Garmin Edge touring synpunkter Nu med fråga

MIMC

Medlem
Har spanat lite på en Garmin Touring och tänkte kolla om någon har erfarenhet eller kloka inspel. Är inte intresserad av träningsdata utan egntligen endast navigering som jag vill komma åt. Kunna ladda ner turer på annan ort och expandera cykelinspirationen helt enkelt.

Någon?

Senast ändrad:
Skapligt nöjd med min touring edge plus.
Kompisarna kör 810 och 1000 men snål som jag är så tycker jag inte att jag får ut nåt extra för de pengarna. Inte intresserad av kadens, effekt etc. Vill bara hitta vägen fram.
Skärmen kunde få vara större. Edge 1000 är +10mm x 3mm
Wifi? Nä. Jag ansluter likväl med kabel efter varje runda för att ladda så jag ser inget besvär i att använda kabel för dataöverföring.
Glonass? Nä.Min touring hittar satelliterna lika bra som kompisarna med edge 1000.

Skulle troligtvis köpt en touring igen.
/ Mattias

Senast ändrad:

nieves

Aktiv medlem
Jag köper hellre touring när min 810:a ger upp. 2 kompisar kör på den och den fungerar ffa för en som är intresserad av att inte cykla fel och bryr sig mindre om hrm/rpm. Priset ligger där jag tycker att en gps bör ligga, bil-dito kostar inte 4-5kkr så jag förstår inte varför folk köper 1000-modellen med dess buggar.

MIMC

Medlem
Tackar för inspelen, låter väl som den fyller sitt syfte. Tycker också att prislappen känns ok. Blir att klicka hem en i helgen då.

MIMC

Medlem
Alltså, det blev en Garmin Touring men jag lyckas inte ladda ner GPX filer härifrån Happy. Har koll på hur man ska gå tillväga men får felmedd att de inte stödjer filformatet. Kan det ha något med att jag har en Mac? Funkar OK på min PC men vill helst kunna fixa från macen då det är min privata. Någon som kan assistera här?

Senast ändrad:
Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer