velman
Aktiv medlem
Garmin Edge 1040 - nu lanserad! Här är stora tråden om 1040!
För någon månad sedan lyckades jag tappa bort min Edge 830. Den klarade inte av att ligga på taket på bilen när jag accelererade ut på E6:an. Det rasslade till på taket och jag trodde först de var cykeln som satt löst men så såg jag några svarta saker studsa bakom bilen... Fan. Jag fick ut lite på försäkringen men det är mer som plåster på såren än pengar för att kunna köpa en ny. Nåväl.
Jag funderar på att köpa en Edge 1030 plus istället men så såg jag att det finns små spridda rykten om Edge 1040 på nätet. Jag klarar mig hjälpligt just nu med min klocka och min gamla Edge 800 men vill ha en lite modernare setup igen snart. Jag har inga problem att vänta ett par månader på 1040, men det förutsätter ju att den faktiskt kommer inom ett par månader då.
Skall man se 1030 plus som en fullvärdig modell som skall leva ett par år eller som lite konstgjord andning innan nästa stora uppgradering kommer (dvs 1040 eller vad den nu kommer att heta)
Någon som har en kvalificerad gissning om när 1040 kan tänkas komma?
Edit: Den kom 220608. Så tråden fick ett nytt namn.
Jag funderar på att köpa en Edge 1030 plus istället men så såg jag att det finns små spridda rykten om Edge 1040 på nätet. Jag klarar mig hjälpligt just nu med min klocka och min gamla Edge 800 men vill ha en lite modernare setup igen snart. Jag har inga problem att vänta ett par månader på 1040, men det förutsätter ju att den faktiskt kommer inom ett par månader då.
Skall man se 1030 plus som en fullvärdig modell som skall leva ett par år eller som lite konstgjord andning innan nästa stora uppgradering kommer (dvs 1040 eller vad den nu kommer att heta)
Någon som har en kvalificerad gissning om när 1040 kan tänkas komma?
Edit: Den kom 220608. Så tråden fick ett nytt namn.
Senast ändrad: