyklar i tät grönska som fördärvar signalerna från satelliterna för mycket.

264828B3-3283-498D-BE2C-82E1222C7FC5.png

pennan

Aktiv medlem
För att du cyklar i tät grönska som fördärvar signalerna från satelliterna för mycket.

Visa bilaga 567375
Jo visst gör jag det, men då borde det bli knas varje varv? Igår blev tex ett varv ok på strava.. å lite skog borde väl garmin klara? Å som sagt förra året strulade det inte såhär mycket. Jag skall prova att skaka liv i min gamla edge 500 och prova.

MagerValp

Aktiv medlem
Har man bara ren gps och cyklar i skog eller bland tät bebyggelse så är det inte ovanligt att gps:en får för sig att visa 10-30 m fel en stund. När jag bytte till 1030 Plus som kan köra Galileo eller Glonass parallellt blev det ett rejält lyft i precision.

desmo

Aktiv medlem
Okej, inte Connect-fräga men Garminfråga.
Sitter med smått panik. Edge 1000. Vägrar att ansluta som masslagringsenhet. Inte haft det bekymret tidigare. Vad gör jag?
Har startat om dator. Har startat om Edge. Använder samma kabel som tidigare.

1657954441317.png

Edit: Sprutade elektronikrengörning i kontakten och då fungerade den igen! Lite skakigt. Borde köpa en ny men är så ointresserad av tekniken och utgiften.

Senast ändrad:

BuTTuS

Aktiv medlem
Okej, inte Connect-fräga men Garminfråga.
Sitter med smått panik. Edge 1000. Vägrar att ansluta som masslagringsenhet. Inte haft det bekymret tidigare. Vad gör jag?
Har startat om dator. Har startat om Edge. Använder samma kabel som tidigare.

Visa bilaga 567586

Edit: Sprutade elektronikrengörning i kontakten och då fungerade den igen! Lite skakigt. Borde köpa en ny men är så ointresserad av tekniken och utgiften.
Du får väl se det som så att även om teknik inte intresserar dig så verkar du ju gilla/behöva datan den genererar ... ;-)

HåkanC

Aktiv medlem
Bra att det löste sig
Men vilken kontakt var det som du rengjorde? Den i din Edge 1000 eller?
Vilken elektronikrengörning använde du?
Jag har haft liknande problem, det är därför jag vill veta så mkt detaljer som möjligt.

desmo

Aktiv medlem
Bra att det löste sig
Men vilken kontakt var det som du rengjorde? Den i din Edge 1000 eller?
Vilken elektronikrengörning använde du?
Jag har haft liknande problem, det är därför jag vill veta så mkt detaljer som möjligt.
Precis, kontakten i Garmin.
Använde det jag hittade i garaget vilket råkade vara Biltemas Elektronikrengörning.
Tycker mig ana att kontakterna ärgat så detta är nog konstgjord andning.
I mitt fall ”vickar” också kontakten vilket resulterar i glapp. Men så har det varit ett tag. Så dubbelfel på enheten just nu!

HåkanC

Aktiv medlem
https://www.biltema.se/kontor---teknik/datortillbehor/skarmrengoring/elektronikrengoring-2000044185Precis, kontakten i Garmin.
Använde det jag hittade i garaget vilket råkade vara Biltemas Elektronikrengörning.
Tack. Bra info
Biltemas Elektronikrengöring?
Tycker mig ana att kontakterna ärgat så detta är nog konstgjord andning.
I mitt fall ”vickar” också kontakten vilket resulterar i glapp. Men så har det varit ett tag. Så dubbelfel på enheten just nu!
Jag borde verkligen byta ut den. Men tycker inte det finns någon produkt som passar mina krav och min (snåla) budget.
Prova att kontakta Garmin Sverige med problemet med glappande och ärgad kontakt. De har generös generös kundpolicy och då kommer du troligen(killgissning) få en utbytesenhet(iofs inte ny utan "refurbished") för 750(1.500?) SEK och eftersom Edge 1000 är utgången så kommer du troligen(ännu en killgissning) att få åtminstone en Edge 1030.

Garmin Sverige är riktigt bra på kundservice!

Jag fick min fyra(?) år gamla Edge 1030 utbytt helt gratis i vintras pga skuggkant på displayen

Senast ändrad:

desmo

Aktiv medlem
Tack. Bra info
Biltemas Elektronikrengöring?

