ManceRyder
Ny medlem
[Ghettoride Haninge] Varje tizdag, Samling 18.30 Åbyplan Västerhaninge - Del 2
Prophet skrev:
-------------------------------------------------------
> Tack för turen Jocke. Det var blött!
>
> Det är helt klart dags för två grupper.
> Det där var verken mellan eller alla ska med
> tempo.
>
> Dags att träna på annat håll och återkomma.
>
> A
Två grupper är ett förslag som varit uppe tidigare. Vi har väl försökt några gånger, men oftast blir det en stor grupp ändå. Fast iofs...vi hade väl ett tag när vi körde olika grupper fram till fikat och sedan gemensamt?
Jag förstår att du blir frustrerad Prophet när tempot blir för högt. Det blir svårt att njuta av cyklingen när man har andan i halsen hela tiden samt inte heller vill agera bromskloss.
Problemet med hög fart uppstår väl oftast när det är en grupp cyklister som är hyfsat jämnstarka. Och de cyklisterna tycker om att trycka på i skogen och utifrån deras förutsättningar hitta bra "flow" uppför, nerför, över hällar, rötter och stenar.
Om jag utgår från mig själv så tillhör jag oftast den lite snabbare gruppen och att cykla snabbt i skogen är så jävla roligt. Särskilt tillsammans med andra :-)
Men snabbt för mig innebär ju mördarfart för andra....Och vi har ju såna som är ännu snabbare och som utan problem hänger av mig.
Så...hur gör vi då?
2 förslag:
1. Fler grupper fram tills åtminstone fikat. Sedan kan vi kanske slå ihop oss?
2. Vi bestämmer för "alla ska med tempo" och kör hårdare disciplin på detta.
Vad säger ni andra?
-------------------------------------------------------
> Tack för turen Jocke. Det var blött!
>
> Det är helt klart dags för två grupper.
> Det där var verken mellan eller alla ska med
> tempo.
>
> Dags att träna på annat håll och återkomma.
>
> A
Två grupper är ett förslag som varit uppe tidigare. Vi har väl försökt några gånger, men oftast blir det en stor grupp ändå. Fast iofs...vi hade väl ett tag när vi körde olika grupper fram till fikat och sedan gemensamt?
Jag förstår att du blir frustrerad Prophet när tempot blir för högt. Det blir svårt att njuta av cyklingen när man har andan i halsen hela tiden samt inte heller vill agera bromskloss.
Problemet med hög fart uppstår väl oftast när det är en grupp cyklister som är hyfsat jämnstarka. Och de cyklisterna tycker om att trycka på i skogen och utifrån deras förutsättningar hitta bra "flow" uppför, nerför, över hällar, rötter och stenar.
Om jag utgår från mig själv så tillhör jag oftast den lite snabbare gruppen och att cykla snabbt i skogen är så jävla roligt. Särskilt tillsammans med andra :-)
Men snabbt för mig innebär ju mördarfart för andra....Och vi har ju såna som är ännu snabbare och som utan problem hänger av mig.
Så...hur gör vi då?
2 förslag:
1. Fler grupper fram tills åtminstone fikat. Sedan kan vi kanske slå ihop oss?
2. Vi bestämmer för "alla ska med tempo" och kör hårdare disciplin på detta.
Vad säger ni andra?