Genarp?

McOla

Aktiv medlem
Genarp?
Är det nån som vet hur grusvägarna runt genarp ser ut nu för tiden? Planerar ev. cyclocross träning imorgon där. Vill bara veta om det är värt att åka ut.

Mvh Ola

Steelisreal

Ny medlem
Genarp?
Hej Ola.

Lite blandat.

Vissa är farbara, men dock ganska moddiga.
Tempen har under dagen pendlat mellan + och -.
Blir det minusgrader imorgon blir det nog inte så roligt på en cx:-)

ha det
Jan

HP

Aktiv medlem
Genarp?
Jag har precis varit ute och det gick bra med 1,95 dubbdäck och MTB. Jag skulle tro att det går på vissa partier med cyclocross (fast jag har ju aldrig kört en sådan...).

Jag körde mot Gödelöv, sedan grusvägen till höger efter Höje å. Fram tills man möter Skåneleden och sedan vänster tillbaka mot den konstiga korsningen vid Björnstorp. Sedan asfalt tillbaka till Genarp. Det var någon tunn is/snö och modd, men mestadels grus. Tar man höger där man stöter på Skåneleden, dvs cyklar mot väg 102, så är det plogat, men jag tror att det ligger ett lager snö kvar där (men har inte testat hela vägen).

Kashew

Aktiv medlem
Genarp?
På tal om Genarp

(betalvägg)

Men jag citerar från artikeln ovan
Bygge av en BMX-park i Genarp

500 000 kronor vigs även till att bygga en BMX-park bakom badet.

Litet utegym/hinderbana med fokus på klättring i Södra Sandby

Att kunna träna samtidigt som barnen leker främjar rörelse. Det menar Sandbyborna som önskar sig ett utegym vid ängen bredvid den stora rutchbanan.

För detta beviljas 500 000 kr.

Har Lunds kommun blivit coola? Väntar fortfarande på att vi ska få en pumptrack i tex Stadsparken

aben

Aktiv medlem
Genarp?
På tal om Genarp

(betalvägg)

Men jag citerar från artikeln ovan

Har Lunds kommun blivit coola? Väntar fortfarande på att vi ska få en pumptrack i tex Stadsparken
Tycker inte de skall bygga sånt skräp, har sett hur många utegym och liknande saker som byggs och sedan nästan aldrig används, möjligen en kort tid när företeelsen är på modet men sen lämnas de åt sitt förfall. Som utevelodromen inte långt härifrån för att ta ett exempel med cykelanknytning . Pengar som kunde använts till vettigare saker.

Köp & Sälj

Topp