Prova att kontakta Garmin Sverige med problemet med glappande och ärgad kontakt. De har generös generös kundpolicy och då kommer du troligen(killgissning) få en utbytesenhet(iofs inte ny utan "refurbished") för 750(1.500?) SEK och eftersom Edge 1000 är utgången så kommer du troligen(ännu en killgissning) att få åtminstone en Edge 1030.

Garmin Sverige är riktigt bra på kundservice!

Jag fick min fyra(?) år gamla Edge 1030 utbytt helt gratis i vintras pga skuggkant på displayen
Borde vara den elektronikrengörningen jag använde!

Ska testa ett varv med supporten till hösten. Jag har haft lite annan erfarenhet av supporten tidigare, men då med ännu äldre produkter (FR305 och 910xt).

pennan

Aktiv medlem
Idag körde jag en sväng, hade båda mina edge med mig, en gammal 800 och en ännu äldre 500.
500:an visade rätt, 800:an strular fortfarande, vad kan vara fel? vad kan jag ha kommit åt för inställning? jag har den så den uppdaterar position varje sekund. inte i smart läge.

velman

Aktiv medlem
Idag körde jag en sväng, hade båda mina edge med mig, en gammal 800 och en ännu äldre 500.
500:an visade rätt, 800:an strular fortfarande, vad kan vara fel? vad kan jag ha kommit åt för inställning? jag har den så den uppdaterar position varje sekund. inte i smart läge.
Låt den ligga stilla och söka satelliter en lång stund på en öppen plats med bra täckning?

Om man sticker iväg snabbt är det inte alltid den hinner få kontakt med alla satelliter.

fhloston

Aktiv medlem
Batterifrågan? Jag är visserligen "partisk", men räcker inte 7-8 timmar?
Passa på nu för inbyte: https://www.eu.hammerhead.io/pages/trade-in-trade-up

7-8 timmar funkar nog för de flesta som inte kör Rando, eller bikepacking. Stor del av det kan ju lösas med powerbank.
Jag hade hoppats att kunna jämföra K2 med 1040 I somras, men min K2 gick sönder och tar inte laddning (garantiärende påbörjat).

På många sätt gillar jag K2 bättre än 1040, men batteritiden på K2 räcker "bara" typ 20 mil för mig.

Det ska gå att klämma ur ungefär dubbelt så mycket ur K2 om man använder battery save, då stänger skärmen och ska tändas när det är dags att svänga, eller om man vill kolla något. Jag hann dock inte testa det innan den lade av.

j12d342

Aktiv medlem
Nån annan som fått detta på Garmin connect Android.
Jag har lagt till klockan en gång utan att få lägga in ny 6 siffrig kod? Hur kommer man runt detta, lite irriterande när det kommer upp varenda gång man startar Garmin aopen

Bilagor

• Screenshot_2022-07-24-16-57-57-37_d9aa206de00b4b7c29deeb8e9ccbd9e7.jpg
    Screenshot_2022-07-24-16-57-57-37_d9aa206de00b4b7c29deeb8e9ccbd9e7.jpg
    136.9 KB · Besök: 16

m3lk3r

Aktiv medlem
Tjejens garmin 245 går över till miles efter ett tag trots att jag ändrat till km. Hänt ett par ggr nu. Svårgooglat problem! Någon som vet vad man kan göra åt det?

Tant_Trek

Aktiv medlem
Tjejens garmin 245 går över till miles efter ett tag trots att jag ändrat till km. Hänt ett par ggr nu. Svårgooglat problem! Någon som vet vad man kan göra åt det?
Är det någon skillnad om du ändrar i appen eller direkt i klockan?
Såg någon som hade ett snarlikt problem på annat forum, det löser nog inte din fråga, men ändå:

m3lk3r

Aktiv medlem
Är det någon skillnad om du ändrar i appen eller direkt i klockan?
Såg någon som hade ett snarlikt problem på annat forum, det löser nog inte din fråga, men ändå:
Inte testat i appen. Tack för länken!

mzi

Aktiv medlem
Jag provade att köra Express i Wine och fick det där meddelandet, men jag trodde det var för att jag inte körde Windows.

SvenC

Aktiv medlem
Det löst sig med att avinstalera Garmin express. göra en ny installation och skapa ett nytt konto och sedan ändra tillbaka till det gamla kontot och importera ny aktiviteter för hand. Garmin- SUCK.

BuTTuS

Aktiv medlem
I några månader har jag i webversionen kunnat se sina sensorer uppe till höger (under sina enheter), men sedan någon dag så är det borta för mig igen. Har det försvunnit för er också?

Topp