Pulver
Aktiv medlem
Garmin Fenix som cykeldator
Fenix är en serie avancerade klockor från Garmin som går att använda för diverse olika sporter, bla cykling - med rätt fäste och tillbehör blir den tom en ganska bra cykeldator :)
Det här är inga nyheter för de flesta, men eftersom jag nyligen köpte en till bra pris (på Amazon Prime Day) och testade med en bra hållare och några tillbehör ville jag visa några bilder.
Detta är Garmin Fenix 6s Pro (minsta modellen) med borttaget armband som sitter i en "klock-hållare" från Garmin - den går sedan går att fästa i en standard Garmin hållare på cykeln.
Pulsen som är det översta värdet på bilden hämtar jag i detta fall från en annan Garmin klocka som sitter på min arm.
Även kartor går att visa och det fungerar ganska bra även om det givetvis blir lite plottrigt på den lilla skärmen.
Jag har inte testat att lägga in en rutt och därmed få turn-by-turn navigation, men jag utgår från att det borde fungera.
Jag har även anslutit en radar som sitter bak på cykeln och på denna bild indikerar den i rött och med en signal att jag har 3st bilar som närmar sig bakifrån.
Och indikerar sedan i grönt och med en annorlunda signal när de passerat.
Efter ett pass kan man se en (liten) karta hur man kört :)
Klockan är denna:
Hållaren är denna:
buy.garmin.com
Radarn är denna:
buy.garmin.com
Ville mest dela med mig 🙂
Det här är inga nyheter för de flesta, men eftersom jag nyligen köpte en till bra pris (på Amazon Prime Day) och testade med en bra hållare och några tillbehör ville jag visa några bilder.

Detta är Garmin Fenix 6s Pro (minsta modellen) med borttaget armband som sitter i en "klock-hållare" från Garmin - den går sedan går att fästa i en standard Garmin hållare på cykeln.
Pulsen som är det översta värdet på bilden hämtar jag i detta fall från en annan Garmin klocka som sitter på min arm.

Även kartor går att visa och det fungerar ganska bra även om det givetvis blir lite plottrigt på den lilla skärmen.
Jag har inte testat att lägga in en rutt och därmed få turn-by-turn navigation, men jag utgår från att det borde fungera.

Jag har även anslutit en radar som sitter bak på cykeln och på denna bild indikerar den i rött och med en signal att jag har 3st bilar som närmar sig bakifrån.

Och indikerar sedan i grönt och med en annorlunda signal när de passerat.

Efter ett pass kan man se en (liten) karta hur man kört :)
Klockan är denna:
Hållaren är denna:

QuickFit®-kvartsvarvscykelfäste | Garmin cyklingstillbehör

Radarn är denna:

Cykelradar | Bakåtseende radar | Garmin Varia™ RVR315
Bakradarn Varia™ RVR315 kan paras ihop med din Edge®-cykeldator eller med en kompatibel smartphone och varnar dig om fordon som närmar sig på upp till 140 meters avstånd.

Ville mest dela med mig 🙂