Garmin Fenix 6 Pro

Zlatko

Aktiv medlem
Garmin Fenix 6 Pro
Samma status här. KÄMPA!
IMG-20220801-WA0013.jpeg

Hälsingland

Aktiv medlem
Garmin Fenix 6 Pro
Klockrent ( :cool: ) med möjlighet att spela musik utan mobilen! Perfekt klocka skulle jag säga, verkar inte fått igång strava live segments bara. Men det har tidigare krävt synkning via garmin express i cykeldatorn för att det ska fungerat så får väl göra det och se.

BuTTuS

Aktiv medlem
Garmin Fenix 6 Pro
Hämtade nyss mitt ex också, sambon blev glad (dottern fick en vit klocka på sin födelsedag i morse, så då passade det bra att mamma fick en vit idag också😊)
Edit: vi får väl utse @glitch till årets tipsare!

Senast ändrad:

jomper

Forumpappa
Forumvärd
Garmin Fenix 6 Pro
Vilket fynd, grattis! Jag slog efter massa velande till på en FR 255 bara strax innan, den kostade inte så mycket mindre. Nu är jag jättenöjd med den men fynd är alltid kul.

Zlatko

Aktiv medlem
Garmin Fenix 6 Pro
Alla nya forerunner 955 ägare, nån som provat navigation? Behöver lite hjälp.

Det gör mig GALEN att jag inte får en varning/beep-ljud när en kurva närmar sig (när jag följer en course(. Jag ser på kartan att kurvan närmar sig, och det står avståndet i meter, men inget "varningsljud". Kan ju omöjligt vara meningen att man måste springa/cykla och konstant titta på klockan?

Några erfarenheter?

jomper

Forumpappa
Forumvärd
Garmin Fenix 6 Pro
Kan trösta dig med att min FR255 piper. Har bara testat när jag synkar över rutter från Strava, vet inte om rutten i sig måste innehålla någon information?

Garmin Fenix 6 Pro
Alla nya forerunner 955 ägare, nån som provat navigation? Behöver lite hjälp.

Det gör mig GALEN att jag inte får en varning/beep-ljud när en kurva närmar sig (när jag följer en course(. Jag ser på kartan att kurvan närmar sig, och det står avståndet i meter, men inget "varningsljud". Kan ju omöjligt vara meningen att man måste springa/cykla och konstant titta på klockan?

Några erfarenheter?
49B4D64B-3C2D-427D-A211-A4EE7E0A6933.png
Tjena!
Tror du hittar det enligt ovan (från manualen). Många menyer att knappa igenom blir det ..

Ha de!

BuTTuS

Aktiv medlem
Garmin Fenix 6 Pro
Nu gav jag ju bort 955an jag fyndade, men har själv en Epix och tänkter att de kan vara lite samma sak...
Om du går in i inställningarna för aktuell aktivitet, under Rutter finns då en inställning för Banor som kanske kan vara värd att testa ändra? Jag har själv dock inte lyckats lista ut exakt vad den gör...

Capture.JPG

BuTTuS

Aktiv medlem
Garmin Fenix 6 Pro
Så ni andra har alltså beep/varning. Skönt! Då gäller det bara att hitta rätt inställning någonstans då....
Har ju som sagt en Epix, och har aldrig cyklat med den, men vid löpning så lever den ju om inför ett vägval med ovanstående inställning, dock så vet jag inte om den också kan varna för skarpa svängar som en Edge kan göra...?

Zlatko

Aktiv medlem
Garmin Fenix 6 Pro
Har ju som sagt en Epix, och har aldrig cyklat med den, men vid löpning så lever den ju om inför ett vägval med ovanstående inställning, dock så vet jag inte om den också kan varna för skarpa svängar som en Edge kan göra...?
Nej, det vet inte jag heller. Men min var knäpptyst under hela löpningen. Kan jag ha varit så dum I huvudet att jag hade på "stör-ej-läge" och det är problemet? Svårt för dig att veta, men ja, så dum i huvudet kan jag nog ha varit. Det blir nästa steg i felsökningen.

Topp